Experimentální prostor NoD uvede nový divadelní, audiovizuální a analogový projekt NĚMÍ s Petrem Krushou v hlavních i vedlejších rolích

Experimentální prostor NoD uvede nový divadelní, audiovizuální a analogový projekt NĚMÍ s Petrem Krushou v hlavních i vedlejších rolích

Email Tisk

nodV premiéře 19. února uvede pražský Experimentální prostor NoD nový divadelní projekt Adama Halaše, Petra Krushy a Apoleny Vanišové - NĚMÍ. 

 

 

Adama Halaše, který vyzval ke spolupráci Petra Krushu a Apolenu Vanišovou s námětem projektu, oslovili umělci zabývající se existenciální tématikou, především pak Albert Camus a Alberto Giacometti. Jejich nadčasová tvorba se tak stala volnou inspirací inscenace, v jejíž struktuře se odráží pnutí našeho vnitřního světa v sevření vnějšího systematického chaosu. 

Hlavní hrdina inscenace, muž Albert, před našimi zraky prochází jediným svým dnem, ve kterém se zrcadlí, jak už to tak bývá, celý jeho život. Život ve světě, jehož potemnělé kouty neozáří ani 370 x 60 W - 22,2 kW. Albert se snaží rozehnat tmu odrážející se na vodní hladině, naslouchá tichu. 

Projekt NĚMÍ je připravován jako sólová show multidisciplinárního umělce Petra Krushy, který naposledy v NoD exceloval v projektu Valentýn, na němž také spolupracoval s Apolenou Vanišovou.  ,, Petra Krušelnického jsem ke spolupráci vyzval, protože ho znám už dlouho a jeho tvorby si vysoce cením. Herecky mě naposledy přesvědčil v projektu Valentýn, který připravil společně s Apolenou Vanišovou, a který jsme uvedli v NoD poprvé před dvěma lety. Práce uměleckého páru Krušelnický - Vanišová se mi jeví jako velice podnětná a na poli současného alternativního divadla neopomenutelná. Role hlavního hrdiny vyžaduje herce po všech stránkách vyzrálého a Petr se touto postavou stává s přirozenou lehkostí a závažností zároveň. Petr s Apolenou taktéž navrhují a vyrábějí scénografickou složku inscenace, díky čemuž (v kombinaci s Krushovým light designem a hudbou), dosahuje tato audiovizuální performance naprosté celistvosti,“ vysvětluje režisér Adam Halaš

Vstupenky v ceně 180 Kč a 120 Kč pro studenty, seniory, ZTP a ZTP/P jsou v předprodeji v sítích SMS Ticket, Ticketportal a k zakoupení v NoD každý všední den od 16 do 20 hodin.

Adam Halaš (1975) studoval na Katedře nonverbálního a komediálního divadla HAMU. V současné době je vedoucím této katedry a jejím pedagogem . Od roku 2008 je uměleckým šéfem Experimentálního prostoru NoD. Od roku 1998 pořádá pravidelně jednovečerní mim - sessions ,,Festiválek Jsem spokojenej aneb...“ v pražském kině Aero. Působí jako režisér, pedagog a mim, spolupracoval také na několika filmových projektech (s Jakubem Wagnerem, Ctiborem Turbou a Boleslavem Polívkou). V roce 2011 získal cenu festivalu ...příští vlna/next wave Osobnost roku 2010 za přínos v oboru mimického divadla a za umělecké vedení prostoru NoD.V současné době se věnuje především režii mimického divadla, dramaturgické a pedagogické činnosti. 

Petr Krušelnický (1977) aka Antena absolvoval taneční konzervatoř Duncan Centre, dále pak studoval u prof. Ctibora Turby. Byl členem souboru Divadla mimů Alfred ve dvoře a divadelní skupiny Grotest Maru. Podílel se například na vzniku představení s Minem Tanakou a pracoval na projektech uměleckých skupin Griftheater, Big Art Group, Recto Verso a mnoha dalších. Kromě experimentálního divadla se aktivně věnuje audio-vizuálním projektům v prostředí analogových elektronických médií. 

Apolena Vanišová (1986) studuje režii u prof. Karla Makonje na KALD DAMU. Pracovala na řadě autorských inscenací a mimo jiné se zúčastnila mezinárodního projektu In a Flash of Lightning za supervize Heinera Goebbelse. Intenzivně se věnuje především divadelní tvorbě v netradičních prostorách a divadelně-sociálním projektům. V uplynulých dvou letech zpracovala triptych dramatických textů španělského dramatika Carlose Be (performance Valentýn v Teatro NoD, inscenace Všechno nejlepší, Phoebe Zeit-geist! v MeetFactory a instalace Zavřeno kvůli soukromému večírku v Galerii Puppenklinik). Její práce je charakteristická výrazně imaginativním přístupem. Důraz neklade na samotný dramatický text, ale především na hledání dramatičnosti ve vrstvení scénických obrazů a hereckých akcí.

www.nod.roxy.cz


 




Přihlášení



Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (4)

Aktuality

Městská divadla pražská

Čtěte také...

Katovský příběh přivezlo na zlínské Setkání Stretnutie Bábkové divadlo Žilina

kata dcera kata 200Zlínský divadelní festival Setkání Stretnutie se letos konal již poosmnácté. V dobách svých začátků byl zaměřen především na tvorbu zemí Visegrádu, postupem času vykrystalizoval do přehlídky české a slovenské diva...


Literatura

Mami, kdy už konečně umřeš?

kdy umres 200Když jsem poprvé držela v ruce titul s názvem Mami, kdy už konečně umřeš?, byla jsem plná rozporů. Ten název mě lákal i odpuzoval zároveň. Připadal mi morbidní a nepatřičný, ale chtěla jsem vědět, proč autorka nazvala knihu zrovna takhle. T...

Divadlo

Jak si vedli němečtí divadelníci v Praze?

az k horkemu konci divadloAspoň trochu vstoupila do povědomí ta skutečnost, že v meziválečné Praze kvetlo dvojjazyčné písemnictví, české a německé (přesněji německo-židovské), velké zjevy jako Franz Kafka se již dávno staly nedílnou součástí pr...

Film

Masakrózní COOL narozky s pancharty

prima cool 200Capart Prima COOL bude mít 1. dubna čtvrté narozeniny. A protože se má k světu a rád si užívá zábavu, bude slavit celý velikonoční víkend. Dárky si rozbalí pěkně jeden po druhém. Čekají na něj slavné filmy Quentina ...