Unikátní polská inscenace One Gesture zahájí letošní festival Bazaar

Unikátní polská inscenace One Gesture zahájí letošní festival Bazaar

Email Tisk

one gesture perexInscenace One Gesture polského Nowého Teatru otevře slavnostně 16. března 2018 od 20h v divadle Ponec divadelní a taneční festival Bazaar. Bude tak zahájen celý třídenní program, který se následně přesune i do divadla Alfred ve dvoře a Studia Alta. Inscenace One Gesture navazuje na téma letošního Bazaaru: Hledání společného hlasu. Do Prahy se tak dostane mezinárodně oceňované představení o lidské komunikaci v režii špičkového divadelního inovátora Wojteka Ziemilského. Více informací i kompletní program Bazaaru najdete na www.alfredvedvore.cz/cs/bazaar. Lístky na One Gesture jsou v předprodeji na GoOut, na webech i pokladnách divadel Ponec a Alfred ve dvoře.

One Gesture je projektem známého režiséra a inovátora Wojteka Ziemilského a výtvarníka Wojciecha Pustoły, který vytvořili ve spolupráci s neslyšícími performery jako ojedinělý divadelní tvar, ve kterém se mluví bez mluvení a tancuje, aniž by se tancovalo. Čtyři performeři v této inscenaci vtipně i nevybíravě konfrontují publikum s nesnázemi, s jakými se neslyšící dorozumívají mezi sebou. Nabízejí přitom ale vzrušující pohled na překonávání bariér obecné lidské komunikace. Neslyšet totiž pro tyto polské divadelníky neznamená žádný handicap, nýbrž příležitost ke zcela nové komunikaci se světem.

Stejně jako ostatní inscenace na festivalu, i One Gesture sleduje letošní téma – Hledání společného hlasu. „Aby mohlo dojít ve společnosti k nějaké změně, musí být její jednotlivé části schopné formulovat, o co jim jde. Musí se pokusit najít společnou řeč; způsob, jak svá témata, lépe komunikovat dál,“ vysvětluje šéfdramaturg Bazaaru Ewan McLaren. 

 

One Gesture Kobas Laksa 36-min


Wojtek Ziemilski k One Gesture říká: „Jazyk, který používám, se zdá naprosto neschopný zachytit znakovou řeč a svět neslyšících obecně,“ ale dodává: „Na začátku jsme se mj. zabývali Wittgensteinovým citátem: ,Limity mého jazyka znamenají hranice mého světa‘. A pak jsme se sami sebe ptali: Jestliže je náš mluvený jazyk jedinou realitou, ke které máme přístup, nemohou nás neslyšící naučit něco zcela nového? Na jejich způsobu komunikace je něco obecně platného, ale zároveň naprosto výjimečného.“

Vstupné na inscenaci One Gesture pořídíte za 300/200 Kč. Festivalový pas bude letos k dispozici v ceně 800/500 Kč. Festivalový pas a vstupenky na jednotlivá představení můžete zakoupit online v předprodeji GoOut, na webech jednotlivých divadel a na pokladně divadla Alfred ve dvoře. Kompletní informace o 4. ročníku festivalu Bazaar, který se uskuteční ve dnech 16. – 18. března 2018, najdete na webových stránkách Alfréd ve Dvoře.


Alfréd ve Dvoře

Režie: Wojtek Ziemilski
Scénografie, pomocná režie: Wojciech Pustoła
Světelný design: Artur Sienicki
Hudba: Aleksander Żurowski
Kostýmy: Krystian Jarnuszkiewicz
Hrají: Marta Abramczyk, Jolanta Sadłowska,Paweł Sosiński, Adam Stoyanov
Poděkování: Institut Adama Mickiewicze

 One Gesture Kobas Laksa 39-min

 

Wojtek Ziemilski je polský divadelní režisér a výtvarník. Vytváří multidisciplinární scénická díla, v nichž přejímá postupy z performativního a výtvarného umění. Absolvoval kurz divadelní režie na Gulbenkian Foundation v Lisabonu. V roce 2008 byl označen za přední osobnost varšavské divadelní scény. Je mimo jiné autorem děl jako Malé vyprávění (2010, uváděné ve 20 světových zemích) nebo Prolog (historicky první polské představení uvedené v Ruhtriennale). Byl autorem blogu o současném umění “new-art.blogspot.com”. Jako lektor na Varšavské univerzitě učí současné divadelní postupy se zvláštním zaměřením na techniky autorského divadla, je zastáncem směru nového tance, takzvaného "non-danse", pro jeho vliv na teatralitu divadla. Od roku 2015 řídí XS - umělecké centrum zaměřené na performativní praktiky - divadlo, tanec, performativní umění a jiné formy umění funkční v rámci představení. Byl jedním z autorů happeningu Golgota Picnic Polska 2014, který se uskutečnil na různých místech po celém Polsku a byl výrazem protestu proti zrušení představení Golgotha Picnic Rodriga Garcii.

 



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 




Soutěž

Banner

Přihlášení



Anketa

Národní divadlo


Rozhovor

Velký rozhovor s tanečnicí Laterny magiky Pavlínou Červíčkovou nejen o Human Locomotion!

cervickova pavlina 200U příležitosti premiéry inscenace Human Locomotion, která vznikla v únoru na Nové scéně Národního divadla pod hlavičkou souboru Laterny magiky, jsme se rozhodli podívat na t...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (24)

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno
  • Labutí jezero BALET GALA 2019

    Ruská kultura v České republice 11. dubna 2019 v Janáčkově divadle! V hlavních rolích hvězdy Velkého divadla v Moskvě Anna Nikulina a...

Čtěte také...

Pejsek a kočička rozdávají ve zlínském divadle opět radost

200dZlínské Městské divadlo si dětské diváky předchází jak může, rozhodně je nebere jako doplněk k divákům dospělým. A tak první premiéra roku 2013 i první premiéra právě se rozbíhající sezóny 2013/2014 patřily právě dětem. Na jeviště zlínského divadla se po čase v...


Literatura

Tim Weaver „Němé oběti“
obetiV předchozím jeho díle Bez slitování, autor uvádí krátkou zmínku mezi Davidem Rakerem a Colmem Healym o neúspěšném vyšetřování jednoho případu. Z toho vytěžil nápad na svou další knihu Němé oběti, kdy dokáže čtenáře opět vtáhnout do nového případu . V př...

Divadlo

Putování za zaniklým divadlem

Divadla 200V  tematické edici Zmizelá Praha právě teď vydává nakladatelství Paseka ve spolupráci s Národním muzeem (jeho Divadelním oddělením) práci teatroložky Olgy Vlčkové (*1976) s názvem Divadlo a divadelní scény.

...

Film

Tátova volha se stala nejnavštěvovanějším filmem uplynulého víkendu

volha perexNový film režiséra Jiřího Vejdělka se stal nejúspěšnějším filmem uplynulého víkendu, když přilákal do českých kin 82 921 diváků a potvrdil tak Vejdělkovu pozici hitmakera. S podobnými čísly startovaly i jeho legendární komed...