Recenze: Nezlomené (dokumentární film)

Email Tisk

nezlomene200Minulý týden proběhla v kině Aero premiéra dokumentárního filmu s názvem Nezlomené. Autorky dokumentu Lenka Klicperová, Jarmila Štuková, Markéta Kutilová a Olga Šilhová slibují podívanou plnou emocí a silných příběhů. Zaplněný sál téměř hodinu mlčky sledoval příběhy třech žen, jejichž život se odehrává v kulturně i geograficky odlišných oblastech.

 

První příběh je natočen v Afghánistánu. Pojednává o ženě jménem Nasrin Oryakhil, která za podpory svého manžela vystudovala medicínu a stala se ředitelkou porodnice v Kábulu. Otevřela zde první kliniku specializovanou na porodnickou píštěl a ošetřuje ženy přicházející z celého Afghánistánu, které už jako mladé dívky prodělaly komplikovaný porod a celý život se potýkají s následky.

Další hrdinkou je Fomuso žijící v západoafrickém Kamerunu. Fomuso se snaží několik let osvětovou činností bojovat proti staré tradici žehlení prsou. Tato tradice má ve společnosti pevně zabudované kořeny a i přes bolest a zdravotní následky, kterými si dívky musí projít, je tento rituál dospívajících dívek prováděn po generace.

Třetí příběh je natočen v indickém hlavním městě Dillí. Mladá žena Rita byla v 17 letech polita kyselinou. Do konce života má znetvořený obličej. S pomocí přátel otevřela dvě kavárny, kde jsou zaměstnávány ženy se stejným znetvořením, a seznamuje nás s pohnutými osudy dalších žen.

Film je tvořen třemi vzájemně prolínajícími dějovými liniemi, které v závěru splynou v pomyslný celek. Jakkoliv jsou jednotlivé osudy těchto žen neveselé a tragické, v cílové fázi je dokument velmi pozitivní a demonstruje sílu, kterou v sobě ženy objeví navzdory společenské a životní nepřízni. Autorky filmu nesoudí, ale objektivním způsobem zprostředkovávají výpovědi jak žen s pohnutým osudem, tak i aktérů, kteří se nachází na pomyslné „druhé straně“ a svým přičiněním přispěli k tragédiím těchto žen.

Repríza filmu proběhne 19. 2. 2017 v 20:00 na Prima ZOOM. Film vřele doporučuji.

 nezlomene

 

Autor: Markéta Gajdošíková

Zdroj foto: facebook Femisphera, o. s.


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

IRENA AMBROŽOVÁ


redaktorka ve věku kolem třiceti let :-)

    Pochází z Prahy, kde strávila celý svůj život, kromě půlročního studia v Litvě a několika měsíčního toulání se Asií.

    Vystudovala Provoz a řízení letecké dopravy na ČVUT a Enviromental Engineering na ČZU. Pracuje jako dispečer v letecké dopravě.

    Pro K21 píše od léta 2014, před tím pracovala jako redaktorka a korektorka pro Studentpoint.cz, též přispívala do Informuji.cz, Info-Koktejl, CityBee a dalších. Na K21 má ráda příjemnou atmosféru podobně naladěných lidí  a možnost se dostat k zajímavým knižním a filmovým titulům.

    Mezi koníčky Ireny patří: literatura, letectví, cestování, tvůrčí psaní (je spoluautorkou dvou almanachů Odemykání), sport (zejména běh – členka běžeckého oddílu SK Svěrák, aktivně se účastní běžeckých závodů všech délek  a profilů, od krátkých krosů až po silniční maratony), běhá i Spartan race, ráda trávím čas v horách a nepohrdne dobrým pivem a vínem.

    A Ireny motto? „Daleká ať cesta má! Marné volání“

Banner

Anketa


Banner

Partneři

Hledat

Mimísek 26

Z archivu...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Wolf-Dieter Storl: Zahrada jako mikrokosmos


zahrada mikrokosmos 200Zahrada je místem nesmírného poznání. Nesmírného, a také vesmírného. Úvod knihy vás vtáhne do hermeticky pojatého povídání o životě. Alchymie, staré znalosti našich předků, nauka o živlech i jednotlivých rostlinách a ...

Divadlo

Švandovo divadlo uvede dalšího Čapka: po Krakatitu přichází Slušný člověk


slusny clovek 200O tom, jak neobyčejný může být život jednoho starého železničáře, vypráví nová inscenace Švandova divadla nazvaná Slušný člověk. Na motivy brilantní novely Obyčejný život spisovatele Karla Čapka ji napsala a zrežírovala Martin...

Film

Společenské vědy a audiovize

spol vedy audiovize perexNás nynější svět ovládají audiovizuální média: skrze filmy, televizi, internet či počítačové hry si utváříme představu o současnosti a poměrech v ní. Jenže fungování těchto médií lze zkou...