Reklama
Banner

Vychází unikátní thriller s vysloužilým mariňákem Samem Drydenem, který vás nenechá vydechnout: SIGNÁL

Email Tisk

V kovové kleci byla čtyři těla. Zčernalá, s připečenými cáry oblečení. Všechna ležela přitištěná k zamřížované podlaze klece v poloze, v níž je zastihla smrt: dívky se snažily vde¬chovat poslední vzduch v místnosti….

 

 

 

Už první román s bývalým elitním agentem Drydenem přinesl spisovateli Patricku Leeovi respekt mezi čtenáři thrillerů. U nás ho vloni pod názvem Na útěku vydal Vyšehrad. Nyní je tu další napínavý příběh hrdiny se záhadnou minulostí a dokonalým vojenským výcvikem – SIGNÁL. Tentokrát Dryden odvážně vykročil ze žánru tradičního thrilleru, přimíchal prvky science fiction a vytvořil strhující techno-thriller.

Sam Dryden žije poklidně v malém pobřežním městě v Kalifornii a věnuje se renovování starých domů. Doufá, že už nikdy nebude muset využít výcvik a znalosti bývalého elitního agenta. Jeho mírumilovný život bere zasvé, když mu v tísni zavolá Claire, s níž sloužil v armádě, a požádá ho o pomoc.

signal


Pro agentku FBI Marnii Calvertovou vše začíná hrůzným zločinem v obytném přívěsu v Mohavské poušti, kde jsou nalezena v kovové kleci čtyři zuhelnatělá  těla mladých dívek. Současně je Marnie zaskočena neuvěřitelným a záhadným hrdinským činem neznámé dvojice, který si nedovede vysvětlit. Rozhodne se zjistit pravdu, což ji dovede k Samu Drydenovi.
Svými činy Dryden a Calvertová zkříží cestu nebezpečnému nepříteli, jenž má k dispozici technologii, jež mu umožňuje ovlivňovat události, dřív než k nim dojde. To by vedlo k velkým ztrátám na životech a vzniku společnosti, v níž by vládla absolutní moc. Sam Dryden musí využít všech svých schopností, aby tomu zabránil, i za cenu ohrožení vlastního život.
Neotřelá zápletka a zajímavé logické rébusy, spolu s rychlým tempem vyprávění, udržují čtenářskou pozornost až do poslední stránky. Román s překvapivými zvraty zároveň provokuje otázkou, co by člověk sám udělal, kdyby měl k dispozici přístroj, jímž se dá ovlivnit budoucnost.

Z anglického originálu Signal, vydaného nakladatelstvím Minotaur Books, New York, v roce 2015, přeložil Jindřich Manďák

Odpovědná redaktorka Marie Válková

Počet stran 280, MOC 288 Kč

Vydalo nakladatelství Vyšehrad roku 2015

Vydání první       

www.ivysehrad.cz                                              http://www.patrickleefiction.com/

Americký spisovatel Patrick Lee (* 1976 v Michiganu) začínal jako scenárista a úsporný, svižný způsob psaní přenesl i do svých románů. V roce 2009  razantně vstoupil mezi autory thrillerů s titulem The Breach, který byl srovnáván s díly Deana Koontze a Michaela Crichtona. Českým příznivcům tohoto žánru se představil minulý rok akčním příběhem Na útěku (Vyšehrad), v němž poprvé ztvárnil svého hrdinu Sama Drydena. Nyní k nám přichází s románem Signál, jehož ústřední postavou je opět vysloužilý mariňák Dryden.

signal2

 

Ukázka z knihy, str. 11

ZÁPACH UDEŘIL MARNII CALVERTOVOU do nosu dokonce ještě dřív, než vystoupila z vozu. Větrací otvory ho nasály do auta zvenčí: mix zuhelnatělého dřeva, zoxidovaného kovu a roztaveného plastu – snad z linolea nebo výztuže koberce. Pod tím vším pak byl patrný ještě jiný pach, který jí připo¬mínal setkání na zahradě za domem a hezké dny v parku. Bylo jí na zvracení.
Nehodlala zvracet. Za těch osm let u FBI nikdy nezvracela. Vypnula motor, otevřela dveře a vystoupila do noční pouště.
Na místě zločinu již bylo deset dvanáct vozidel. Policie stá¬tu Kalifornie, Úřad šerifa okresu San Bernardino, tři hasič¬ské vozy z Palmdale. Většina vozidel měla motory puštěné na volnoběh, majáčky zapnuté a čelní reflektory zamířené do bodu ústředního zájmu: vypálené skořepiny obytného přívěsu osaměle stojící u štěrkové cesty uprostřed Mohav¬ské pouště.
Venku bylo zápach cítit ještě silněji než v autě. Marnie poskytla žaludku deset vteřin na zklidnění; otočila se na mís¬tě a zahleděla se do okolní krajiny. Daleko na západě byla pláň posetá tečkami světla Edwardsovy letecké základny před úpatím pohoří San Gabriel. Hory byly sotva viditel¬né proti osvětlenému oparu nad Los Angeles vzdálenému snad sto dvacet kilometrů odtud. Jediný bližší zdroj světla představoval Barstow, nevýrazná šmouha na severu. Všude jinde byla poušť černá, prázdná a horká jako pec – ve čtyři ráno na začátku srpna.
„Agentka Calvertová?“
Marnie se otočila. Od osvětlené scény se k ní blížil jeden ze šerifových zástupců. Podsaditý chlapík kolem padesátky, který začíná fotrovatět. Na jmenovce nad odznakem stálo HILLER. Marnie s ním před chvílí mluvila po telefonu.
Zabouchla dveře svého fordu crown victoria a přešla k němu. Pod botami jí křupala tvrdá půda.
„Můj tým je na cestě,“ řekla.
Hiller přikývl a vedl ji mezi nejbližší hlídkové vozy. Za jejich bodavým světlem Marnie poprvé spatřila celý vrak přívěsu. Ruka, kterou si stínila oči, poklesla, Marnie se zastavila a zírala.
Z celého přívěsu dohromady nic nezbylo. Stěny a střecha byly pryč a dokonce i většina spodní části se zhroutila mezi škvárobetonové podstavce, na nichž předtím přívěs stál. Několik kovových kosterních sloupků spojených nevysokými oblouky střechy se dosud tyčilo jako zčernalé žebroví.
Na zemi vedle jednoho hasičského auta ležely v řadě čtyři pytle na těla. Zatím ještě byly prázdné.
Marnie už znala celý příběh. První detaily vyslechla ve své kanceláři ve federální budově v Santa Monice. Zbytek jí při¬šel do telefonu, když seděla za volantem a mířila sem, a to včetně audiosouboru zaslaného e-mailem: nahrávka volání na tísňovou linku 911, které vyšlo z tohoto přívěsu zhruba před dvěma hodinami. Poslechla si ho třikrát, pak otevře¬la okénka fordu a nechala kolem sebe proudit žhavý vzduch pouště. Pokud si vzpomínala, jakékoli myšlenky se jí poté na pár minut z hlavy vypařily.
911 – linka pro tísňové volání…
Můžete vystopovat tento hovor? Dívčí hlásek. Skoro šep¬tající.
O jaký problém jde…
Volám z mobilního telefonu. Můžete zjistit, kde jsem?
Jste právě teď v nebezpečí?
Žádná odpověď.
Slečno, jste v nebezpečí?
Další tři vteřiny ticha.
Poté: Jmenuji se Leah Swainová. Jsem zde se třemi dal¬šími…
Děvče umlklo se zajíknutím, pronikavým a vyděšeným.
Slečno?
Nikomu jsme nevolaly! vřískalo děvče. Znělo to, jako by oddálila telefon od úst a hlas byl zaměřen na někoho v míst¬nosti. Nikomu jsme nevolaly! Přísahám…



Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Banner

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

KVĚTOSLAVA ENGLEROVÁ

knihovnice obce Statenice

Kniha:


JAN BAUER - KLASIKOVÉ V NEDBALKÁCH

Kniha Klasikové v nedbalkách aneb Za kulisami českého 19. století z pera Jana Bauera mě oslovila hlavně tím, co jsme se ve škole o našich slavných klasicích neučili. Všeobecně je známo, že život těchto osobností byl plný bídy, ústrků a jedním slzavým údolím. O tom, že to byli také lidé z masa a kostí s lidskými chybami, se ve škole neučilo. Jejich životopisy nelze shrnout do pouhého soupisu děl. Víte, že Mácha hovořil většinou německy, že Palacký napsal Dějiny národa českého nejprve německy, že Dobrovský, Rettigová a Světlá se museli učit češtinu až v dospělém věku? A s češtinou bojoval i Josef Mánes. Nejvíce mě zaujal příběh Karla Havlíčka Borovského, který byl pasován na národního mučedníka. Havlíček byl r. 1851 odvezen do tyrolského Brixenu. V kouzelné alpské krajině byl ubytován v luxusním hotelu, kde se zastavovali i příslušníci habsburského panovnického rodu. Český novinář zde měl zajištěnou plnou penzi a mohl k sobě zvát manželku i dceru. V květnu 1852 se za Havlíčkem rozjela i jeho rodina. Cestovní výlohy ve výši 150 zlatých jim zaplatilo pražské policejní ředitelství. Nato si Havlíček pronajal domek se zahradním altánem s krásnou vyhlídkou. Veškeré jídlo jim nosili z luxusního hostince. Kromě toho dostával náš novinář od rakouského ministra vnitra ročně 500 zlatých, které mu byly vypláceny pravidelně v měsíčních splátkách, aniž musel něco dělat. Pravdou ale je, že byl Havlíček pod stálou policejní kontrolou. A takových zajímavých příběhů je tu mnohem víc. Kniha vystihuje zajímavosti ze života našich klasiků čtivou formou bez bulvární příchutě a nesnižuje přitom význam osobností, které hrají zásadní roli v našem národním kulturním fondu.

Banner

Partneři

Nové komentáře

Facebook

Google+

Twitter


Příběh celého století na pozadí osudů tří sester

sestry perexV názvu knihy Anne Gesthuysenové Jsme přece sestry je obsaženo všechno – vzájemná láska i odpuštění za prohřešky. Autorka stvořila vyprávěním osudů svých tří pratetiček dokonalý portrét Německa v průběhu celého minulého století...

Červená + Wilson + Hašek + Kraus = 1914 Světová premiéra již 30. dubna ve Stavovském divadle!

1914 perexČervená – Wilson – Hašek – Kraus. Čtyři jména, čtyři legendy, které spojil mimořádný umělecký projekt s názvem 1914, právem jedna z nejočekávanějších událostí letošní divadelní sezony. Nevznikla by be...

Kráčející skála se vrací domů

kracejici skala200Kráčející skála (2004) je film jako vystřižený ze staré akční školy. Kdysi dávno nebyly třeba lasery, umělá inteligence ani vesmírné bitvy s mimozemšťany. Akční zážitek uměl zprostředkovat i obyčejný mezilidský problé...

Festival Eurotrialog Mikulov - odvážný festival s odvážnou dramaturgií

festival eurotrialog mikulovMikulovský festival se  opět věnuje nekomerční hudbě a  uvede speciality, které jinde k vidění nebudou. Festival Eurotrialog Mikulov si za 13 let své existence vybudoval pověst jednoho z nejzajímavěji dramaturgicky o...