Čaroděj a jeho sluha: opera pro tři figury a dveře do pekel a zpět

Čaroděj a jeho sluha: opera pro tři figury a dveře do pekel a zpět

Email Tisk

carodej 200První reprízy strašidelné operní pohádky Čaroděj a jeho sluha premiérované v bývalé tovární hale v Židenicích. Ensemble Opera Diversa se opět ocitne v nedivadelním prostředí, tentokrát v prostorách Moravské galerie. Virtuózní koncert pro tři zpěváky ve výjimečném obsazení – sopranistka Lucie Kašpárková, tenorista Ondřej Koplík a basista Jan Šťáva.

 

Chudá matka a její syn Efflam trpí bídou, a proto se Efflam na rok za zvláštních podmínek uváže do služby k tajemnému pánovi. Až tam mu dochází, k čemu se upsal. „Bída a nouze | zoufalé dohání | do tenat náhody“ – a Efflam se do osidel Čaroděje zaplétá ještě hlouběji. Na jednu stranu získá kouzelné schopnosti a těch rád a hojně užívá. Na stranu druhou prohlubuje dluh a zahrávání s temnými silami si vybírá svou oběť – a to nejen na něm samotném, ale i na jeho nejbližších. Podaří se Efflamovi vyváznout ze zajetí a přestat „dál roztáčet kolo zadlužení“? Tajemný a napínavý příběh o jhu, závazcích a spletitém mezilidském předivu našeho života vyprávěný a hraný v bezprostřední blízkosti diváků provází řada iluzionistických a pyrotechnických triků.

carodej 1

Pátá komorní celovečerní opera Ondřeje Kyase na libreto Pavla Drábka s názvem Čaroděj a jeho sluha je napsaná na míru třem protagonistům, kteří odehrávají všechny postavy příběhu. Lucie Kašpárková je skutečná prima donna Ensemble Opera Diversa, nyní však již etablovaná na domácích operních scénách. Známý basista Jan Šťáva je kmenový zpěvák souboru také už více než deset let a s Lucií Kašpárkovou zazářil v Dýňovém démonovi ve vegetariánské restauraci (2010).

Čaroděj a jeho sluha je diversní premiérou pro uznávaného tenoristu Ondřeje Koplíka, který v minulosti s Kašpárkovou, Šťávou a režisérkou Kristianou Belcredi úspěšně spolupracoval v projektu Wopera sérija. Jako vypravěči vystoupí stálí diversní zpěváci: sopranistka Pavla Radostová, tenorista Jakub Tuček a barytonista Aleš Janiga. V roli diversní režisérky se představí Kristiana Belcredi, která se významně podílela na výsledném tvaru díla. Autorkou scénografie (scéna, kostýmy, grafika) je stejně jako v případně všech předchozích diversních produkcí Sylva Marková. Komorní, sedmičlenný ansámbl v originální instrumentaci řídí šéfdirigentka EOD Gabriela Tardonová.

carodej 3

Ondřej Kyas│Pavel Drábek: Čaroděj a jeho sluha
opera pro tři figury a dveře do pekel a zpět
volně podle stejnojmenné bretaňské pohádky

Neděle 26. 3. a pondělí 27. 3. 2017 v 19.00, Barokní sál, Místodržitelský palác, Moravské náměstí 1a, Brno

Hudba: Ondřej Kyas
Libreto: Pavel Drábek
Režie: Kristiana Belcredi
Výtvarník scény a kostýmu: Sylva Marková
Dirigent: Gabriela Tardonová

Obsazení
Matka: Lucie Kašpárková
Syn: Ondřej Koplík
Čaroděj: Jan Šťáva
Vypravěči: Pavla Radostová, Jakub Tuček, Aleš Janiga

Vstupenky k dostání v místě konání akce 45 minut před začátkem představení, rezervace možné přes email Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

Více na: www.operadiversa.cz



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Divadlo F. X. ŠALDY zahájilo prodej vstupenek

divadlo 1Divadlo F. X. ŠALDY zahájilo prodej vstupenek. Už nyní si proto můžete vybrat z následujícího programu na měsíc září:

 

 

...

Nové komentáře


Literatura

Úspěšný pokus o jiné čtení dějin české literatury

haman200Během loňského roku vydalo brněnské vydavatelství HOST Český a slovenský literární parnasismus, publikaci navazující na dřívější monografii České literární romantično (HOST 2012).

...

Divadlo

O zakázané lásce kocoura Moura a slečinky Vlaštovičky


kocour vlastovicka 200To není pravda,“ zvolal polotichým hláskem asi sedmiletý chlapec, když v divadelním ztvárnění brazilské bajky Jorge Amada Kocour Mour a slečinka Vlaštovička důrazně zaznělo, že vlaštovka si nesmí vzít kocoura,...

Film

FILMOVÉ BRNO

filmove brno 200Do dějin kinematografie nespadá jen filmová tvorba samotná, ale vše, co s ní souvisí – včetně společenských a politických kontextů, včetně toho, jakým způsobem se dostávala k publiku, jak jím byla vnímána, jaký byl o ni zájem. Například p...