Vyrábějte si doma likéry po celý rok

Vyrábějte si doma likéry po celý rok

likery od jara do zimy 200Nakladatelství Mladá fronta vydalo do léta knihu Likéry od jara do zimy z našich zahrad, luk a lesů, která přímo láká k experimentování.

Příprava domácích likérů není žádná velká alchymie – důležité je dbát při přípravě na hygienu a použít dobré suroviny. Samotný postup už je velmi obdobný a nikterak složitý: v základu stačí vzít základní suroviny s cukrem, zalít je alkoholem, nechat luhovat, poté přecedit, nechat uzrát a hurá konzumovat. Právě na základě tohoto obdobného postupu mě moc zajímala celá kuchařská kniha. Ta je tak dle očekávání především přehlídkou inspirace.

Návody na likéry jsou díky důrazu na sezónnost surovin rozděleny podle ročních období. Na jaře si můžete připravit například lipový, mařinkový nebo mátový likér a za zmínku stojí například fialkový šeříkový likér. Léto patří ovoci, nechybí tedy recepty na malinový, mirabelkový, višňový nebo ostružinový likér. Podzim zase láká na vůně: který milovník štrúdlu by odolal jablečno-skořicovému likéru? Zajímavý je také bylinkový likér na spaní, dřínkový nebo koprníkový likér. Zima patří adventu a Vánocům, proto si můžete vyrobit třeba adventní likér, vánoční pomerančový likér, nebo zimní likér s kořením. Jak vidíte, receptů i možností je mnoho a ničemu nebrání také vaše experimenty.

Jak jsem psala výše, recepty jsou si navzájem podobné, nechybí u nich přehled surovin, pracovní postup a také velmi praktická zářivě zelená visačka. Na ní se nachází informace o vyrobeném množství, barvě likéru, době luhování a zrání. Co mi však hodně scházelo a na co jsem se těšila, je nějaký popis, jakou má likér chuť a hlavně, jaké a jestli má likér nějaké zdravotní účinky, tedy na co je dobrý. Vzhledem k tomu, že je autorka vystudovaná zdravotní sestra, mohla se těmto informacím věnovat – čtenáři by je určitě ocenili. Bez nich jsou pro mě Likéry od jara do zimy z našich zahrad, luk a lesů zase taková kniha pro knihu, a to i přesto, že je plná krásných a unikátních fotografií a zajímavých receptů.

Susanne Oettleová je vystudovaná zdravotní sestra, která se kolem 45. roku rozhodla udělat ze své vášně své povolání: podle tradičních i vlastních receptů ručně vyrábí z regionálních bio surovin množství trvanlivých dobrot. Kromě likérů také sirupy, marmelády, omáčky, čatní, octy a pomazánky. Všechny produkty lze koupit v jejím internetovém obchodě.

likery od jara do zimy

Likéry od jara do zimy z našich zahrad, luk a lesů
Autor: Susanne Oettleová
Překlad: Rudolf Rada
Žánr: kuchařka, hobby
Nakladatelství: Mladá fronta
Rok vydání: 2018
Počet stran: 128
Hodnocení: 75 %

„Jsem z těch tkalců, co pracují současně na více stavech,“ prozrazuje na sebe spisovatelka Martina Drijverová

altPo dlouhých čtrnácti letech se Albatros vrátil ke knize Domov pro Marťany. Už její první vydání se vleklo neuvěřitelných 8 let. Nakladatelé, jako kdyby se této knížky báli. Veřejnost odborná ji vřele přijala – získala pět lit...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (33)

Americký spisovatel C. D. Payne vyráží na Turné v hajzlu po České republice

payne turne v hajzluSpisovatel C. D. Payne se proslavil především sérií Mládí v hajzlu, která nás deníkovou formou seznamuje se životem puberťáka Nicka Twispa. C. D. Payne přijede v září do České republiky, kde s proj...

Úniková hra Faust vás vtáhne do mystické historie

faust200Únikovou hru Faust si můžete užít v prostoru Enigma Prague (Svornosti 18, Praha 5-Smíchov). Koncipována je tak, aby si hráči nejenom „zahráli“, ale dozvěděli se i něco z jednoho z nejstarších českých a pražských mytologických příběhů.

...

Víkend na Festivalu krátkých filmů v Praze
ImageNa Festival krátkých filmů zavítaly naše redaktorky Klára Scholzová a Martina Černá. Dvě reportáže v jednom vydání vás nalákají na příští ročník.