Studio Hrdinů hostí minipřehlídku brněnského HaDivadla

Studio Hrdinů hostí minipřehlídku brněnského HaDivadla

Email Tisk

HaDI perexV dubnu přiveze HaDivadlo do Studia Hrdinů tři tituly aktuálního repertoáru. Eyolf, Náměsíčníci (imitace a tušení) a Strýček Váňa jsou představení, která spojuje osoba režiséra Ivana Buraje, uměleckého šéfa této scény. Minipřehlídka bude doplněna o besedu s Ivanem Burajem a dvě reprízy koprodukční inscenace Studia Hrdinů a HaDivadla Macocha.

 

Studio Hrdinů a HaDivadlo již druhou sezónu úzce kooperují a vzájemná spolupráce se bude prohlubovat. Kromě výměny režisérského dua Jan Horák - Michal Pěchouček (inscenace Síla zvyku) a inscenačního týmu Kamila Polívková - Antonín Šilar - Zuzana Formánková - Ivan Acher (Macocha) se v příští sezóně chystá v Praze režírovat právě umělecký šéf brněnské scény Ivan Buraj a oba výše zmíněné týmy se zase vrátí do Brna. Nyní mají pražští diváci unikátní příležitost seznámit se s tvorbou talentovaného absolventa režie na JAMU, který HaDivadlu šéfuje od roku 2015. Nejstarší z přivezených inscenací, Čechovovův Strýček Váňa, se objevila v nominacích Cen Divadelních novin v kategorii Činoherní divadlo v roce 2016 a Robert Mikluš byl za roli Astrova nominován za svůj herecký výkon v Cenách Thálie 2016. Ani další inscenace, Náměsíčníci (imitace a tušení), která je adaptací legendárního románu evropského modernisty Hermanna Brocha nezůstala kritikou nepovšimnuta. Inscenace byla oceněna jako Projekt roku festivalem …příští vlna / next wave… 2017 a byla též nominována na Cenu Josefa Balvína 2017. Inscenace hry Henrika Ibsena Eyolf měla premiéru teprve na konci roku 2017, ale předchozí výčet dává tušit, že i tato inscenace se dočká pozornosti kritiky.

 

V předvečer přehlídky se v kavárně U Hrdinů koná neformální diskuse s Ivanem Burajem, kterou povede Martin Macháček (bývalý redaktor pořadu Tyjátr na Rádiu Wave). Řeč bude nejen o těchto inscenacích, ale i o prohlubující se spolupráci mezi Studiem Hrdinů a HaDivadlem. Začínáme v 18.00.

Přehlídka je doplněna o dvě uvedení koprodukční inscenace Macocha, která se pravidelně reprízuje v Praze i Brně. Adaptace novely Petry Hůlové je auto(ne)biografickým vyprávěním o údělu moderní ženy v éře tzv. dvoukariérového manželství. Text balancuje na hranici stylizačního banálna a nadsazeného, racionálního sebeuvědomělého módu. Její styl v mnohém připomíná mistryni ironie a zapálenosti, rakouskou nobelistku Elfriede Jelinek.

Předprodej v síti GoOut. V prodeji jsou jednotlivé vstupenky, nebo permanentka na přehlídku HaDivadla za 700,-.

hrají: Matěj Nechvátal j.h., Lucie Andělová, Agáta Kryštůfková, Jiří Miroslav Valůšek, Marie Ludvíková, Antonín Šitavanc j.h.; režie: Ivan Buraj

 

„Pod námi žijí chudí lidé!“

Norské pobřeží. Vzdálený dům nad fjordem. Manželství Rity a Alfréda. Střední třída s majetkem a dítětem. Jak být dnes spolu šťastní? Není to klišé?

Alfréd se vrátil k manželce po dlouhém výletu v horách. Chtěl si promyslet svůj život a taky napsat knihu o odpovědnosti. Intelektuál. Peněz má díky své ženě dost. Ale odteď už nebude nikdy psát. Konec tvorby. Jenom rodina! Jenom Eyolf! Nic z venku!

Eyolf si jde hrát ven. Náhlá tragédie. Eyolf umírá. Co říct? Hledání realismu. Emoce jako drogy. Vztahy jako projekční plátna sebe sama. Vůči komu mluvit, když se moje touha mění v izolaci? Jak uvidět druhého? Může být deprese aktivizující?

Jedno z posledních dramat norského dramatika Henrika Ibsena jako zkoumání cesty ven ze vzájemného konzumování se. Mezilidská ekologie. Utopický realismus.

 

Hermann Broch / Ivan Buraj: Náměsíčníci (imitace a tušení) 7.4. 20.00

hrají: Zbyšek Humpolec, Jiří Svoboda, Jan Lepšík, Miroslav Kumhala, Lucie Andělová, Agáta Kryštůfková, Jiří Miroslav Valůšek, Marie Ludvíková, Cyril Drozda, Simona Peková, Táňa Malíková, Martin Tlapák j.h., Ľubomír Višňovec j.h., Tomáš Milostný j.h., Ivan Urbánek j.h., Dagmar Radová j.h.; režie: Ivan Buraj

 

„Jsme snad šílení, protože jsme ještě nezešíleli?“

Pasenow neboli romantika, Esch neboli anarchie, Huguenau neboli věcnost. Katalog „náměsíčníků“ bloudících mezi fanatismem a nihilismem napsaný v hodnotovém vakuu meziválečného Německa.

Legendární román evropského modernisty Hermanna Brocha tvoří ojediněle vyzývavý, uzavřený systém. Radikální koncept umění jako pomoci, namísto umění jako pasivního konzumu krásy. Současník Musila, Kafky, Joyce či Canettiho a ryzí inspirátor Milana Kundery se pouští do rozpravy nad zrodem kýče jako touhy po jednoznačnosti, kýče jako počátku našeho současného zla. Světu hrozí kulisy!

V radikální adaptaci Ivana Buraje před námi na scéně vyvstává náměsíčný bar U Brocha, kde je na vše už pozdě, a přitom stále není konec. Štamgasti tvoří katalog doby, která zoufale čeká na svého vykupitele. Jak ale rozeznat Krista a Antikrista? Brněnští „alternativní“ herci sedí na první čtené zkoušce, přichází režisér z Německa – Hans Buch, slibuje umění, ale my všichni chceme jistotu! Existuje ale nějaká? Je komplikovaná naše doba, nebo ji komplikují intelektuálové? Potřebujeme krize? Nasadit si Brocha na oči! Dostat se až na hranici tázání samotného. Nahmatat zeď naší reality. Uvidět horizont možného. Něco se musí stát!

 

HaDi studio hrdinu A0 000001

 

A.P. Čechov: Strýček Váňa 12.4. 20.00

hrají: Jan Lepšík, Simona Peková, Cyril Drozda, Lucie Andělová, Táňa Malíková, Robert Mikluš j.h., Marie Ludvíková, Miroslav Kumhala; režie: Ivan Buraj

 

„Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!!“

Alain Badiou říká, že v našem světě zbyla už jenom těla a jazyky, ztratili jsme ale pravdy.

V domě na ruském venkově se schází společnost. Profesor Serebrjakov dovršil svoji práci. Odchází na důchod. Vrací se z města zpět na venkov. Očekávaná harmonie. Všude příroda! Celý život se zabýval uměním. Realismem. A Váňa pracoval celý život pro Serebrjakova. Obětoval se! Teď je čas konečně tomu všemu porozumět. Čas být konečně spolu!!! Všichni by dům chtěli chápat jako domov, jenomže všichni trpí a každý zoufale hledá ve světě těl a jazyků svoji pravdu a i ta ztrácí na věrohodnosti. Jakákoliv jistota se roztéká. Všechno obaluje cynismus – jazyk ztracených. Je možné ještě rozumět svému životu? Má smysl se ještě pro někoho obětovat? Jak žít se svými pravdami spolu s ostatními? Jak žít dál a dál a dál? Jak žít na konci smyslu kultury?

Vrcholné realistické drama A. P. Čechova jako chvála ekologie!

 

Petra Hůlová / Kamila Polívková: Macocha 20. a 21.4. 20.00

hrají: Lucie Andělová, Marie Ludvíková, Táňa Malíková, Simona Peková, Kamila Valůšková; režie: Kamila Polívková

Jsem spisovatelka. Byla jsem spisovatelka. Byla jsem manželka, matka, intelektuálka. Byla jsem umělkyně. Chtěla jsem. Nechci. Vidím se a vidím je. Vidím rozostřeně!Vypravěčka – jako Elfriede Jelinek červené knihovny – stojí v noci na balkóně a shlíží dolů na lidi. Vzpomínky jí unikají a roubují se navzájem. Na dně které lahve se ztratilo dítě, kde vyprchala láska k muži? Jeden Jarda, mlčky stínující v obrazech z minulosti, a před ním pět hereckých hlasů – pět fází života rozpité identity! Revize feministické touhy po nezávislosti, po individuálním právu organizovat si svůj životní monolog, ovšem bez zábran a vědomí následků?

Petra Hůlová, mluvčí současné „kavárenské“ intelektuální literatury, se v posledním vydaném románu sebereflexivně obrací ke své vlastní masce autorky-analytičky. Obrací listy a stránky a panáky přerývané nechronologie svých kariérních zkušeností. Avšak klame tělem. Klame jazykovou houští a bezohlednou upřímností. Pohled do zm(n)ožených perspektiv příběhu přináší rozklad ženy na atomy – sbor kategorizující a bilancující tabu ženského osudu ve vratkém napětí mezi sebedestrukcí a léčivou autoterapií. Jde tu přeci o živý existenciální boj! O pokus smířit se s vlastními „náměsíčnými“ kroky bytem postkapitalistické svobody volby.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

RENÁTA LUCKOVÁ


redaktorka

    je fotografka, novinářka, moderátorka a koučka. V autorské dvojici s Pavlem Veselým organizovali a moderovali mnoho akcí. Vedla rozhovory s různými významnými osobnostmi – podnikateli, manažery, politiky, diplomaty, s lidmi z kultury a dalšími. Její fotografie a texty byly publikovány např. v Katolickém týdeníku, na webových stránkách Arcibiskupství pražského, Historická šlechta, Svět úspěšných, v kulturní a hospodářské revue Fragmenty, v časopise Naše rodina, v tiskové agentuře MediapressServis, v časopise Policista, Český bratr, Překvapení aj. Absolventka VŠE a UK. Má zkušenosti v oblasti PR, reklamy a marketingu, ale i v oblasti  firemních financí, personálního řízení a andragogiky.

    Spolu s Pavlem Veselým jsou autoři knihy "Setkání s Dominikem kardinálem Dukou OP", která vyšla k jeho 70-tým narozeninám, kde publikovala i své fotografie.

Toulavka

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Mimísek 40

Z archivu...

Čtěte také...

Kam vlastně patří Mauglí? Dojemný příběh v Divadle Kalich.

maugliNedělní odpoledne jsem strávila se synem vskutku nevšedně. Zlákal nás muzikál Mauglí, který ve svém repertoáru nabízí Divadlo Kalich v Jungmannově ulici, v Praze 1. Na odpolední představení chodí převážná většina dětských ...

Nové komentáře

  • 19.04.2018 14:38
    Hello
    If it were not so ...
     
  • 10.04.2018 17:16
    :)
    Taj Mahal je ...
     
  • 24.02.2018 12:08
    Jelínková
    Pane Zmožek,přeji vše ...

Facebook

Twitter


Literatura

7 dní hříchů naplněno sedmero hříchy

7 dni hrichu josef urbanSudety, první mírový den 9.května 1945…
Probouzející se ráno nedává zatím tušit, že následujících sedm dnů bude naplněno sedmero hříchy, že se stanou věci, které obrátí naruby životy starousedlíků z jesenických horských osad...

Divadlo

Zlínské divadlo přináší další komedii od Francise Vebera

draha legrace 200Francis Veber je proslulý francouzský scenárista, producent, režisér, filmař a divadelník známý například díky filmu Drž hubu! nebo filmu a divadelní hře Blbec k večeři. Zřejmě právě díky jejímu úspěchu se v Městském divadle pustili do...

Film

Knick - doktoři bez hranic

knick 200Newyorská nemocnice Knickerbocker, v níž se desetidílný seriál Knick - Doktoři bez hranic odehrává, skutečně existovala (na rohu 131. ulice a Convent Street) už od dob občanské války, svému účelu sloužila do 60. let m...