Rychle, zběsile a tentokrát i smutně

Rychle a zbesile 200Šílenci na kolech jsou zpět. Již sedmý díl populární série Rychle a zběsile vstoupí zanedlouho do českých kin. Stojí za návštěvu nebo jen přežívá díky předchozím dílům?

Hned na začátek vám odpovím na uvedenou zásadní otázku. Ano, určitě na něj zajděte do nejbližšího kina. Důvodů ke zhlédnutí je hned několik. Asi tím nejzásadnějším je fakt, že se jedná o poslední film Paula Walkera. Všichni jistě víte, že tento populární herec tragicky zemřel při automobilové nehodě. Nakonec nestačil tento film ani dotočit, proto museli vypomoct jeho bratři Caleb a Cody. A samozřejmě i digitální technologie. Především díky ní můžeme Paula sledovat až do samotného konce.

Tentokrát se bývalý agent F.B.I. musí společně se svou partou vypořádat s bratrem Owena Shawa (toho v minulém díle slušně zřídili). Deckard Shaw je bývalý člen elitní vojenské jednotky, který se nezastaví před ničím. Rozhodne se pomstít svého bratra a začíná u Torettova kamaráda Hana. Toho zavraždil na konci jednoho z předchozích dílů (Tokijská jízda). Poté se již zaměří na samotného Doma, Briana a jejich skupinku. Naštěstí jim na pomoc opět přichází Hobbs (Dwayne Johnson) a tentokrát i šéf tajné služby v podání Kurta Russella.

Rychle a zbesile 1

Filmová série Rychle a zběsile se postupem času stala jakýmsi menším bratříčkem The Expandables. Rovněž nabízí velice slušné herecké obsazení, přestože Arnie ani Stalone nejsou přítomni. Na druhou stranu to vynahrazuje daleko zajímavějším dějem i scénami. Nyní již k samotným hercům. Hlavní zápornou postavu tentokrát ztvárňuje Jason Statham a nemůžu mu naprosto nic vytknout. Jedná se o nebezpečného zabijáka s obrovským sebevědomím. Výborně doplňuje všechny kladné hrdiny, kteří jsou opět v nejlepší formě.

Vin Diesel, Dwayne Johnson či Michelle Rodriguez jsou tentokrát doplněni i o Kurta Rusella. Ten se svojí role zhostil více než dobře a předvádí opravdu špičkového šéfa tajných. Nedostává sice tolik prostoru jako ostatní, ale v každém svém okamžiku září. Další roličky si zahrála i Nathalie Emmanuel či Lucas Black. Ten se opět objevuje v návaznosti na Tokijskou jízdu, kde hrál hlavní roli Seana.

Ale nyní již k samotnému ději. Opět se dočkáte neskutečné jízdy a akční podívané. Již dávno nejsou jen rychlí a zběsilí, ale i velice nebezpeční. Automobilové závody v několika posledních dílech malinko ustoupily do pozadí a přenechaly své místo výborným soubojům a střílečkám. Samozřejmě i v tomto díle se dočkáte silných aut. A nebudou jen jezdit. Několikrát sice zazní hláška “auta nelétají“, ale přesto se budou hrdě vznášet vzduchem. Asi mou jedinou výhradou k tomuto filmu je právě fakt, že mnoho scén je až příliš neskutečných. Díky tomu se z nich mohou stát téměř parodie. Ale zase se na to hezky kouká.

Rychle a zbesile 2

Obraťme pozornost i k již zmiňovaným “bitkám“. Tentokrát se dočkáte několika opravdu zajímavých bojových scén, které se nemusí stydět ani před nejlepšími karate filmy. Asi nejzajímavější se odehrávají mezi Jasonem Stathemem a Dwaynem Johnsnem či Vinem Dieselem. Chvílemi jsou sice možná zbytečně moc zrychlené, ale přesto je na ně radost pohledět. Zabojuje si i Paul Walker a Michelle Rodriguez. Přestože jejich soupeři nepatří mezi ty známější, zejména ženská rvačka je velice poutavá.

Nechybí ani večírky, výborná hudba a spoře oblečené ženy. I tyto tři elementy se objevují v každém díle napříč touto sérií a patří k nepostradatelným. Zejména přednosti všech krásek přilákají mužské diváky blíže k obrazovkám.

Na závěr přichází ten nejsmutnější okamžik Rychle a zběsile. V rámci celého filmu musíte neustále myslet na zemřelého Paula Walkera, který se nedožil jeho premiéry. Ale konec vás opravdu dostane. Vin Diesel alias Dominik Toretto se po poslední akci loučí se svým dlouholetým parťákem a jeho slova každého dostanou do kolen. Rozloučení je výborně zasazené do děje a znamená konec tohoto sladkého drsňáka nejen ve Fast and Furious. Jestliže vám alespoň částečně nebude do breku, zřejmě jste se narodili s kamenem místo srdce. Určitě můžu prozradit alespoň poslední slova napsaná po filmu. Pro Paula. I já bych chtěl věnovat tichou vzpomínku tomuto výbornému herci a popřát mu, ať v nebeských závodech vyhrává ty nejlepší káry. The End.

Rychle a zbesile 3

Rychle a zběsile 7 ( Fast and Furious)
USA 2015, 140 min
Režie: James Wan
Scénář: Chris Morgan (II) Gary Scott Thompson
Hudba: Brian Tyler
Hrají: Vin Diesel, Paul Walker, Cody Walker, Caleb Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Jordana Brewsterová, Tyrese Gibson, Ludacris, Lucas Black, Jason Statham, Kurt Rusell, Nathalie Emmanuel a další
Český distributor: CinemArt
V kinech od: 2.4.2015
Hodnocení: 90%