Spitfire Company uvede pokračování Constellations inspirované Panamou
Banner

Spitfire Company uvede pokračování Constellations inspirované Panamou

Email Tisk

divadlo perexDivadelní soubor Spitfire Company uvede 12. a 13. března v žižkovském divadle Ponec premiéru druhého dílu své trilogie Constellations. První premiéra roku 2018 se v tomto prostoru uskuteční od 20 h. V režii uměleckého šéfa Spitfire Company Petra Boháče se na scéně setkají tři tanečnice a performerky – Cecile da Costa, Markéta Vacovská a Kristina Šajtošová – v dialogu s prostorovou hudbou Martina Tvrdého, která diváka doslova vtáhne do dění na jevišti. Tvůrci mimo jiné slibují „soužití reality s imaginací“ a hypnotickou letní atmosféru. Vstupenky jsou k zakoupení v předprodeji GoOut za 250 Kč.

 

V návaznosti na první část trilogie bude i druhý díl Constellations postaven na silné hudební složce, kterou již tentokrát netvoří živý ansámbl Orchestru Berg, nýbrž tři metronomy, pomocí nichž producent elektronické hudby Martin Tvrdý, známý jako Bonus, zkomponoval originální zvukovou krajinu. Děj inscenace je zasazen do všedního koloběhu letního dne. Jako by se spojily obrazy francouzských impresionistů s vášní obrazů J. Pollocka, jsou v Constellations k sobě seřazeny tanečně-divadelní obrazy, ve kterých se mísí konkrétní zvuky zaslechnuté v naší realitě s lidskými touhami a nevšední imaginací.

 

 20180123 8578 foto Vojtech Brtnicky

 

Poprvé mě scéna pro druhé Constellations napadla už před dvaceti lety poblíž Panama City. Několik měsíců jsem tam pobýval uprostřed vesnice poblíž malého kostela. Byla to taková země nikoho: Jen kostel, šumící luční tráva a kostelní zvon, který odbíjí každou hodinu. To jsou situace, kdy nevíte, jestli sníte, nebo jste součástí snu někoho jiného,” přibližuje své inspirace režisér a scénograf Petr Boháč.

V představení se proplétají dvě témata: magie objevující se v čase obyčejného dne a člověk, který touží sdílet své emoce. Tyto dvě linky tvoří syntézu, v níž je člověk nahlížen optikou imaginace, iluze, zázraku a fragmentů reality. V představení vystoupí tři ženy, které se objevily i v předešlých inscenacích Spitfire Company: Cecile da Costa, Markéta Vacovská, jejichž sólové představení obdržely například tři ceny Divadelních novin, mezinárodní cenu Herald Angel Award či dvě nominace na mezinárodní ocenění Total Theatre Award a Kristina Šajtošová, kterou mohli diváci zhlédnout v prvním díle Konstelací.

 

 20180123 8531 foto Vojtech Brtnicky

 

Spitfire Company: Constellations ii.

12. a 13. března 2018 do 20.00, divadlo Ponec

koncept, režie, scénografie: Petr Boháč
choreografie, hrají: Cecile da Costa, Kristina Šajtošová, Markéta Vacovská
sound a hudební design: Martin Tvrdý
light design: Jiří Šmirk
kostýmy: Miřenka Čechová
hudba: David Kolár, Yellow Swans
asistent scénografie: Jan Tomšů
produkce: Petra Hanzlíková
projektový manager: Barbora Repická
zahraniční booking: Tereza Havlíčková
PR: Eliška Míkovcová

koprodukce: TANEC PRAHA

partneři: Švestkový dvůr, Cirqueon, Dans Brabant, Theatre de NWE VORST, Ufa Fabrik

podpořili: Hlavní město Praha, MKČR - profesionální umění, MKČR - zahraniční vztahy, Česko-německý fond kultury

Předprodej vstupenek ZDE.

Více informací najdete na: www.spitfirecompany.cz a www.divadloponec.cz

 

Constellations ii fb event

 

O Spitfire Company

Spitfire Company je progresivní české divadelní uskupení. Soubor obdržel několik tuzemských i zahraničních ocenění – opakovaně Cenu Divadelních novin, The Herald Angel Award, cenu DNA, cenu Skupovy Plzně, nominaci na Cenu divadelní kritiky a další.

Spitfire Company se kontinuálně věnují dvěma hlavním tématickým linkám. Za prvé reflektují současné i v minulosti zakoušené palčivé společenské otázky: V tomto duchu se nesly inscenace jako Proces -... o Miladě Horákové, Konec --- člověka. Doba z druhé ruky, představení, které vzniklo na základě díla běloruské spisovatelky Světlany Alexijevičové, ČEZko Forever o tajně pořízených nahrávkách lobingu největší české firmy či Antiwords inscenované na základě Havlovy jednoaktovky Audience. Druhá linie je mnohem introspektivnější, poetičtější, zabývající se jemnými záchvěvy lidské psychologie, konkrétní životní tragédií nebo prožíváním krásy všedního dne. Mezi ně patří úspěšně mezinárodní projekty One Step Before the Fall, Vypravěč nebo Animal Exitus. Celou trilogii Konstelací lze zařadit právě do této druhé linie.


O divadle Ponec

Divadlo pro tanec je otevřený prostor pro současný tanec a pohybové divadlo, podporuje nezávislou taneční scénu a její přesahy k jiným žánrům. Na jeho scéně se pravidelně představují ty nejzajímavější inscenace tuzemských i zahraničních souborů a umělců. Ročně se zde odehraje na 200 představení.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přihlášení



Banner
Národní divadlo - Představení

Rozhovor

Support Lesbiens: „Jsme tu přece pro fandy a ti musí slyšet na koncertech pecky“

support lesbiens 200Pohodlně se usaďte a přečtěte si rozhovor s jednou z hvězd festivalu Holešovská Regata, se skupinou Support Lesbiens. Za ni odpovídala stálice Hynek Toman, jež se nezalekl rozpa...

Hledat

Chaty s osobností

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Pět her a jeden koncert. To je srpnová nabídka Letních shakespearovských slavností.

Shakesperaovske slavnosti perexDivadelní festival Letní shakespearovské slavnosti vstupuje do své druhé poloviny. Během měsíce srpna je na programu obou pražských scén připraveno ještě pět her z pera Wil...


Literatura

Revue Bublifuk nabízí novou porci komiksových bublin

bublifuk perexJiž šestkrát mě potěšila komiksová revue Bublifuk, tentokrát s názvem Moře bublin. Klára Smolíková, editorka Bublifuku a autorka několika zařazených komiksů, v úvodu sděluje, jaké změny se spoluautory v Bublifuku učinila tentokrát: míst...

Divadlo

Rocková opera Klíč králů má po premiéře

klic kralu vojtekPražské Divadlo Brodway má za sebou premiéru rockové opery Klíč králů, za kterou stojí autorská dvojice Daniel a Miriam Landovi doplněná Oldřichem Lichtenbergem. V hlavní...

Film

Akira Kurosawa a jeho filmy

kurosawa 1Je zajímavé, že z klasiků japonské kinematografie je u nás nejvíce a vlastně jako jediný znám právě Akira Kurosawa. Naproti tomu tvůrci jako Kaneto Šindo, Jasudžiro Ozu nebo Kendži Mizoguči, jakkoli též celosvětově uznávaní, jsou u nás pomíjeni. Na roz...