Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Email Tisk

Kolonie 200Poslední říjnovou neděli a pondělí nabídne Palác Akropolis jedinečnou příležitost zhlédnout původní trilogii tvůrčího týmu Křivánková, Kozubková, Ferenzová alias Kolonie, o.s. Jako první diváci uvidí v neděli představení The Body Present, fyzické divadlo na hranici fashion show, live dj show a zpěvu. V pondělí pak budou následovat dvě inscenace, a to Lovci, subtilní hudebně-taneční inscenace o životě a díle dvojčat a výtvarnic Válových, a Konec Klementajn, neuvěřitelně ironická a drzá hudebně vizuální show na téma manipulace.

Vůbec poprvé tak bude možné vidět kompletní trilogii pohromadě během dvou dnů a užít si prodloužený kulturní víkend. Kromě úspěšné hry Konec Klementajn již mají ostatní inscenace po derniéře; diváci tak budou mít jednu z posledních šancí nahlédnout do drsného prostředí módního průmyslu v inscenaci The Body Present a zároveň do života umělkyň sester Válových v Lovcích. Na místě budou navíc k dostání vstupenky za zvýhodněnou cenu – za tři představení během dvou večerů tak zaplatí diváci jen 300Kč.

"Rády pracujeme s kontrasty, to je myslím signifikatní pro naši práci. Vychází to už z toho, že Jana je hudebnice a já tanečnice, a obě chceme navíc být performerky, takže naše spolupráce v tomto je vždycky kontrastní. Jana zpívá, ale zároveň se pohybuje, a její tělesnost, její fyzikalita je určitým způsobem bizarní podobně jako moje. A právě s tím pracujeme. Jakákoli každodennost fyzické existence nás prostě zajímá. To rozhodně spojuje všechny naše projekty. Protože to souvisí i s existencí na jevišti. Tělo v extrémní situaci. Ta tělesnost tam prostě je, musí být - a pokaždé je trochu jiná. Což vlastně může být pro diváky zajímavé," říká jedna z autorek a performerek Jindřiška Křivánková.

Kolonie body

Kolonie, o.s., tvůrčí tým Křivánková, Kozubková, Ferenzová se zaměřuje na původní autorskou tvorbu, která sdružuje různé divadelní žánry do jednoho celku. Jejich dílo se vyznačuje neotřelým přístupem k formě i obsahu, záměrně pracují s ironií, nadsázkou, groteskností, ale i citem pro křehký detail. Témata vychází ze současného společenského dění a přitom aktivizují divákovu vnímavost a snad i zodpovědnost. Náměty čerpá z literatury i současného společenského dění, snaží se podat reflexi soudobé společnosti. Divadelní inscenace pracují s moderními technologiemi (projekce, animace, živá hudba přímo na jevišti) jako součástí dramaturgie inscenace.

Jindřiška Křivánková byla oceněna v roce 2010 coby Objev roku festivalu ...příští vlna/next wave... za výrazovou jedinečnost a hereckou osobitost v mnoha rozmanitých projektech. Stejnou cenu obdržela v roce 2012 také Jana Kozubková, a to za nasazení, ochotu a schopnost propojovat rozličné nezávislé hudební a divadelní projekty. Lucie Ferenzová působila několik let jako dramaturgyně v Divadle Na zábradlí (spolupráce s Janem Nebeským, Davidem Czesanym, Janem Fričem a dalšími), v současnosti její inscenace lze vidět v pražské MeetFactory, Strašnickém divadle nebo Divadle D21. O scénografii inscenací se postarala Jana Hauskrechtová držitelka Ceny Josefa Hlávky.

The Body Present zkoumá extrémy a kontrasty lidské fyzikality a sebeprezentace. Tady už není místo na sny a představy, zde se prezentuje holá přítomnost. Zde není touha, zde je výkon. Smutná syrová realita. Ve své tragičnosti jsme komičtí. Jsme ikony. Vogue!


Inscenace The Body Present je inspirovaná filmem Agnes Vardy Cléo od 5 do 7, čili příběhem pařížské ikony, která čeká na výsledky z nemocnice. Na minuty přesně vymezené čekání ukazuje několikero tváří téže osoby vytržené ze zaběhlých zvyklostí a nahlížející na svůj dosavadní život jako na něco, co se neodvratně musí změnit. Tento inspirativní rámec autorkám inscenace umožňuje ukázat extrémní stavy, jevy a jednání. Postavami inscenace jsou žena a její alterego, a to v současnosti. Autorky zajímá ikoničnost jako způsob myšlení, způsob vnímání vzorů, představ a schémat. Tématem je ženské tělo. Inscenace komentuje vizualitu ikon dneška, prostředkem je show, ve svém původním významu, čili zveřejnění, zviditelnění, vyjevení charakterů a lidských typů. Autorky též zkoumají smrt ikony a její strach ze smrti a trend dnešní doby smrt vytěsnit, učinit ikonu z ní. Inscenace je o změně pasivního způsobu jednání k aktivitě.

Kolonie lovci


Inscenace Lovci ve formě fyzického divadla a scénické básně s autorskou hudbou připomíná, jak obtížné je po smrti blízkého člověka začít opětovně tvořit, žít, zvyknout si sám na sebe. Zvyknout si sám na sebe, když je člověk skutečně sám. Autorky zde pracují s reálnými předobrazy českých výtvarnic, vzdávají hold jejich specifickému humoru a po hlubokých rešerších a studiu výtvarné práce Válových vytvářejí svůj vlastní jevištní obraz těchto “sedmnáctiletých babek”.


Konec Klementajn „koketuje s archetypy, populárními trendy, rituály, vztahovými vzorci, rozostřením genderových rolí, banalitou i vysokou filozofií. Tématem je manipulace ve všech svých podobách, ať už psychologických, společenských či mediálních. Zaslechneme tu řvoucí pop-music se srdceryvnými „hlubokými texty“, nad nimiž kroutí hlavou sám Carl Jung, resp. jeho podobizna blikající na čele bizarní bicí soupravy, složené z nejrůznějších neuvěřitelných součástí“ (Jana Soprová). Hudbu na scéně vytváří Head in Body - člen kyberpunkového tria Lightning Glove a psychedelického projektu Sister Body, oživujících atavismy elektronické mytologie. Tento projekt tria Křivánková-Kozubková-Ferenzová též formálně zkoumá hranice divadelnosti, nejvíce ze tří zmíněných inscenací míchá žánry a hraničí s koncertem či techno party.


Inscenace vznikly díky podpoře hl. města Prahy, Nadace Život umělce a Státního fondu kultury ČR. Festival podpořila Nadace Život umělce.


Foto: Michal Ureš
http://www.palacakropolis.cz


 
Banner

Přihlášení



Anketa

Národní divadlo


Rozhovor

3. díl seriálu Březen, za kamna vlezem – nejlépe s knihou (tištenou, elektronickou, audio)

BMC perex3Březen býval měsícem knihy, starší ročníky si to dobře pamatují. Asi i v dřevních dobách býval touto dobou propad prodejů (i když se na ně asi tenkrát tolik nehrálo) a tak byl jarní měsíc vybrán jako vhodný ku čtení. Na nějaký čas nám, milovníkům p...

Hledat

Chaty s osobností

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Program Divadla Kalich na září 2017

m 2122Pojďte se s námi podívat na program Divadla Kalich v měsíci září.

 

 

 

...

Literatura

Paříž, splněný sen jedné Američanky

Zivot v parizi perexPocítili jste někdy chuť odstěhovat se do jiné země a začít tam nový život? Newyorčanka Lisa Anselmo to udělala a svou zkušenost se rozhodla sdílet. Nejprve prostřednictvím blogu My (Part-Time) Paris Life, z něhož posléze ...

Divadlo

Komedie s Drábkem

drabek perexPřiznám se, že jsem si své dojmy z premiéry hry Jedenácté přikázání aneb Mucholapka nechala pořádně uležet. Ne snad, že bych byla tak líná anebo vytížená, ale ona je to s tím režisérem Drábkem prostě těžká práce. Je totiž jiný a ...

Film

Minulost vás vždy doběhne... Blade Runner 2049 představuje nový trailer

blaidBlade Runner 2049 představuje nový trailer. Premiéra filmu se uskuteční 5. října letošního roku.

 

 

 

...