Muzikál Horečka sobotní noci

Muzikál Horečka sobotní noci

Email Tisk

200dNa konci 70. let proměnil svět v jeden velký taneční parket, o dvacet let později se stal divadelní senzací. Taková je stručná historie muzikálového fenoménu s názvem Horečka sobotní noci. Letos, tedy 15 let od premiéry na newyorské Broadwayi, se legendární americký muzikál se slavnými písněmi skupiny Bee Gees konečně dostane do Prahy. Od 30. září 2014 ho bude mít na programu Divadlo Kalich.



„Uvedení Horečky sobotní noci na českou divadelní scénu připravujeme několik let. Majitelé práv poskytují licenci po zvlášť podrobném studiu lokální produkce. Jsme první ve střední a východní Evropě, komu se práva k Horečce podařilo získat. Věděl jsem, že o ně můžeme zažádat až ve chvíli, kdy si budeme stoprocentně jistí, že na tento mimořádně náročný titul u nás najdeme dost prvotřídních muzikálových herců. Na jevišti Divadla Kalich taková herecká generace vyrostla, nevidím tedy důvod, proč nepostoupit zase o pořádný krok dál a nepřijmout tak odvážnou výzvu,“ říká producent, majitel Divadla Kalich Michal Kocourek, který na přípravě české Horečky sobotní noci spojil síly s mezinárodně respektovaným režisérem a choreografem Jánem Ďurovčíkem. Společně přivedli na repertoár pražského Kalichu už muzikály Robin Hood, Osmý světadíl a Pomáda, jež si vedle diváckého zájmu vysloužily i respekt odborné kritiky. Pod úspěchem posledních dvou titulů jsou podepsáni také autor pěveckého nastudování Lubo Dolný a výtvarníci Zuzana Straková s Martinem Černým, kteří se po třech letech znovu scházejí v týmu Horečky sobotní noci.

d

„Horečka sobotní noci uchvátila publikum v různých koutech světa strhujícími choreografiemi a precizními tanečními i pěveckými výkony. Praha v tomto nemůže být výjimkou. Troufám si tvrdit, že takový muzikál tu ještě nebyl,“ naznačuje Michal Kocourek, jak vysoké nároky měl společně s Jánem Ďurovčíkem na uchazeče o role i místa v tanečním souboru. Několikastupňové konkurzy odstartovaly v první půlce února, poslední rozhodnutí o obsazení padnou až na konci března. Čerstvě sestavený herecký tým hned na to čekají pěvecké korepetice a taneční tréninky. Každodenní intenzivní zkoušení pak vypukne ve druhé polovině července.

„Řemeslně, tanečně, pěvecky je Horečka samozřejmě velká muzikálová prověrka. Pokud budeme chtít sehrát tenhle muzikál, jak je napsaný, tak si sáhneme až na kraj schopností,“ odhaduje představitel hlavního hrdiny Tonyho Jan Kříž, nositel Ceny Thálie za výkon v jiné „travoltovské roli“ – v Dannym Zukovi z Pomády, uvedené rovněž v Divadle Kalich. „Rád bych Tonymu nezůstal nic dlužen. Což nebude jednoduché, protože Horečka je po taneční stránce opravdu velká síla. Tony má být král diskotéky, tancování je tam hodně a mělo by být stylově čisté. Čeká mě tedy skutečně hodně práce na tanečním sále, na kterou se ale moc těším,“ dodává.

d1

Divadlo Kalich uvede slavnou Horečku sobotní noci ve verzi, která na konci 90. let dobyla londýnský West End a následně newyorskou Broadway. Vypráví příběh dostatečně dobře známý z filmového plátna, nicméně libreto ani hudební aranžmá nezastírají, že filmovou a divadelní verzi dělí dvě desetiletí. Na divadle také zazní více hudby Bee Gees než ve filmu. „Ten snímek nebyl muzikál v pravém slova smyslu, tím se Horečka stala až na jevišti. Na plátně šlo o film s písněmi Bee Gees,“ vysvětluje režisér a choreograf Ján Ďurovčík.

Navíc hudba se zřetelně proměnila. „Současná podoba Horečky sobotní noci není přísně věrná duchu dobového disca. Právě hudební posun od filmu je pro mě důležitý. Muzika, kterou uslyší naši diváci, se logicky nese ve stylu Bee Gees, ale je moderně zaranžovaná, prokomponovanější a výrazněji se přiblížila k muzikálovému žánru,“ vyjmenovává Ďurovčík. „Samotné libreto je propracovanější, a to i po formální stránce. Tento muzikál často srovnávají s Pomádou, ale je to srovnání zavádějící. Pomáda je čirá zábava, kdežto v Horečce se setkáváme se silnějším příběhem se sociálním aspektem, který má více poloh. V případě Horečky sobotní noci diváci každopádně dostanou jídlo, které si skutečně objednali: věřím, že se občas zasmějí, občas dojmou, a pokud se nám vše podaří, také se nadchnou tanečními čísly,“ hodnotí. Producent Michal Kocourek připravovanou inscenaci představuje ještě z jiného pohledu: „Půjde o skutečně nejdražší projekt, jaký jsme v Divadle Kalich kdy připravili. Dokonce chceme použít i jednu v České republice dosud nevyzkoušenou jevištní technologii. Jen budu muset rozbít hned několik prasátek.“

d2

V hlavních rolích:

Tony: Jan Kříž, Přemysl Pálek
Stephanie: Michaela Doubravová, Alžběta Bartošová
Anette: Markéta Procházková, Marie Blahynková
Bobby: Roman Tomeš, Jan Tenkrát

www.divadlokalich.cz



 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa

Národní divadlo


Partneři

Hledat

Aktuality

Městská divadla pražská

Čtěte také...

Nový počin souboru Kašpar: Baterka Miki

baterka miki 200Divadlo v Celetné má na kontě další premiéru. V úterý 19. února divadelní soubor Kašpar odehrál poprvé v České republice monodrama Baterka Miki. Hra z pera současné francouzské spisovatelky je neotřele pojaté vyprávění. Není ovšem na...

Nové komentáře


Literatura

Lékař léčí, Hnízdil uzdravuje – Zaříkávač nemocí

Zarikavac perexDoktora Jana Hnízdila není třeba příliš představovat. Proslavily ho nejen kontroverzní názory na medicínu, ale i jeho první kniha Mým marodům, která vnesla svěží vítr mezi regály knihkupectví a našla si ...

Divadlo

Galerie Stará radnice představí tvorbu Kristiny Veskové - plastiky, olejomalby i tisky

kristina veskovaOd 17. ledna do 4. března 2018 bude ve výstavních prostorách Galerie Stará radnice k vidění výstava soch, obrazů a grafiky autorky Kristiny Veskové s názvem REM fáze. V rámci vernisáže, která se koná 17. ledna od ...

Film

Jak probíhaly boje o smýšlení publika

Infoboj 200Každý režim, mocenské seskupení či nejšířeji civilizační okruh sleduje dva základní cíle: jednak hájí a vychvaluje sám sebe, jednak zlehčuje a odsuzuje případné protivníky, ať již je nachází ve svém vlastním prostoru, nebo mimo něj. Platilo to ...