Banner

Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Email Tisk

Kolonie 200Poslední říjnovou neděli a pondělí nabídne Palác Akropolis jedinečnou příležitost zhlédnout původní trilogii tvůrčího týmu Křivánková, Kozubková, Ferenzová alias Kolonie, o.s. Jako první diváci uvidí v neděli představení The Body Present, fyzické divadlo na hranici fashion show, live dj show a zpěvu. V pondělí pak budou následovat dvě inscenace, a to Lovci, subtilní hudebně-taneční inscenace o životě a díle dvojčat a výtvarnic Válových, a Konec Klementajn, neuvěřitelně ironická a drzá hudebně vizuální show na téma manipulace.

Vůbec poprvé tak bude možné vidět kompletní trilogii pohromadě během dvou dnů a užít si prodloužený kulturní víkend. Kromě úspěšné hry Konec Klementajn již mají ostatní inscenace po derniéře; diváci tak budou mít jednu z posledních šancí nahlédnout do drsného prostředí módního průmyslu v inscenaci The Body Present a zároveň do života umělkyň sester Válových v Lovcích. Na místě budou navíc k dostání vstupenky za zvýhodněnou cenu – za tři představení během dvou večerů tak zaplatí diváci jen 300Kč.

"Rády pracujeme s kontrasty, to je myslím signifikatní pro naši práci. Vychází to už z toho, že Jana je hudebnice a já tanečnice, a obě chceme navíc být performerky, takže naše spolupráce v tomto je vždycky kontrastní. Jana zpívá, ale zároveň se pohybuje, a její tělesnost, její fyzikalita je určitým způsobem bizarní podobně jako moje. A právě s tím pracujeme. Jakákoli každodennost fyzické existence nás prostě zajímá. To rozhodně spojuje všechny naše projekty. Protože to souvisí i s existencí na jevišti. Tělo v extrémní situaci. Ta tělesnost tam prostě je, musí být - a pokaždé je trochu jiná. Což vlastně může být pro diváky zajímavé," říká jedna z autorek a performerek Jindřiška Křivánková.

Kolonie body

Kolonie, o.s., tvůrčí tým Křivánková, Kozubková, Ferenzová se zaměřuje na původní autorskou tvorbu, která sdružuje různé divadelní žánry do jednoho celku. Jejich dílo se vyznačuje neotřelým přístupem k formě i obsahu, záměrně pracují s ironií, nadsázkou, groteskností, ale i citem pro křehký detail. Témata vychází ze současného společenského dění a přitom aktivizují divákovu vnímavost a snad i zodpovědnost. Náměty čerpá z literatury i současného společenského dění, snaží se podat reflexi soudobé společnosti. Divadelní inscenace pracují s moderními technologiemi (projekce, animace, živá hudba přímo na jevišti) jako součástí dramaturgie inscenace.

Jindřiška Křivánková byla oceněna v roce 2010 coby Objev roku festivalu ...příští vlna/next wave... za výrazovou jedinečnost a hereckou osobitost v mnoha rozmanitých projektech. Stejnou cenu obdržela v roce 2012 také Jana Kozubková, a to za nasazení, ochotu a schopnost propojovat rozličné nezávislé hudební a divadelní projekty. Lucie Ferenzová působila několik let jako dramaturgyně v Divadle Na zábradlí (spolupráce s Janem Nebeským, Davidem Czesanym, Janem Fričem a dalšími), v současnosti její inscenace lze vidět v pražské MeetFactory, Strašnickém divadle nebo Divadle D21. O scénografii inscenací se postarala Jana Hauskrechtová držitelka Ceny Josefa Hlávky.

The Body Present zkoumá extrémy a kontrasty lidské fyzikality a sebeprezentace. Tady už není místo na sny a představy, zde se prezentuje holá přítomnost. Zde není touha, zde je výkon. Smutná syrová realita. Ve své tragičnosti jsme komičtí. Jsme ikony. Vogue!


Inscenace The Body Present je inspirovaná filmem Agnes Vardy Cléo od 5 do 7, čili příběhem pařížské ikony, která čeká na výsledky z nemocnice. Na minuty přesně vymezené čekání ukazuje několikero tváří téže osoby vytržené ze zaběhlých zvyklostí a nahlížející na svůj dosavadní život jako na něco, co se neodvratně musí změnit. Tento inspirativní rámec autorkám inscenace umožňuje ukázat extrémní stavy, jevy a jednání. Postavami inscenace jsou žena a její alterego, a to v současnosti. Autorky zajímá ikoničnost jako způsob myšlení, způsob vnímání vzorů, představ a schémat. Tématem je ženské tělo. Inscenace komentuje vizualitu ikon dneška, prostředkem je show, ve svém původním významu, čili zveřejnění, zviditelnění, vyjevení charakterů a lidských typů. Autorky též zkoumají smrt ikony a její strach ze smrti a trend dnešní doby smrt vytěsnit, učinit ikonu z ní. Inscenace je o změně pasivního způsobu jednání k aktivitě.

Kolonie lovci


Inscenace Lovci ve formě fyzického divadla a scénické básně s autorskou hudbou připomíná, jak obtížné je po smrti blízkého člověka začít opětovně tvořit, žít, zvyknout si sám na sebe. Zvyknout si sám na sebe, když je člověk skutečně sám. Autorky zde pracují s reálnými předobrazy českých výtvarnic, vzdávají hold jejich specifickému humoru a po hlubokých rešerších a studiu výtvarné práce Válových vytvářejí svůj vlastní jevištní obraz těchto “sedmnáctiletých babek”.


Konec Klementajn „koketuje s archetypy, populárními trendy, rituály, vztahovými vzorci, rozostřením genderových rolí, banalitou i vysokou filozofií. Tématem je manipulace ve všech svých podobách, ať už psychologických, společenských či mediálních. Zaslechneme tu řvoucí pop-music se srdceryvnými „hlubokými texty“, nad nimiž kroutí hlavou sám Carl Jung, resp. jeho podobizna blikající na čele bizarní bicí soupravy, složené z nejrůznějších neuvěřitelných součástí“ (Jana Soprová). Hudbu na scéně vytváří Head in Body - člen kyberpunkového tria Lightning Glove a psychedelického projektu Sister Body, oživujících atavismy elektronické mytologie. Tento projekt tria Křivánková-Kozubková-Ferenzová též formálně zkoumá hranice divadelnosti, nejvíce ze tří zmíněných inscenací míchá žánry a hraničí s koncertem či techno party.


Inscenace vznikly díky podpoře hl. města Prahy, Nadace Život umělce a Státního fondu kultury ČR. Festival podpořila Nadace Život umělce.


Foto: Michal Ureš
http://www.palacakropolis.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

Nechte si poradit...

Jaká kniha, divadlo, koncert či jiná akce by našim čtenářům neměly uniknout?

GABRIELA KUBENOVÁ

výtvarnice

Kniha:


Daniel Glattauer - Dobrý proti severáku

Kniha Dobrý proti severáku je moderní a vtipnou variací na epistolární román. Emmi Rothnerová chtěla přes internet zrušit předplatné časopisu Like. Kvůli překlepu ale její e-mail dostane Leo Leike. Protože Emmi mu dál posílá e-maily, upozorní ji Leo na její omyl. Začne tak nezvyklá korespondence, jakou lze vést jen s osobou naprosto neznámou. Na tenkém ostří mezi absolutním neznámem a nezávaznou intimitou se oba víc a víc sbližují, až si nakonec musí nevyhnutelně položit otázku: snesly by milostné city, které rozkvetly v e-mailech, osobní setkání? A co by se stalo, kdyby ano? Anotace ke knížce, která psala o jednom e-mailovém omylu a nastartovala neobvyklou korespondenci, mne zaujala a e-knihu jsem hned zakoupila. Opravdu mě nepustila a přehltla jsem ji přes noc, dá se to, je to pro mě velice čtivé a děj má spád. Mám ráda podobná nedorozumění i v opravdovém životě a ne jedno se mi už i přihodilo, takže jsem se do toho začetla a stala se téměř součástí knížky.Po poslední větě nastalo… no tohle? To snad nemůže být konec, to nejde, aby to takhle skončilo, to mi snad ten autor udělal schválně…. Ale bylo to tak, byl to konec, žádné další stránky, žádné další věty a dokonce ani slova nenásledovala…. Tohle se mi u málokteré knihy stane……. Ale za pár měsíců jsem objevila volné pokračování…. „Každá sedmá vlna“, neváhala jsem ani minutu, knihu zakoupila, opět v digitální podobě, ačkoli jsem totální milovník knih, které můžu otevřít a ke které můžu i přivonět, a pro mě bylo to pokračování snad ještě lepší. Takže pokud jste milovníky zamotaných životních příběhu a šťastných konců, dejte se do čtení. Daniel Glattauer (nar. 1960) pochází z Vídně, je spisovatel a novinář. Píše sloupky, soudní reportáže a fejetony. Jeho kniha Dobrý proti severáku se stala bestsellerem, v roce 2006 byla nominována na Německou knižní cenu a byla přeložena do mnoha jazyků a adaptována do podoby divadelní i rozhlasové hry. V Německu se dosud prodalo více než osm set padesát tisíc výtisků. Na přání čtenářů vyšlo pokračování Každá sedmá vlna (2009).

Anketa

Národní divadlo

  • Národní divadlo seniorům
    Sleva pro seniory Národní divadlo nabízí seniorům ve věku 65 + vstupenky s 50% slevou na vyhrazená místa všech představení ND.*  Kromě této...

Chat s osobností

Hledat

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Mimísek 8

Partneři

Čtěte také...

Unikátní hudebně-taneční představení Vypravěčka ve znamení flamenka a kathaku na scéně Divadla Ponec

Vypravecka 200Jana Drdácká a Anežka Hessová, první dámy české taneční scény ve stylech flamenko (Jana) a kathak (Anežka) společně vytvořily jedinečný taneční projekt Ana&Sara / Vypravěčka.  Premiéra se uskuteční 28. dubna v pražském Divadle Ponec. Vypravě...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Muž jako evoluční inovace?

muz jako evolucni inovace200Mužský úděl uprostřed měnících se poměrů, kdy se prosazují feministická hnutí a genderová studia, jako by se vytratil ze zřetele badatelů - proto musím ocenit Stanislava Komárka, vysokoškolského pe...

Divadlo

Muzikál Pomáda

Pomada 200

K celosvětovým oslavám 40. výročí premiéry legendárního amerického muzikálu Pomáda na newyorské Broadwayi se připojila i stověžatá Praha a ta...

Film

Před osmdesáti lety vyhrál anketu českých žen Rolf Wanka, "nejušlechtilejší z českých filmových milovníků"

wanka 200Pokud by se v polovině třicátých let minulého století vyhlašovala anketa o nejkrásnějšího filmového herce či milovníka, zvítězil by Rolf Wanka. Patřil k filmovým idolům, kterého milovaly služky, úřednice stejně jako dámy z vyšší společnosti. Potvrdil...