ZOO: Nikdy nevíš, kdo přistoupil.

ZOO: Nikdy nevíš, kdo přistoupil.

ZOO 200Zoo je povídkový film odehrávající se v kupé během jedné cesty vlakem. Rozjetý vlak jen tak nezastavíš, nevyskočíš, zůstáváš jeho součástí, dokud sám nezabrzdí. Známý svět zůstává tam venku, uzavřený ubíhá za okny, jen se zrcadlí v odrazech skel vlaku. Vevnitř zatím vzniká nový ekosystém, dočasně nezávislý.

 

 

Dává dohromady náhodné kombinace lidí. Kdekoli jinde by nedostali možnost na sebe narazit. Není těžké protnout osudy, stačí vstoupit do kupé. Málokdy se poštěstí najít nějaké prázdné. Tak kdo sedí naproti? Možná je chytrák hlupákem, okradený zlodějem, svůdce sveden a oběť vrahem. A možná je chytrák obětí, zloděj sveden, hlupák vrahem a okradený svůdcem. A kdo z nich jsi ty? Nikdy nevíš, kdo přistoupil.

Jeden vlak, jedna cesta z Ostravy do Prahy. Kupé jako voliéry, ze kterých se těžko utíká. Člověk si může vybrat, ke komu přistoupí, ale výběr má své hranice, je stanoven momentální směsí cestujících. Nikdy nevíš, kdo přistoupil. A prázdných kupé ubývá.

ZOO 1

 

Film se vyznačuje surovostí. Natáčení probíhá přímo v jedoucím vlaku za plného provozu bez kulis či líbivých úprav. Neuhlazenost filmu se promítá i ve výběru představitelů hlavních rolí, které Tereza Kovářová hledala mezi neherci, amatérskými herci nebo studenty herectví:

“Cílem není technická čistota formy, ale její soudržnost, komplexnost a intenzita. Všechny povídky vizuálně pojí jejich syrovost, netočíme v naaranžovaném kupé v ateliéru, chceme kameru, která vypadává z kompozice a sem tam narazí do dveří, když strojvedoucí nezvládne zatáčku. Chceme hnusné pištění brzdícího vlaku a herce, kteří se nebojí zadrhnout v plynulé řeči nebo použít syntakticky nepřípustný slovosled,” říká Tereza Kovářová o svém záměru.

ZOO 3


Zoo vypráví příběhy, které jsou blízké každému divákovi, jenž občas cestuje vlakem. Každý jistě zná ten pocit, kdy prochází uličkou, nakukuje do kupé a hledá vhodné spolucestující pro následující desítky minut cesty. Totéž zažívají i filmoví hrdinové, jejichž volba kupé však není vždy ta nejšťastnější. Pár zlodějů, Patricie a Majkl, hledají vhodnou oběť, narazí na spícího studenta Petra. Jsou však vyrušeni, a proto jdou  okrást dalšího spícího, nic netušícího cizince. Petr tedy zůstane jako oběť Jerrymu, který působí jako pouhý dotěrný otrapa vysmívající se vzornému „nalajnovanému“ způsobu života. Slečna F. hledá mezi cestujícími svého vyvoleného, každý může být právě ON, na každého to musí zkusit. Že by to byl introvertní Čarlí nebo snad sebevědomý gangster Stain? Síť osudů se proplétá a komplikuje. Jediný, kdo by snad mohl vědět víc, je průvodčí, který je ale nedostižitelnější než Godot. “Při sledování osudů se nedá ubránit přirovnání celého vlaku k zoo plné klecí, voliér a podivuhodných exponátů,” vysvětluje Tereza Kovářová hlavní motiv.

ZOO 4


Snímek je nyní ve fázi příprav, natáčet se bude na konci března. Vzniká pod záštitou Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně jako absolvenstký diplomový film. Premiéra je plánovaná na podzim tohoto roku. “Věříme v alternativní formy distribuce, stejně jako v případě mého předchozího filmu Skoro úplně vymyšlený film,” dodává režisérka.

ZOO
Žánr: povídkové drama
Scénář a režie:     Tereza Kovářová
Kamera: Matěj Piňos
Střih:  Hanka Dvořáčková
Herci:  Orlin Stanchev, Martin Jašek, Julie Goetzová, Tigram Hovakimyan a další    
Producent:  Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta Multimediálních Komunikací
Vedoucí produkce: Monika Suchanková
Zvuk:  Samuel Jurkovič
Hudba:     Death of the Fairies
Dramaturg: Martin Jašek
Grafika:  Jan Pekárek
Délka: 60 minut

Více informací o filmu, včetně ukázky v podobě první povídky, naleznete na oficiálních Facebookových stránkách filmu Zoo nebo na webu www.zoo-film.cz.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přihlášení



Imago, imagines I.-II.

Autoři zvolili jako východisko koncepce nové syntetické publikace věnované středověkému umění v českých zemích latinské slovo imago (označující nejen dvourozměrný obraz, kresbu apod., ale i výtvory trojrozměrné a případně i díla architektonická). academia.cz

Život byl pes

Tak to jsem já – pes Život. Rozhodně jsem se nenarodil jako domácí mazlíček. Díky různým okolnostem, které vám budu vyprávět, a také díky mému vzhledu a povaze, nikoho nenapadlo ho ze mě udělat. grada.cz

Rozhovor

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Olomouc

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Hledat

Chaty s osobností

Z archivu...

Čtěte také...

Dnes začíná 11. Festival krátkých filmů Praha plný pohybu, sexu, kung – fu nebo světů budoucnosti

prague short film festival 200Kung - fu, trable světa budoucnosti, filmy, jejichž řečí je tanec, Mezinárodní soutěž obsahující i film z exotického Bhútánu nebo pestrý doprovodný program. Takový bude jedenáctý ročník Festivalu krátkých film...


Literatura

Šrámkova Sobotka očima Reného Nekudy, lektora dílny tvůrčího psaní (ve zkratce)

Jananas sramkova sobotkaPrvní týden v červenci patřila, patří a věřme, že i patřit bude Sobotka Festivalu českého jazyka řeči a literatury. Na několika ročnících jsem byla (ještě jako zaměstnanec nakladatelství Albatros a posléze Amulet),...

Divadlo

KVĚTNOVOU OLOMOUC OVLÁDNE DIVADELNÍ FLORA

olomouc 200Od 8. do 17. května bude v Olomouci na jedenácti městských scénách – za účasti divadelníků ze sedmi evropských zemí – probíhat již 19. ročník mezinárodního festivalu Divadelní Flora. Tisíce diváků tu každoročně navštěvují to nejlepší z činoherního...

Film

Filmové ceny TRILOBIT BEROUN 2016 poprvé v přímém přenosu a Janem Krausem v moderátorské roli

trilob200Hned několik novinek provází další ročník filmových cen TRILOBIT BEROUN 2016, které se tradičně udělují v městě Beroun, letos již po šestnácté. Scénou pro vyhlášení nejhodnotnějších českých audiovizuálních děl za uplynulý rok se vůbec poprvé stane ...