Nejhledanější muž - Philip Seymour Hoffman v hlavní roli špionážního dramatu. Napsal mu ji John le Carré

Nejhledanejsi muz 200Dlouho očekávaný snímek A most wanted man (Nejhledanější muž) na motivy románu Johna le Carrého (autora bestsellerů Jeden musí z kola ven a Nepohodlný) vstoupil 4. září do českých kin. Nedávno zesnulý herec, který se proslavil filmy Mission Impossible nebo Červený drak, ztvárnil roli šéfa protiteroristické rozvědky. V dalších rolích se objeví Rachel McAdamsová, Willem Dafoe či Daniel Brühl. Snímek režíroval Anton Corbijn.

V islámské komunitě v Hamburgu se jedné noc zjeví zubožený napůl Rus a napůl Čečenec Issa Karpov (Grigoriy Dobrygin) a nárokuje si špinavé peníze, který by měl zdědit po svém otci. Jeho přítomnost pochopitelně nedá spát německé a americké rozvědce. Ani jedna strana nezná jeho minulost – pro Američany je Issa zločincem, protože se při mučení v ruském zajetí přiznal k činům, které pravděpodobně ani nespáchal. Německá strana v čele s alkoholickým bossem Güntherem Bachmannem, kterého ztvárnil právě Hoffman, ho hodlá využít k chycení větší ryby na poli islámského působení. Do sítě plné intrik se zaplete i bankéř Tommy Brue (Dafoe) a právnička hájící zájmy sociálně slabších menšin Annabel Richter (McAdams). Nikdo ze zúčastněných stran pořádně nezná Issovu minulost, ani jeho další záměry. Je Issa terorista, nebo oběť špinavých praktik mezinárodního zločinu? Je to horlivý muslim, který přišel do Německa praktikovat zájmy džíhádu, nebo jen téměř k smrti umučený nešťastník, co zde chce začít nový život?

Nejhledanejsi muz1
Nejhledanější muž je povedeným snímkem, který nahlíží na protiteroristické a špionážní služby a střety jejich zájmů v globálním měřítku. Corbijn na ně poukazuje ne jako na rafinovanou hru, ale jako na velmi rizikový podnik, v němž jednou nohou stále balancujete nad propastí a chybný krok může znamenat definitivní konec. Spolu s pohledem z druhé strany barikády tak utváří celistvý obraz o boji s terorismem, z něhož se spíše než cokoliv jiného stává výhodný business manipulující figurkami na šachovnici. Ne příliš růžový happy end je důkaz toho, že si člověk nesmí být ničím jistý a že konec může nastat kdykoliv.

Nejhledanejsi muz2

Snímek si svoji premiéru odbyl již na letošním filmovém festivalu Sundace, u nás se začal promítat 4.9. Trailer k filmu můžete zhlédnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=7qBfeRrF1nM
Název: Nejhledanější muž (A most wanted man) - Velká Británie / USA / Německo, 2014, 121 min

Nejhledanejsi muz3

Režie: Anton Corbjin

Předloha: John le Carré (kniha)

Hrají: Rachel McAdams, Philip Seymour Hoffman, Willem Dafoe, Robin Wright a další Hodnocení: 95 %

Hledáme do týmu...

Poetiku gotických románů, cynický humor a nové možnosti výkladu děl E. A. Poea přináší deváté umění

duchove mrtvych200Po více než 160ti letech se vrací otec detektivního žánru. Scenárista a výtvarník Richard Corben se v knize „Duchové mrtvých“ ztotožňuje se stále aktuálním E. A. Poem. Legendární dílo tak nabralo nový (a značně mrazivý) dech.

Letní Letnou čeká víkend plný premiér

letniletna 200Předpremiéra sólového představení jedné z předních osobností novocirkusové scény Daniela Gulka, česká premiéra adorované inscenace Edgar’s Echo, pestrá přehlídka domácích souborů a umělců, večer věnovaný nastupující generaci artistů či předs...

Mars útočí: Mají Marťani starosti?

mars utociMars útočí (1996) vznikl na sklonku „milénia“ a díky svému černému humoru se stal velmi populárním filmem. Jack Nicolson ve své hlavní roli předvádí, jaké může mít takový prezident s nájezdem mnohem vyspělejších...