Reklama

Muzikál Horečka sobotní noci

Email Tisk

200dNa konci 70. let proměnil svět v jeden velký taneční parket, o dvacet let později se stal divadelní senzací. Taková je stručná historie muzikálového fenoménu s názvem Horečka sobotní noci. Letos, tedy 15 let od premiéry na newyorské Broadwayi, se legendární americký muzikál se slavnými písněmi skupiny Bee Gees konečně dostane do Prahy. Od 30. září 2014 ho bude mít na programu Divadlo Kalich.



„Uvedení Horečky sobotní noci na českou divadelní scénu připravujeme několik let. Majitelé práv poskytují licenci po zvlášť podrobném studiu lokální produkce. Jsme první ve střední a východní Evropě, komu se práva k Horečce podařilo získat. Věděl jsem, že o ně můžeme zažádat až ve chvíli, kdy si budeme stoprocentně jistí, že na tento mimořádně náročný titul u nás najdeme dost prvotřídních muzikálových herců. Na jevišti Divadla Kalich taková herecká generace vyrostla, nevidím tedy důvod, proč nepostoupit zase o pořádný krok dál a nepřijmout tak odvážnou výzvu,“ říká producent, majitel Divadla Kalich Michal Kocourek, který na přípravě české Horečky sobotní noci spojil síly s mezinárodně respektovaným režisérem a choreografem Jánem Ďurovčíkem. Společně přivedli na repertoár pražského Kalichu už muzikály Robin Hood, Osmý světadíl a Pomáda, jež si vedle diváckého zájmu vysloužily i respekt odborné kritiky. Pod úspěchem posledních dvou titulů jsou podepsáni také autor pěveckého nastudování Lubo Dolný a výtvarníci Zuzana Straková s Martinem Černým, kteří se po třech letech znovu scházejí v týmu Horečky sobotní noci.

d

„Horečka sobotní noci uchvátila publikum v různých koutech světa strhujícími choreografiemi a precizními tanečními i pěveckými výkony. Praha v tomto nemůže být výjimkou. Troufám si tvrdit, že takový muzikál tu ještě nebyl,“ naznačuje Michal Kocourek, jak vysoké nároky měl společně s Jánem Ďurovčíkem na uchazeče o role i místa v tanečním souboru. Několikastupňové konkurzy odstartovaly v první půlce února, poslední rozhodnutí o obsazení padnou až na konci března. Čerstvě sestavený herecký tým hned na to čekají pěvecké korepetice a taneční tréninky. Každodenní intenzivní zkoušení pak vypukne ve druhé polovině července.

„Řemeslně, tanečně, pěvecky je Horečka samozřejmě velká muzikálová prověrka. Pokud budeme chtít sehrát tenhle muzikál, jak je napsaný, tak si sáhneme až na kraj schopností,“ odhaduje představitel hlavního hrdiny Tonyho Jan Kříž, nositel Ceny Thálie za výkon v jiné „travoltovské roli“ – v Dannym Zukovi z Pomády, uvedené rovněž v Divadle Kalich. „Rád bych Tonymu nezůstal nic dlužen. Což nebude jednoduché, protože Horečka je po taneční stránce opravdu velká síla. Tony má být král diskotéky, tancování je tam hodně a mělo by být stylově čisté. Čeká mě tedy skutečně hodně práce na tanečním sále, na kterou se ale moc těším,“ dodává.

d1

Divadlo Kalich uvede slavnou Horečku sobotní noci ve verzi, která na konci 90. let dobyla londýnský West End a následně newyorskou Broadway. Vypráví příběh dostatečně dobře známý z filmového plátna, nicméně libreto ani hudební aranžmá nezastírají, že filmovou a divadelní verzi dělí dvě desetiletí. Na divadle také zazní více hudby Bee Gees než ve filmu. „Ten snímek nebyl muzikál v pravém slova smyslu, tím se Horečka stala až na jevišti. Na plátně šlo o film s písněmi Bee Gees,“ vysvětluje režisér a choreograf Ján Ďurovčík.

Navíc hudba se zřetelně proměnila. „Současná podoba Horečky sobotní noci není přísně věrná duchu dobového disca. Právě hudební posun od filmu je pro mě důležitý. Muzika, kterou uslyší naši diváci, se logicky nese ve stylu Bee Gees, ale je moderně zaranžovaná, prokomponovanější a výrazněji se přiblížila k muzikálovému žánru,“ vyjmenovává Ďurovčík. „Samotné libreto je propracovanější, a to i po formální stránce. Tento muzikál často srovnávají s Pomádou, ale je to srovnání zavádějící. Pomáda je čirá zábava, kdežto v Horečce se setkáváme se silnějším příběhem se sociálním aspektem, který má více poloh. V případě Horečky sobotní noci diváci každopádně dostanou jídlo, které si skutečně objednali: věřím, že se občas zasmějí, občas dojmou, a pokud se nám vše podaří, také se nadchnou tanečními čísly,“ hodnotí. Producent Michal Kocourek připravovanou inscenaci představuje ještě z jiného pohledu: „Půjde o skutečně nejdražší projekt, jaký jsme v Divadle Kalich kdy připravili. Dokonce chceme použít i jednu v České republice dosud nevyzkoušenou jevištní technologii. Jen budu muset rozbít hned několik prasátek.“

d2

V hlavních rolích:

Tony: Jan Kříž, Přemysl Pálek
Stephanie: Michaela Doubravová, Alžběta Bartošová
Anette: Markéta Procházková, Marie Blahynková
Bobby: Roman Tomeš, Jan Tenkrát

www.divadlokalich.cz



 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

IRENA AMBROŽOVÁ


redaktorka ve věku kolem třiceti let :-)

    Pochází z Prahy, kde strávila celý svůj život, kromě půlročního studia v Litvě a několika měsíčního toulání se Asií.

    Vystudovala Provoz a řízení letecké dopravy na ČVUT a Enviromental Engineering na ČZU. Pracuje jako dispečer v letecké dopravě.

    Pro K21 píše od léta 2014, před tím pracovala jako redaktorka a korektorka pro Studentpoint.cz, též přispívala do Informuji.cz, Info-Koktejl, CityBee a dalších. Na K21 má ráda příjemnou atmosféru podobně naladěných lidí  a možnost se dostat k zajímavým knižním a filmovým titulům.

    Mezi koníčky Ireny patří: literatura, letectví, cestování, tvůrčí psaní (je spoluautorkou dvou almanachů Odemykání), sport (zejména běh – členka běžeckého oddílu SK Svěrák, aktivně se účastní běžeckých závodů všech délek  a profilů, od krátkých krosů až po silniční maratony), běhá i Spartan race, ráda trávím čas v horách a nepohrdne dobrým pivem a vínem.

    A Ireny motto? „Daleká ať cesta má! Marné volání“

Banner

Anketa

Národní divadlo

  • Národní divadlo seniorům
    Sleva pro seniory Národní divadlo nabízí seniorům ve věku 65 + vstupenky s 50% slevou na vyhrazená místa všech představení ND.*  Kromě této...

Banner

Partneři

Hledat

Aktuality

Mimísek 26

Čtěte také...

MACBETH – Too Much Blood, klasika tak trochu jinak

ldy MacbethDivadelní adaptace jednoho z nejznámějších děl mistra dramatu, Williama Shakespeara, v podání českého filmového a divadelního režiséra a dramatika Davida Jařaba svou nevšedností a minimalismem, až komiksovou stručností textů a precizním zpodobn...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Bio (logicky odbouratelná), v první osobě napsaná autografie

gilliameska perexPřestože se britská komediální skupina Monty Python pracovně rozešla už před mnoha a mnoha lety, její fluidum působí dodnes a stále přitahuje nové a nové zájemce o tento nekorektní, ale zároveň intelektuální, způsob humoru. Ti dokola ...

Divadlo

Národní divadlo slavnostně zahájilo svou již 132. sezonu módní přehlídkou pro veřejnost

nd 200Při příležitosti otevření již „více než stoleté“ sezóny Národního divadla, byla pro veřejnost připravena akce módní přehlídky protagonistů čtyř odvětví Národního divadla - baletu, činohry, opery a Laterna Magiky. Moderace mó...

Film

Iron Sky nad námi

altPíše se rok 2018, od konce druhé světové války, kdy německá Třetí říše skončila v nedozírném spáleništi, uplynuly tři čtvrtiny století a nikdo netuší, že z odvrácené strany Měsíce chystají tam usazení nacisti odvetnou akci. Je zbytečné řešit, jak se tam dostali...