Delfín je nejlepší přítel

Delfin 200Film Můj přítel delfín 2 (2014) je pokračováním příběhu o delfínovi Zimě, která má useknutou ocasní ploutev, ale i tak se ji podařilo zachránit. V hlavní roli jsou zde delfíni a děti, i když dospělí se zde taky objeví, aby si vyslechli, co se po nich chce.

Sluncem prosvětlený a velmi přátelský příběh o soudržnosti, ohleduplném chování a pomáhání lidem i zvířatům je jako na míru ušitý mladým a dospívajícím lidem. I proto jsou v hlavní roli dva mladí správci delfinária. Po škole po večerech čistí bazény a kromě toho mají s delfíny spoustu neuvěřitelných starostí.

Nejedná se totiž o ledajaké zábavní středisko, kam si sednete a necháte se delfínem jen pocákat. Tahle zvláštní zvířecí nemocnice pomáhá zachraňovat mořské tvory, kteří se ocitli v nesnázích, a protože jsou delfíni nejvíce ohroženým druhem v téhle oblasti, specializují se právě na ně. Nedávno se jim tak podařilo zachránit Zimu, které chybí ocasní ploutev, a Naději.

Delfin 1

Film diváka velmi důmyslně a zároveň s citem provází záběry na celou škálu fyzických zranění. Na holku s useknutou rukou, na veterána s useknutou nohou, nebo třeba želvu zamotanou do vlasce na chytání ryb. Přitom berou všichni svůj stav s úsměvem, ostatní se jim snaží pomáhat a nikomu v okolí to nepřijde jako nepřirozené. Třeba onu želvu objevil zvědavý pelikán a až do konce tvoří oba jakousi komediální dvojici. Pelikán při operaci želvy klepe na okno, a když ji vypouštějí do moře, letí za ní.

Mladí lidé a dospívající děti se kolem sebe neustále rozhlížejí a s naivními představami se učí různým věcem. Tenhle příběh je nejenom pro ně doslova prošpikovaný různými situacemi, které vzbuzují soucit a přátelství a nejen to. Dospělí a autority zde přitom nefigurují jako ti, kdo o všem rozhodují. Naopak, celý dav operátorů delfinária poslouchá instrukce mladých čističů bazénů a jejich spekulace, jak s dalšími problémy s delfíny nakládat.

Dalo by se říct, že tohle je už trochu přitažené za vlasy, jenže každý z nás jedná hlavně na základě zkušeností, se kterými se už úspěšně vypořádal nebo je alespoň odněkud zná. Když se později dostane do podobné situace, ví si rady. Asi proto tvůrci mladým ukazují, čím můžou jednou být.

Delfin 2

Čemu se příběh však vyhýbá, je situace, ve které tohle chování může nějakým způsobem eskalovat. Všichni okolo mají své dospívající potomky rádi, nechávají si od nich poradit a jednají s nimi jako se sobě rovnými, protože vlastně i delfíny berou spíš jako své přátele. Jenže když se člověk poprvé úspěšně realizuje a ostatní jej začnou respektovat, jen tohle mu většinou nestačí.

Můj přítel delfín 2/ Dolphin Tale 2
Drama / Rodinný
USA, 2014, 107 min
Režie: Charles Martin Smith
Scénář: Charles Martin Smith
Kamera: Daryn Okada
Hudba: Rachel Portman
Hrají: Morgan Freeman, Ashley Judd, Harry Connick Jr., Kris Kristofferson, Nathan Gamble, Cozi Zuehlsdorff, Austin Stowell, Mae Whitman, Zachary Gordon, Cameron Boyce, Spencer Breslin,Caitlin Gerard, Bethany Hamilton, Carlos Gómez, Christina Perri, Austin Highsmith, Juliana Harkavy, Betsy Landin, Megan Brown, Ashley Sperrazza

Distributor: Magicbox

Blu-ray k dostání: