Festival DIVADLO vyvrcholí inscenací Slečna Julie s ruskými hereckým hvězdami, studenty DAMU a také čivavou z Prahy

Festival DIVADLO vyvrcholí inscenací Slečna Julie s ruskými hereckým hvězdami, studenty DAMU a také čivavou z Prahy

Email Tisk

200divVíkendový program a zároveň hlavní část festivalu DIVADLO vyvrcholí v neděli večer inscenací Slečna Julie moskevského Divadla národů v režii uměleckého ředitele berlínské Schaubühne Thomase Ostermeiera. Výborným hereckým výkonům dominují ruské filmové a divadelní hvězdy a držitelé řady prestižních ocenění Čulpan Chamatovová a Jevgenij Mironov. „Slavný příběh Augusta Strindberga je přenesen do dnešního Ruska: ona je dcera oligarchy, on je její řidič,“ přibližuje inscenaci vedoucí dramaturgické rady festivalu Kamila Černá. Inscenace předního ruského souboru, který spolupracuje s evropskými režiséry velkých jmen a využívá například videoprojekcí, byla nominována na prestižní ocenění Zlatá maska. Zajímavostí plzeňského představení je to, že si v jedné skupinové scéně zahrají i studenti pražské DAMU, se kterými jejich část nazkouší předem asistentka režie. Kromě nich se na jevišti objeví také pes – čivava z Prahy. Kdo by se do Plzně na představení nedostal, má šanci o dva dny později v pražském divadle Hybernia.

 

Kromě inscenace Slečny Julie ale čeká na fanoušky divadla v Plzni další bohatý víkendový program:

Hned v sobotu v 11 hodin klub Komorního divadla ožije představením Pohyblivé obrázky, kdy autorka a výtvarnice Hana Voříšková za doprovodu živé hudby v podání Heleny a Jiřího Vedralových přímo před diváky rozehrává technikou kresleného divadla v kombinaci se stínohrou několik poetických minipříběhů beze slov.
Liberecké Naivní divadlo zavede diváky ve 13 hodin v Divadle Alfa v parodické inscenaci Loutky hledají talent v režii Tomáše Dvořáka do prostředí talentových soutěží, kde jsou ale účinkujícími výhradně loutky.
Drama Jiřího Křižana Je třeba zabít Sekala v režii Natálie Deákové uvede na svém domácí půdě Komorního divadla v 15 hodin plzeňské Divadlo J. K. Tyla. „Jde o drama o křivdě, bolesti, zlu v srdci člověka a o spravedlnosti lidské i té boží,“ říká dramaturg Jan Kerbr.

div1
Představení na pomezí divadla a videa uvidí diváci od 18 hodin v klubu Komorního divadla. Bratislavské divadlo S.T.O.K.A. s autorskou i režijní inscenací Blaha Uhlára nazvanou Pokus (v hľadaní spirituality) rekapituluje autorovy boje o divadelní prostory, ale nabízí i úvahu o postavení umělce ve společnosti.
Diváci v Plzni budou mít po oba víkendové dny vzácnou příležitost vidět další z děl slavného lotyšského režiséra Alvise Hermanise. Tentokrát Nové rižské divadlo přiveze menší, neokázalou, ale výpovědí silnou inscenaci Černé mléko. „Hermanis zde hledá ztracenou lotyšskou identitu. Nachází ji na venkově, kde doposud přetrvává tradiční způsob života,“ doplňuje členka dramaturgické rady Jitka Sloupová. Základem scénáře jsou skutečné vesnické příběhy, pravé Lotyšsko tu představují nejen vesničané, ale i jejich zvířata. Proto je Hermanisova inscenace taky o kravách. Bude uvedena dvakrát v Sále Peklo – v sobotu ve 20:30 a v neděli v 16 hodin.

Neděle začne velmi „zostra“: pražské Studio hrdinů v 10:30 v Komorním divadle představí divadelní podobu kontroverzní novely Vladimira Sorokina Den opričnika v režii Kamily Polívkové, ve které formou bizarní estrády člen osobní panovníkovy gardy vede monolog o svých udatných činech. V jediném dni, v němž se děj románu odehrává, Sorokin opatrně konstruuje výhružně utopickou podobu ruského impéria poměrně blízké budoucnosti. „V jevištní adaptaci se diváci stávají svědky bizarní estrády plné groteskních výjevů, operních, baletních i komických výstupů, vyprávění krvavých historek, předvádění náboženských rituálů a drogových extází,“ doplňuje Jan Kerbr.
Ve 13 a 18 hodin se brněnské Divadlo u stolu v prostorách zastávky Jižní předměstí vrátí v inscenaci k osobnosti Magor v režii Iva Krobota kultovního undergroundového básníka Ivana M. Jirouse, především posledních osm let jeho života. „Inscenace Magor nemá dokumentární charakter, tvůrci se nechali básníkovými osudy jen volně inspirovat,“ dodává Jan Kerbr.
Divadlo Gočár, muzikál Miloše Orsoně Štědroně v režii Jana Nebeského v produkci o.s. Omnimusa představuje s hudbou a humorem osobnosti architektů Josefa Gočára, Pavla Janáka a Jože Plečnika, kteří ovlivnili svými stavbami podobu českých měst. „Hudebně-dramatický tvar s použitím autentických citátů a v divadelní zkratce pojmenovává fenomén tvorby i ješitnosti,“ říká Jan Kerbr. Ve 13 hodin v Divadle Alfa.
Slovenští sousedé se od 15:30 ve Světovaru představí inscenací Holokaust autora Viliama Klimáčka v režii Rastislava Balleka v podání bratislavského Divadla Aréna. Hrdinka hry se v devadesátých letech vrací do vlasti a chce restituovat majetek, ale zjistí, že ho její rodina ve skutečnosti arizovala. První část hry se odehrává za války v kavárně a druhá kdesi mezi nebem a zemí, v době, kdy jsou hrůzy spojené s holocaustem slovenských Židů téměř zapomenuté. „Příběh, na který by Slovensko nejraději zapomnělo,“ zní podtitul hry. Inscenace byla nedávno nominována na cenu DOSKY za nejlepší dílo uplynulé sezóny na Slovensku.

div

Po oba dny bude probíhat i program na zastávce Jižní předměstí: například v sobotu ve 14 hodin otevřené pracovní setkání zástupců netradičních produkčních a rezidenčních prostor provozovaných nezávislými neziskovými organizacemi z různých koutů ČR. Kabaret Kajbar najt balancující na hranici ironie, sarkasmu, parodie, improvizace a dadaismu pobaví diváky v sobotu v 19 hodin a bude volně pokračovat od 21 hodin Im Pil Sem!, poetickým večerem, plným kostýmů a dadaistických skečů.

21. ročník mezinárodního festivalu DIVADLO uvádí v Plzni přední divadelní soubory z Ruska, Polska, Maďarska, Lotyšska a Slovenska, výběr těch nejzajímavějších domácích inscenací za uplynulou sezónu i bohatý alternativní a doprovodný program. Celkově se v rámci hlavní části do 15. září představí dvacet sedm souborů, v rámci epilogu 18. září pak další dva.
Více informací na www.festivaldivadlo.cz.

Zbývající vstupenky jsou v prodeji v síti www.plzenskavstupenka.cz a v kanceláři Sedláčkova 2, 301 11 Plzeň, tel. +420 378 038 190.

Více informací o festivalu na www.festivaldivadlo.cz 


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

RENÁTA LUCKOVÁ


redaktorka

    je fotografka, novinářka, moderátorka a koučka. V autorské dvojici s Pavlem Veselým organizovali a moderovali mnoho akcí. Vedla rozhovory s různými významnými osobnostmi – podnikateli, manažery, politiky, diplomaty, s lidmi z kultury a dalšími. Její fotografie a texty byly publikovány např. v Katolickém týdeníku, na webových stránkách Arcibiskupství pražského, Historická šlechta, Svět úspěšných, v kulturní a hospodářské revue Fragmenty, v časopise Naše rodina, v tiskové agentuře MediapressServis, v časopise Policista, Český bratr, Překvapení aj. Absolventka VŠE a UK. Má zkušenosti v oblasti PR, reklamy a marketingu, ale i v oblasti  firemních financí, personálního řízení a andragogiky.

    Spolu s Pavlem Veselým jsou autoři knihy "Setkání s Dominikem kardinálem Dukou OP", která vyšla k jeho 70-tým narozeninám, kde publikovala i své fotografie.

Toulavka

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská
Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno
  • ZMĚNA PROGRAMU: 25. dubna 2018

    Vážení diváci, přijměte naši omluvu za programovou změnu, kterou jsme nuceni učinit ve středu 25. dubna. Namísto původně plánované reprízy...

Mimísek 40

Čtěte také...

Fantom Londýna přichází do Ostravy!

fantom-londyna 200Světová premiéra dlouho očekávaného původního českého muzikálu na motivy příběhu Jacka Rozparovače se koná 16. května. V režii Lumíra Olšovského se jako královna Viktorie představí Jitka Zelenková.<...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

POKÁNÍ - když láska nedostane šanci

Pokani perexNeuvěřitelně silný příběh o lásce mezi Cecilií a Robbiem, která ani neměla možnost se dál rozvíjet, protože od sebe byli Cecilie a Robbie nedobrovolně rozděleni. Jsme v Anglii v roce 1939. Celý svět čeká jedno z nejtemnějších období – 2.světová...

Divadlo

Divadlo a nové technologie – jak to jde k sobě?

200diJe scénografie určujícím prvkem pro dramaturgii? Jak se v divadelní tvorbě využívají nové technologie a nová média? Jak co nejefektivněji využít osvětlení na scéně? Jak může zážitek z návštěvy divadelního představení ovlivnit světelný design? Jak synchron...

Film

Kameramanské dny v Praze

kameramani perexNa konci května se v Praze poprvé uskuteční Kameramanské dny. Akce, kterou připravuje tým mezinárodního filmového festivalu Ostrava Kamera Oko, chce oslovit nejen profesi...