Dovolená v Africe, dovolená za trest?

Dovolená v Africe, dovolená za trest?

blended 200Ano, máme tu zase další romantickou komedii, která těžko dosáhne výborného hodnocení na filmových fórech, už právě jen z podstaty, že jde o výše zmínění žánr. A ano, skončí to happy endem, ale to tak nějak víme všichni, a kdyby to nevyšlo v prvním díle, určitě se tak stane ve druhém. Jenže u romantických komedií jde o to, jakým způsobem se hlavní hrdinové k vytouženému konci dostanou.

Lauren (Drew Barrymore) a Jim (Adam Sandler), opuštění rodiče, se setkávají na rande naslepo, které se nevyvíjí tak, jak by si představovali a oba doufají, že už se nikdy neuvidí. Ale osud si to vymyslel jinak. A tak se brzy po tomhle fiasku setkávají v místním obchodě, kde musí oba rodiče vyřešit svízelnou situaci, která jim není tak nějak vlastní. Jim musí vyřídit „holčičí záležitost“ a Lauren vyžehlit vpád do synova soukromí. A tak si navzájem vypomůžou, avšak jejich shledání opět končí na nože.

blended 1

Zatímco Jim se musí kvůli smrti své ženy sám starat o tři holky, Lauren po odhalení manželovy nevěry, zase o dva kluky, v každém týmu tak chybí opačný prvek. Blíží se jarní prázdniny a shoda okolností obě neúplné rodiny svede na společnou dovolenou v Africe. Nutnost trávit alespoň nějaký čas společně a exotická příroda začínají hrát amorkovi do noty a velice pomalu a nenápadně oba hlavní hrdinové přicházejí na to, že si nejsou lhostejní. Kromě toho se navzájem ovlivňují a stávají se lepšími rodiči.

Drew a Adam se před kamerou nepotkali poprvé. V roce 1998 spolu zažili první vzplanutí ve filmu Píseň pro nevěstu. Dále pak v roce 2004 v úspěšné romantické komedii 50x a stále poprvé a po deseti letech v Dovolené za trest, dokonce pod vedením stejného režiséra (F. Coraci).

blended 2

Film je plný vtipných situací, scény mají skvělou dynamiku, ze tří společných filmů Drew a Adama hodnotím tento jako nejpovedenější. Výborně jim sekundují herci ve vedlejších rolích, kteří jsou pomyslným kořením, které pomáhá si příběh ještě lépe vychutnat. Za zmínku určitě stojí i výkon nemladší filmové dcery Sandlera, Lou, kterou si prostě zamilujete. Když k tomu přidáte ještě příjemnou doprovodnou hudbu, která vám vleze do hlavy a jen tak se vás nepustí, máme tu filmovou hitovku. Na DVD, které u nás vydává MagicBox si navíc můžete užít pokažené scény nebo výklad tvůrců o tom, kde se natáčely jednotlivé scény, jak v interiéru, tak v exteriéru. Spojení Sandler/Barrymore se osvědčilo.

Dovolená za trest/Blended
Komedie
USA, 2014, 117 min
Režie: Frank Coraci
Scénář: Clare Sera, Ivan Menchell
Kamera: Julio Macat
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Adam Sandler, Bella Thorne, Drew Barrymore, Terry Crews, Joel McHale, Wendi McLendon-Covey, Kevin Nealon, Emma Fuhrmann, Jessica Lowe, Shaquille O'Neal, Mary Pat Gleason, Michael Buscemi, Allen Covert, Zak Henri, Anna Colwell
Distributor: MagicBox