Dovolená v Africe, dovolená za trest?

Dovolená v Africe, dovolená za trest?

blended 200Ano, máme tu zase další romantickou komedii, která těžko dosáhne výborného hodnocení na filmových fórech, už právě jen z podstaty, že jde o výše zmínění žánr. A ano, skončí to happy endem, ale to tak nějak víme všichni, a kdyby to nevyšlo v prvním díle, určitě se tak stane ve druhém. Jenže u romantických komedií jde o to, jakým způsobem se hlavní hrdinové k vytouženému konci dostanou.

Lauren (Drew Barrymore) a Jim (Adam Sandler), opuštění rodiče, se setkávají na rande naslepo, které se nevyvíjí tak, jak by si představovali a oba doufají, že už se nikdy neuvidí. Ale osud si to vymyslel jinak. A tak se brzy po tomhle fiasku setkávají v místním obchodě, kde musí oba rodiče vyřešit svízelnou situaci, která jim není tak nějak vlastní. Jim musí vyřídit „holčičí záležitost“ a Lauren vyžehlit vpád do synova soukromí. A tak si navzájem vypomůžou, avšak jejich shledání opět končí na nože.

blended 1

Zatímco Jim se musí kvůli smrti své ženy sám starat o tři holky, Lauren po odhalení manželovy nevěry, zase o dva kluky, v každém týmu tak chybí opačný prvek. Blíží se jarní prázdniny a shoda okolností obě neúplné rodiny svede na společnou dovolenou v Africe. Nutnost trávit alespoň nějaký čas společně a exotická příroda začínají hrát amorkovi do noty a velice pomalu a nenápadně oba hlavní hrdinové přicházejí na to, že si nejsou lhostejní. Kromě toho se navzájem ovlivňují a stávají se lepšími rodiči.

Drew a Adam se před kamerou nepotkali poprvé. V roce 1998 spolu zažili první vzplanutí ve filmu Píseň pro nevěstu. Dále pak v roce 2004 v úspěšné romantické komedii 50x a stále poprvé a po deseti letech v Dovolené za trest, dokonce pod vedením stejného režiséra (F. Coraci).

blended 2

Film je plný vtipných situací, scény mají skvělou dynamiku, ze tří společných filmů Drew a Adama hodnotím tento jako nejpovedenější. Výborně jim sekundují herci ve vedlejších rolích, kteří jsou pomyslným kořením, které pomáhá si příběh ještě lépe vychutnat. Za zmínku určitě stojí i výkon nemladší filmové dcery Sandlera, Lou, kterou si prostě zamilujete. Když k tomu přidáte ještě příjemnou doprovodnou hudbu, která vám vleze do hlavy a jen tak se vás nepustí, máme tu filmovou hitovku. Na DVD, které u nás vydává MagicBox si navíc můžete užít pokažené scény nebo výklad tvůrců o tom, kde se natáčely jednotlivé scény, jak v interiéru, tak v exteriéru. Spojení Sandler/Barrymore se osvědčilo.

Dovolená za trest/Blended
Komedie
USA, 2014, 117 min
Režie: Frank Coraci
Scénář: Clare Sera, Ivan Menchell
Kamera: Julio Macat
Hudba: Rupert Gregson-Williams
Hrají: Adam Sandler, Bella Thorne, Drew Barrymore, Terry Crews, Joel McHale, Wendi McLendon-Covey, Kevin Nealon, Emma Fuhrmann, Jessica Lowe, Shaquille O'Neal, Mary Pat Gleason, Michael Buscemi, Allen Covert, Zak Henri, Anna Colwell
Distributor: MagicBox

Hledáme do týmu...

Bydlíme venku – Oblíbená zákoutí na zahradě a na terase

Bydlime venku perexPřišel ten čas, kdy se na našich zahradách a terasách, balkónech a oknech dějí mimořádně barevné události. Jaro rozzáří všechno kolem. Mám ráda jaro, protože se všechno probouzí a všechno kolem vo...

Skleněný pokoj: Světová premiéra původně knižního bestselleru v Brně

Skleneny pokoj 200Román britského spisovatele Simona Mawera se odehrává v Brně, mezi roky 1925 a 1968. Podkladem příběhu je osud lidí kolem slavné vily Tugendhat, světově uznávaného architekta Ludwiga Miese van der Rohe.

Filmový muzikál „Bídníci“ aneb kdy(ž) se lůzou staneme?!

bidnici 200Do nového roku 2013 vstupujeme do českých kin s novými muzikálovými „Bídníky“, kteří přicházejí z Velké Británie v režii Toma Hoopera (oscarového tvůrce filmu „Králova řeč“). Victor Hug...