Dvojí domov – nová inscenace tvůrčího tria Trmíková-Prachař-Nebeský z díla Jana Čepa v Experimentálním prostoru NoD
Banner

Dvojí domov – nová inscenace tvůrčího tria Trmíková-Prachař-Nebeský z díla Jana Čepa v Experimentálním prostoru NoD

Email Tisk

Dvoji domov 200Prozaik a esejista Jan Čep ve svém díle často hovoří o druhém světě, který je našim očím skrytý, o druhém domovu, ve kterém, jak Čep věří „budou všechny věci přítomny zároveň a touha nebude utrpením, nýbrž slastí bez konce. Uvidíme se tam tváří v tvář, ne už jenom v zrcadle a podobenství, a jizvy našich srdcí zatřpytí se jako hvězdy“. Brány této druhé reality se skrze texty Jana Čepa v nové inscenaci s názvem Dvojí domov pokusí otevřít tvůrci Lucie Trmíková, David Prachař a Jan Nebeský, kteří se po několika úspěšných inscenacích (PEKLO – Dantovské variace, Kabaret Shakespeare, ad.) opět vrací do Experimentálního prostoru NoD.

Tradiční tvůrčí trojlístek doplní herec Alois Švehlík. Všechny jemné pocity i bouřlivá dramata duše Čepových textů skrze hudbu zvnitřní Martin Dohnal. Výtvarně inscenaci oživí Igor Korpaczewski. Premiéra inscenace Dvojí domov se uskuteční v úterý 29.9.2015 od 20:00 v Experimentálním prostoru NoD, Dlouhá 33, Praha 1.

Název Dvojí domov je též velmi výstižným pro Čepovu celoživotní situaci. V roce 1948 opustil komunistické Československo a až do své smrti žil ve svém druhém domově, ve Francii. Celý život ale nepřestal toužit po Čechách, svém prvním domově, do kterého se po své emigraci už nikdy nevrátil. Jeho dílo bylo po čtyřicet let komunismu jen velmi málo přístupné. Teprve v roce 1991, téměř dvacet let po jeho smrti v exilu ve Francii, vyšlo v Čechách jeho souborné vydání.

„V dramaturgii NoDu chceme dát prostor i hlubším až metafyzickým námětům, kterým se právě Jan Čep ve své literatuře věnuje.“ říká Adam Halaš, umělecký šéf Experimentáního prostoru NoD a dodává: „Představení je pro mě především o umění se rozhodnout. Jedná se o zajímavou paralelu na téma krize středního věku, které již bylo v NoDu zpracováno v inscenaci Peklo – Dantovské variace. Intimní až básnické duševno může být jistým protipólem ke křiklavým soudobým tématům, která neustálým omíláním ztratila svůj obsah. Těším se na další spolupráci s triem Nebeský – Trmíková – Prachař, kteří díky své sehranosti a profesionalitě dokáží divákovi takový intimní zážitek zprostředkovat.“

Dvoji domov

Nebeský - Trmíková - Prachař & Experimentální prostor NoD: DVOJÍ DOMOV / z Čepa
Premiéra: 29. 9. / Út / 20:00
Vstupenky: 300 Kč / 220 Kč studenti, senioři, ZTP
Scénář: Lucie Trmíková
Režie: Jan Nebeský
Hudba: Martin Dohnal
Výtvarná spolupráce: Igor Korpaczewski
Scéna: Jan Nebeský a Igor Korpaczewski
Hrají: Alois Švehlík, Lucie Trmíková, David Prachař

Více informací: http://nod.roxy.cz/



Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Z archivu...

Čtěte také...

Farma v jeskyni – víc než jen divadlo. V červenci a v září v Praze!

 

farma 200Mezinárodní divadelní studio Farma v jeskyni svou tvorbou překračuje hranice žánrů fyzického, tanečního i hudebního divadla. Každá z inscenací je fascinujícím zážitkem, založeným na komunikaci pohybem a hlasem. Emoce, ene...

Nové komentáře


Literatura

Čokoládové kousky štěstí

kousky200Už jste přemýšleli nad tím, jak strávíte podzim života? U knih, které čekaly dlouhá léta na přečtení? Budete zvelebovat zahrádku? Hlídat vnoučata či pravnoučata? A má někdo z vás v plánu odjet na Fidži a pustit se do výroby vlastní čokolády?

Divadlo

Roztančené jeviště – Souboj divadel Praha

roztancene perexAutorský projekt Tanečních kurzů Martina Šimka & Terezy Řípové byl odstartován v roce 2016 v Městském divadle Mladá Boleslav, kde proběhl první ročník projektu Roztančené divadlo aneb když herci tančí. Po tamním ús...

Film

Příběh kmotra se netýká jen jednoho konkrétního případu

200filmUž dříve čeští filmaři, inspirováni skutečnými událostmi, učinili protagonistou svých filmů zločince (připomenu aspoň Sametové vrahy a Kajínka), a přitom se zjevně pokoušeli čerpat z poetiky amerických thrillerů. Takže leckdy převáží výrazová expresivi...