Underwold se vrací ke svým kořenům

underwold200Při zmínce o akčních filmových sériích o upírech se mi ihned vybaví dva názvy. Tím prvním je samozřejmě Blade s nepřekonatelným Wesley Snipesem a druhým jednoznačně Underworld (fanoušci Stmívání prominou). Právě druhý jmenovaný se dočkal v pořadí již pátého dílu, takže se na něj pojďme podívat. Krvavé války jsou tady.

Přestože Blade byl možná o kousíček úspěšnější, i série s Kate Beckinsale v hlavní roli si zaslouží vaši pozornost. A to nejen díky tomu, že její hlavní představitelka je stále sexy a ještě více nebezpečná. V novém pokračování se opět můžete těšit na jejího spojence Davida (Theo James) i jeho otce Thomase (Charles Dance).

Naopak přibyla hezká řádka nových nepřátel. Jedná se o dokonalou manipulátorku Semiru, kterou si zahrála britská herečka Lara Pulver nebo daleko hrozivějšího vůdce lykanů Mariuse (Tobias Menzies). Celkově je postav opravdu mnoho a to těch kladných i záporných.

Ale pojďme se nyní podívat na samotný děj. Samozřejmě začíná přesně tam, kde předešlý díl skončil. Selene v něm zjistila, že má hybridní dceru Eve, která se může stát nejsilnější bytostí ze všech upírů a lykanů. Právě z tohoto důvodu po ní začnou všichni jít a tak ji její matka musí ukrýt. Ale ani ona sama nesmí vědět, kde se nachází. Selene se od té doby stane lovnou zvěří. Alespoň, že má pomocníky Davida a následně i jeho otce. Objevil se totiž nový vůdce lykanů, který chce vyhladit celý upírský klan. A dopomoci k tomu mu může právě krev Selininy dcery.

To je jen kratičký úvod do celého příběhu. Samozřejmě se v něm řeší i vnitřní problémy mezi upíry a boj o jejich přežití. Divák se dostane i k velice zajímavému severskému klanu, mírumilovné upíří sektě. V něm najdou útočiště právě naši hlavní hrdinové. A v něm se zároveň i odehrají i některé z velice zajímavých soubojů a bitev.

Film je totiž od začátku až do konce velice slušnou akční jízdou. O stříkající krev, létající kulky i svištějící meče opravdu není nouze. Válka mezi Lykany a upíry se dostává už téměř ke konci, proto se každý z rodů snaží získat sebemenší výhodu.

Ovšem nejen na nepřetržité akci je postaven tento snímek. Autoři se rozhodli vrátit nazpět v čase a směřovat jeho atmosféru zejména k prvním dílům. A nutno podotknout, že se jim to opravdu povedlo. Právě to je totiž zřejmě největším plusem tohoto dílu. Prostředí je podle mého soudu úžasné a kulisy opravdu nádherné. Ještě aby ne, když se velká část filmu natáčela v Čechách. Ocitnete se tak například na překrásné Hluboké, která dělá naší zemi velkou čest. Celkově je celý film zasazen takřka do středověkého stylu, což mu oproti předchozím dvěma dílům dodává na atraktivitě.

Samotný příběh je zajímavě promyšlený a herecké výkony nejsou vůbec marné. Kate Beckinsale už je samozřejmě ve světě Underwoldu jako doma a tak může svou postavu jen vylepšovat. Její oděv je sice v podstatě stále stejný, ale bojové schopnosti vyšperkovává takřka k dokonalosti. Lykanové mě tentokrát tolik nezaujali. Ani jejich vůdce Marius mě o své tvrdosti příliš nepřesvědčil, ale většina upírských konkurentů to hravě dohání.

Pro mnoho lidí patří tato série spíše k méně povedeným, takzvaným béčkovým. Uznávám, že některé věci by určitě šli ještě vylepšit. I přesto jsou Krvavé války velmi slušnou akční jízdou se skvělými kulisami i atmosférou, zajímavým hereckým obsazením a dlouho se táhnoucím příběhem. Jestliže máte tuto upírskou ságu rádi, určitě budete i z nového dílu nadšení. Jedná se o jednoznačný posun (vlastně návrat) k prvním dílům a jejich kvalitě. No doufejme, že i v budoucích pokračováních se bude tato idea autorů dále rozvíjet. Takže naplnit zásobníky, naostřit meče a jde se pořádně rozsekat pár lykanů.

Underworld: Krvavé války

Originální název: Underworld: Blood Wars

USA. 2016. 92 minut.