Experimentální prostor NoD uvede nový divadelní, audiovizuální a analogový projekt NĚMÍ s Petrem Krushou v hlavních i vedlejších rolích
Banner

Experimentální prostor NoD uvede nový divadelní, audiovizuální a analogový projekt NĚMÍ s Petrem Krushou v hlavních i vedlejších rolích

nodV premiéře 19. února uvede pražský Experimentální prostor NoD nový divadelní projekt Adama Halaše, Petra Krushy a Apoleny Vanišové - NĚMÍ. 

 

 

Adama Halaše, který vyzval ke spolupráci Petra Krushu a Apolenu Vanišovou s námětem projektu, oslovili umělci zabývající se existenciální tématikou, především pak Albert Camus a Alberto Giacometti. Jejich nadčasová tvorba se tak stala volnou inspirací inscenace, v jejíž struktuře se odráží pnutí našeho vnitřního světa v sevření vnějšího systematického chaosu. 

Hlavní hrdina inscenace, muž Albert, před našimi zraky prochází jediným svým dnem, ve kterém se zrcadlí, jak už to tak bývá, celý jeho život. Život ve světě, jehož potemnělé kouty neozáří ani 370 x 60 W - 22,2 kW. Albert se snaží rozehnat tmu odrážející se na vodní hladině, naslouchá tichu. 

Projekt NĚMÍ je připravován jako sólová show multidisciplinárního umělce Petra Krushy, který naposledy v NoD exceloval v projektu Valentýn, na němž také spolupracoval s Apolenou Vanišovou.  ,, Petra Krušelnického jsem ke spolupráci vyzval, protože ho znám už dlouho a jeho tvorby si vysoce cením. Herecky mě naposledy přesvědčil v projektu Valentýn, který připravil společně s Apolenou Vanišovou, a který jsme uvedli v NoD poprvé před dvěma lety. Práce uměleckého páru Krušelnický - Vanišová se mi jeví jako velice podnětná a na poli současného alternativního divadla neopomenutelná. Role hlavního hrdiny vyžaduje herce po všech stránkách vyzrálého a Petr se touto postavou stává s přirozenou lehkostí a závažností zároveň. Petr s Apolenou taktéž navrhují a vyrábějí scénografickou složku inscenace, díky čemuž (v kombinaci s Krushovým light designem a hudbou), dosahuje tato audiovizuální performance naprosté celistvosti,“ vysvětluje režisér Adam Halaš

Vstupenky v ceně 180 Kč a 120 Kč pro studenty, seniory, ZTP a ZTP/P jsou v předprodeji v sítích SMS Ticket, Ticketportal a k zakoupení v NoD každý všední den od 16 do 20 hodin.

Adam Halaš (1975) studoval na Katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. V současné době je vedoucím této katedry a jejím pedagogem . Od roku 2008 je uměleckým šéfem Experimentálního prostoru NoD. Od roku 1998 pořádá pravidelně jednovečerní mim - sessions ,,Festiválek Jsem spokojenej aneb...“ v pražském kině Aero. Působí jako režisér, pedagog a mim, spolupracoval také na několika filmových projektech (s Jakubem Wagnerem, Ctiborem Turbou a Boleslavem Polívkou). V roce 2011 získal cenu festivalu ...příští vlna/next wave Osobnost roku 2010 za přínos v oboru mimického divadla a za umělecké vedení prostoru NoD.V současné době se věnuje především režii mimického divadla, dramaturgické a pedagogické činnosti. 

Petr Krušelnický (1977) aka Antena absolvoval taneční konzervatoř Duncan Centre, dále pak studoval u prof. Ctibora Turby. Byl členem souboru Divadla mimů Alfred ve dvoře a divadelní skupiny Grotest Maru. Podílel se například na vzniku představení s Minem Tanakou a pracoval na projektech uměleckých skupin Griftheater, Big Art Group, Recto Verso a mnoha dalších. Kromě experimentálního divadla se aktivně věnuje audio-vizuálním projektům v prostředí analogových elektronických médií. 

Apolena Vanišová (1986) studuje režii u prof. Karla Makonje na KALD DAMU. Pracovala na řadě autorských inscenací a mimo jiné se zúčastnila mezinárodního projektu In a Flash of Lightning za supervize Heinera Goebbelse. Intenzivně se věnuje především divadelní tvorbě v netradičních prostorách a divadelně-sociálním projektům. V uplynulých dvou letech zpracovala triptych dramatických textů španělského dramatika Carlose Be (performance Valentýn v Teatro NoD, inscenace Všechno nejlepší, Phoebe Zeit-geist! v MeetFactory a instalace Zavřeno kvůli soukromému večírku v Galerii Puppenklinik). Její práce je charakteristická výrazně imaginativním přístupem. Důraz neklade na samotný dramatický text, ale především na hledání dramatičnosti ve vrstvení scénických obrazů a hereckých akcí.

www.nod.roxy.cz


 

Přihlášení



Louskáček na ledě

Banner
Národní divadlo - Představení

Rozhovor

MASTERS OF ROCK 2012 - INTRO - JEN RŮŽOVÁ TO MŮŽE BÝT!

Na loňském, devátém ročníku Masters of Rock, zaujala pozornost - a nejen mou - poměrně velká tlupa metalistů v růžovém oblečení. Šlo o skvělou recesi, jejíž prvopočátek spočíval v myšlence setkání přispěvatelů fóra MOR, kteří se dosud znali pou...

Hledat

Chaty s osobností

Národní divadlo Brno, Národní divadlo Brno

Čtěte také...

Slam poetry: Básníci do ringu!

slam poetry plakatek200Již ve čtvrtek 7. února se po osmé v pražském klubu Rock Café uskuteční exhibice českého slamu. První letošní velká akce přivítá mistra loňského roku i zahraničního hosta. Startuje se úderem...


Literatura

Doreen Virtue: Andělské tarotové karty

perex„Zachovali jsme plný rozsah lidských emocí a zkušeností z tradičního tarotu, ale přepracovali jsme obrazy a slova založené na strachu, aby raději rozzářily, než odstrašily ty, kteří karty používají. Naše interpretace přináší novou a živou symboliku, která ...

Divadlo

Pěna dní - devastující dopad lásky k idolu

Pena dni perexRelativně mladý divadelní počin režisérů Martina Kukučky a Lukáše Trpišovského, byl na prknech Klicperova divadla v Hradci Králové představen již po několikáté od jeho premiéry 12. března 2016. Toto velice nekonvenční a netradiční předsta...

Film

Přijde už konečně nová Nová vlna?
ImageUž pěkných pár let trápí většinu kulturně aktivních obyvatel (nejen) České republiky otázka, kdy už přestane být kultura v úpadku a nastane nová renesance, která využije potenciál lidský, tématický i t...