Reklama

Vychází unikátní thriller s vysloužilým mariňákem Samem Drydenem, který vás nenechá vydechnout: SIGNÁL

Email Tisk

V kovové kleci byla čtyři těla. Zčernalá, s připečenými cáry oblečení. Všechna ležela přitištěná k zamřížované podlaze klece v poloze, v níž je zastihla smrt: dívky se snažily vde¬chovat poslední vzduch v místnosti….

 

 

 

Už první román s bývalým elitním agentem Drydenem přinesl spisovateli Patricku Leeovi respekt mezi čtenáři thrillerů. U nás ho vloni pod názvem Na útěku vydal Vyšehrad. Nyní je tu další napínavý příběh hrdiny se záhadnou minulostí a dokonalým vojenským výcvikem – SIGNÁL. Tentokrát Dryden odvážně vykročil ze žánru tradičního thrilleru, přimíchal prvky science fiction a vytvořil strhující techno-thriller.

Sam Dryden žije poklidně v malém pobřežním městě v Kalifornii a věnuje se renovování starých domů. Doufá, že už nikdy nebude muset využít výcvik a znalosti bývalého elitního agenta. Jeho mírumilovný život bere zasvé, když mu v tísni zavolá Claire, s níž sloužil v armádě, a požádá ho o pomoc.

signal


Pro agentku FBI Marnii Calvertovou vše začíná hrůzným zločinem v obytném přívěsu v Mohavské poušti, kde jsou nalezena v kovové kleci čtyři zuhelnatělá  těla mladých dívek. Současně je Marnie zaskočena neuvěřitelným a záhadným hrdinským činem neznámé dvojice, který si nedovede vysvětlit. Rozhodne se zjistit pravdu, což ji dovede k Samu Drydenovi.
Svými činy Dryden a Calvertová zkříží cestu nebezpečnému nepříteli, jenž má k dispozici technologii, jež mu umožňuje ovlivňovat události, dřív než k nim dojde. To by vedlo k velkým ztrátám na životech a vzniku společnosti, v níž by vládla absolutní moc. Sam Dryden musí využít všech svých schopností, aby tomu zabránil, i za cenu ohrožení vlastního život.
Neotřelá zápletka a zajímavé logické rébusy, spolu s rychlým tempem vyprávění, udržují čtenářskou pozornost až do poslední stránky. Román s překvapivými zvraty zároveň provokuje otázkou, co by člověk sám udělal, kdyby měl k dispozici přístroj, jímž se dá ovlivnit budoucnost.

Z anglického originálu Signal, vydaného nakladatelstvím Minotaur Books, New York, v roce 2015, přeložil Jindřich Manďák

Odpovědná redaktorka Marie Válková

Počet stran 280, MOC 288 Kč

Vydalo nakladatelství Vyšehrad roku 2015

Vydání první       

www.ivysehrad.cz                                              http://www.patrickleefiction.com/

Americký spisovatel Patrick Lee (* 1976 v Michiganu) začínal jako scenárista a úsporný, svižný způsob psaní přenesl i do svých románů. V roce 2009  razantně vstoupil mezi autory thrillerů s titulem The Breach, který byl srovnáván s díly Deana Koontze a Michaela Crichtona. Českým příznivcům tohoto žánru se představil minulý rok akčním příběhem Na útěku (Vyšehrad), v němž poprvé ztvárnil svého hrdinu Sama Drydena. Nyní k nám přichází s románem Signál, jehož ústřední postavou je opět vysloužilý mariňák Dryden.

signal2

 

Ukázka z knihy, str. 11

ZÁPACH UDEŘIL MARNII CALVERTOVOU do nosu dokonce ještě dřív, než vystoupila z vozu. Větrací otvory ho nasály do auta zvenčí: mix zuhelnatělého dřeva, zoxidovaného kovu a roztaveného plastu – snad z linolea nebo výztuže koberce. Pod tím vším pak byl patrný ještě jiný pach, který jí připo¬mínal setkání na zahradě za domem a hezké dny v parku. Bylo jí na zvracení.
Nehodlala zvracet. Za těch osm let u FBI nikdy nezvracela. Vypnula motor, otevřela dveře a vystoupila do noční pouště.
Na místě zločinu již bylo deset dvanáct vozidel. Policie stá¬tu Kalifornie, Úřad šerifa okresu San Bernardino, tři hasič¬ské vozy z Palmdale. Většina vozidel měla motory puštěné na volnoběh, majáčky zapnuté a čelní reflektory zamířené do bodu ústředního zájmu: vypálené skořepiny obytného přívěsu osaměle stojící u štěrkové cesty uprostřed Mohav¬ské pouště.
Venku bylo zápach cítit ještě silněji než v autě. Marnie poskytla žaludku deset vteřin na zklidnění; otočila se na mís¬tě a zahleděla se do okolní krajiny. Daleko na západě byla pláň posetá tečkami světla Edwardsovy letecké základny před úpatím pohoří San Gabriel. Hory byly sotva viditel¬né proti osvětlenému oparu nad Los Angeles vzdálenému snad sto dvacet kilometrů odtud. Jediný bližší zdroj světla představoval Barstow, nevýrazná šmouha na severu. Všude jinde byla poušť černá, prázdná a horká jako pec – ve čtyři ráno na začátku srpna.
„Agentka Calvertová?“
Marnie se otočila. Od osvětlené scény se k ní blížil jeden ze šerifových zástupců. Podsaditý chlapík kolem padesátky, který začíná fotrovatět. Na jmenovce nad odznakem stálo HILLER. Marnie s ním před chvílí mluvila po telefonu.
Zabouchla dveře svého fordu crown victoria a přešla k němu. Pod botami jí křupala tvrdá půda.
„Můj tým je na cestě,“ řekla.
Hiller přikývl a vedl ji mezi nejbližší hlídkové vozy. Za jejich bodavým světlem Marnie poprvé spatřila celý vrak přívěsu. Ruka, kterou si stínila oči, poklesla, Marnie se zastavila a zírala.
Z celého přívěsu dohromady nic nezbylo. Stěny a střecha byly pryč a dokonce i většina spodní části se zhroutila mezi škvárobetonové podstavce, na nichž předtím přívěs stál. Několik kovových kosterních sloupků spojených nevysokými oblouky střechy se dosud tyčilo jako zčernalé žebroví.
Na zemi vedle jednoho hasičského auta ležely v řadě čtyři pytle na těla. Zatím ještě byly prázdné.
Marnie už znala celý příběh. První detaily vyslechla ve své kanceláři ve federální budově v Santa Monice. Zbytek jí při¬šel do telefonu, když seděla za volantem a mířila sem, a to včetně audiosouboru zaslaného e-mailem: nahrávka volání na tísňovou linku 911, které vyšlo z tohoto přívěsu zhruba před dvěma hodinami. Poslechla si ho třikrát, pak otevře¬la okénka fordu a nechala kolem sebe proudit žhavý vzduch pouště. Pokud si vzpomínala, jakékoli myšlenky se jí poté na pár minut z hlavy vypařily.
911 – linka pro tísňové volání…
Můžete vystopovat tento hovor? Dívčí hlásek. Skoro šep¬tající.
O jaký problém jde…
Volám z mobilního telefonu. Můžete zjistit, kde jsem?
Jste právě teď v nebezpečí?
Žádná odpověď.
Slečno, jste v nebezpečí?
Další tři vteřiny ticha.
Poté: Jmenuji se Leah Swainová. Jsem zde se třemi dal¬šími…
Děvče umlklo se zajíknutím, pronikavým a vyděšeným.
Slečno?
Nikomu jsme nevolaly! vřískalo děvče. Znělo to, jako by oddálila telefon od úst a hlas byl zaměřen na někoho v míst¬nosti. Nikomu jsme nevolaly! Přísahám…



Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Banner

Přihlášení

K21 se představuje

JANA LANGEROVÁ


redaktorka, tvůrce soutěží, 26 let (Štír a občas Střelec)

  • pochází z malé vesničky Zádveřice a nyní žije s manželem v ještě menší Lhotě, která leží 13 km od Zlína
  • Jana je čerstvou absolventkou fakulty multimediálních komunikací v oboru vztahy s veřejností a pracuje jako tisková mluvčí festivalu Chillibraní
  • s K21 je spojená už sedm let, začínala jako editorka a vypracovala se až k zástupkyni šéfredaktorky, nyní domlouvá soutěže a píše pro radost hlavně do literatury a mluveného slova. Udržuje se tak v tempu, má přehled a plní si knihovničku skvělými tituly
  • ve volném čase kromě kulturních věcí také moc ráda zahradničí (zajímají ji bylinky i pokojovky) a vaří různé dobroty. S manželem se věnují geocachingu - hledají poklady po okolí, často navštěvují různé metalové koncerty a jsou s partou přátel. Aktuálně propadli speedmintonu!
  • a Janino motto:To od Johna Lennona: „Každý září jako měsíc, jako hvězdy, jako slunce. Každý září. Přidej se.“
Banner

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 23

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Když cestování zamotá hlavu i život

cestujici 200Cestující do Frankfurtu je detektivní román z roku 1970, který v češtině vychází poprvé. Jedná se o dílo Agathy Christie, které se vymyká ostatním knihám a vzniklo zřejmě kvůli obavám ze situace tehdejšího světa. Stojí za to?

Divadlo

ZLOMVAZ 2012
ImageLetošní festival DAMU - ZLOMVAZ se uskuteční od 8. do 12. května. 19. ročník tradičního divadelního festivalu je pořádaný pro studenty a pedagogy uměleckých škol z České republiky, Slovenské republiky a Polska. Jedná se o ...

Film

I při cestě na dno svítá naděje

cestaVen perexPo téměř dvou desetiletích, která uplynula od natočení Mariana, se Petr Václav opět vrací k romské problematice. Ve filmu Cesta ven se však neobrací k minulosti, která Romy n...