Reklama

Ojedinělá možnost zhlédnout trilogii The Body Present, Lovci a Konec Klementajn

Email Tisk

Kolonie 200Poslední říjnovou neděli a pondělí nabídne Palác Akropolis jedinečnou příležitost zhlédnout původní trilogii tvůrčího týmu Křivánková, Kozubková, Ferenzová alias Kolonie, o.s. Jako první diváci uvidí v neděli představení The Body Present, fyzické divadlo na hranici fashion show, live dj show a zpěvu. V pondělí pak budou následovat dvě inscenace, a to Lovci, subtilní hudebně-taneční inscenace o životě a díle dvojčat a výtvarnic Válových, a Konec Klementajn, neuvěřitelně ironická a drzá hudebně vizuální show na téma manipulace.

Vůbec poprvé tak bude možné vidět kompletní trilogii pohromadě během dvou dnů a užít si prodloužený kulturní víkend. Kromě úspěšné hry Konec Klementajn již mají ostatní inscenace po derniéře; diváci tak budou mít jednu z posledních šancí nahlédnout do drsného prostředí módního průmyslu v inscenaci The Body Present a zároveň do života umělkyň sester Válových v Lovcích. Na místě budou navíc k dostání vstupenky za zvýhodněnou cenu – za tři představení během dvou večerů tak zaplatí diváci jen 300Kč.

"Rády pracujeme s kontrasty, to je myslím signifikatní pro naši práci. Vychází to už z toho, že Jana je hudebnice a já tanečnice, a obě chceme navíc být performerky, takže naše spolupráce v tomto je vždycky kontrastní. Jana zpívá, ale zároveň se pohybuje, a její tělesnost, její fyzikalita je určitým způsobem bizarní podobně jako moje. A právě s tím pracujeme. Jakákoli každodennost fyzické existence nás prostě zajímá. To rozhodně spojuje všechny naše projekty. Protože to souvisí i s existencí na jevišti. Tělo v extrémní situaci. Ta tělesnost tam prostě je, musí být - a pokaždé je trochu jiná. Což vlastně může být pro diváky zajímavé," říká jedna z autorek a performerek Jindřiška Křivánková.

Kolonie body

Kolonie, o.s., tvůrčí tým Křivánková, Kozubková, Ferenzová se zaměřuje na původní autorskou tvorbu, která sdružuje různé divadelní žánry do jednoho celku. Jejich dílo se vyznačuje neotřelým přístupem k formě i obsahu, záměrně pracují s ironií, nadsázkou, groteskností, ale i citem pro křehký detail. Témata vychází ze současného společenského dění a přitom aktivizují divákovu vnímavost a snad i zodpovědnost. Náměty čerpá z literatury i současného společenského dění, snaží se podat reflexi soudobé společnosti. Divadelní inscenace pracují s moderními technologiemi (projekce, animace, živá hudba přímo na jevišti) jako součástí dramaturgie inscenace.

Jindřiška Křivánková byla oceněna v roce 2010 coby Objev roku festivalu ...příští vlna/next wave... za výrazovou jedinečnost a hereckou osobitost v mnoha rozmanitých projektech. Stejnou cenu obdržela v roce 2012 také Jana Kozubková, a to za nasazení, ochotu a schopnost propojovat rozličné nezávislé hudební a divadelní projekty. Lucie Ferenzová působila několik let jako dramaturgyně v Divadle Na zábradlí (spolupráce s Janem Nebeským, Davidem Czesanym, Janem Fričem a dalšími), v současnosti její inscenace lze vidět v pražské MeetFactory, Strašnickém divadle nebo Divadle D21. O scénografii inscenací se postarala Jana Hauskrechtová držitelka Ceny Josefa Hlávky.

The Body Present zkoumá extrémy a kontrasty lidské fyzikality a sebeprezentace. Tady už není místo na sny a představy, zde se prezentuje holá přítomnost. Zde není touha, zde je výkon. Smutná syrová realita. Ve své tragičnosti jsme komičtí. Jsme ikony. Vogue!


Inscenace The Body Present je inspirovaná filmem Agnes Vardy Cléo od 5 do 7, čili příběhem pařížské ikony, která čeká na výsledky z nemocnice. Na minuty přesně vymezené čekání ukazuje několikero tváří téže osoby vytržené ze zaběhlých zvyklostí a nahlížející na svůj dosavadní život jako na něco, co se neodvratně musí změnit. Tento inspirativní rámec autorkám inscenace umožňuje ukázat extrémní stavy, jevy a jednání. Postavami inscenace jsou žena a její alterego, a to v současnosti. Autorky zajímá ikoničnost jako způsob myšlení, způsob vnímání vzorů, představ a schémat. Tématem je ženské tělo. Inscenace komentuje vizualitu ikon dneška, prostředkem je show, ve svém původním významu, čili zveřejnění, zviditelnění, vyjevení charakterů a lidských typů. Autorky též zkoumají smrt ikony a její strach ze smrti a trend dnešní doby smrt vytěsnit, učinit ikonu z ní. Inscenace je o změně pasivního způsobu jednání k aktivitě.

Kolonie lovci


Inscenace Lovci ve formě fyzického divadla a scénické básně s autorskou hudbou připomíná, jak obtížné je po smrti blízkého člověka začít opětovně tvořit, žít, zvyknout si sám na sebe. Zvyknout si sám na sebe, když je člověk skutečně sám. Autorky zde pracují s reálnými předobrazy českých výtvarnic, vzdávají hold jejich specifickému humoru a po hlubokých rešerších a studiu výtvarné práce Válových vytvářejí svůj vlastní jevištní obraz těchto “sedmnáctiletých babek”.


Konec Klementajn „koketuje s archetypy, populárními trendy, rituály, vztahovými vzorci, rozostřením genderových rolí, banalitou i vysokou filozofií. Tématem je manipulace ve všech svých podobách, ať už psychologických, společenských či mediálních. Zaslechneme tu řvoucí pop-music se srdceryvnými „hlubokými texty“, nad nimiž kroutí hlavou sám Carl Jung, resp. jeho podobizna blikající na čele bizarní bicí soupravy, složené z nejrůznějších neuvěřitelných součástí“ (Jana Soprová). Hudbu na scéně vytváří Head in Body - člen kyberpunkového tria Lightning Glove a psychedelického projektu Sister Body, oživujících atavismy elektronické mytologie. Tento projekt tria Křivánková-Kozubková-Ferenzová též formálně zkoumá hranice divadelnosti, nejvíce ze tří zmíněných inscenací míchá žánry a hraničí s koncertem či techno party.


Inscenace vznikly díky podpoře hl. města Prahy, Nadace Život umělce a Státního fondu kultury ČR. Festival podpořila Nadace Život umělce.


Foto: Michal Ureš
http://www.palacakropolis.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

JANA LANGEROVÁ


redaktorka, tvůrce soutěží, 26 let (Štír a občas Střelec)

  • pochází z malé vesničky Zádveřice a nyní žije s manželem v ještě menší Lhotě, která leží 13 km od Zlína
  • Jana je čerstvou absolventkou fakulty multimediálních komunikací v oboru vztahy s veřejností a pracuje jako tisková mluvčí festivalu Chillibraní
  • s K21 je spojená už sedm let, začínala jako editorka a vypracovala se až k zástupkyni šéfredaktorky, nyní domlouvá soutěže a píše pro radost hlavně do literatury a mluveného slova. Udržuje se tak v tempu, má přehled a plní si knihovničku skvělými tituly
  • ve volném čase kromě kulturních věcí také moc ráda zahradničí (zajímají ji bylinky i pokojovky) a vaří různé dobroty. S manželem se věnují geocachingu - hledají poklady po okolí, často navštěvují různé metalové koncerty a jsou s partou přátel. Aktuálně propadli speedmintonu!
  • a Janino motto:To od Johna Lennona: „Každý září jako měsíc, jako hvězdy, jako slunce. Každý září. Přidej se.“
Banner

Anketa

Národní divadlo

  • Národní divadlo seniorům
    Sleva pro seniory Národní divadlo nabízí seniorům ve věku 65 + vstupenky s 50% slevou na vyhrazená místa všech představení ND.*  Kromě této...

Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská

Mimísek 23

Čtěte také...

Co nabídnou komorní scény zlínského divadla

200divadlaMěstské divadlo Zlín disponuje dvěma menšími scénami, které nabízejí jiný zážitek než prkna velkého sálu. Jedná se o Studio Z a klubovou Dílnu. Pro 68. sezonu si připravili několik nových her, se kterými vás nyní seznámíme.

...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Wolf-Dieter Storl: Zahrada jako mikrokosmos


zahrada mikrokosmos 200Zahrada je místem nesmírného poznání. Nesmírného, a také vesmírného. Úvod knihy vás vtáhne do hermeticky pojatého povídání o životě. Alchymie, staré znalosti našich předků, nauka o živlech i jednotlivých rostlinách a ...

Divadlo

Záhada Jablůňkov witch

altČarodějnici, která stojí za ztrácením dětí, nemají jen v Blair. Jedna jí podobná řádí i ve vesnici Jablůňkov. Tu z Blair “jen” mapovali studenti s kamerou v ruce, proti čarodějnici od Jablůňkova byl nasazen detektiv Lupa. Její záhadu rozpl...

Film

Na Cenu Pavla Kouteckého je letos nominováno pět celovečerních dokumentů včetně Mallory a Ameriky, zcela nově porota ocení i krátký film

cena pavla kouteckeho 200Do nominací na prestižní Cenu Pavla Kouteckého se letos dostalo pět celovečerních dokumentárních filmů a zcela nově porota ocení i jeden z pěti nominovaných krátkých filmů. Chce tak vyjít vstříc trendu, kdy své filmy n...