Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta

Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta

Pirati film-plakat-origDlouho očekávaný poslední z vydaných dílů Pirátů z Karibiku se pro dvouletém prodlení a hackerském vydírání konečně dostal na světová i česká plátna. Neotřelý humor kapitána Jacka Sparrowa a jeho dobrodružství v duchu „více štěstí, než rozumu,“ nezklamali ani v tomto pokračování úspěšné pirátské ságy. Tentokráte se však štěstěna k Jackovi obrátí zády tak nemilosrdně, jako ještě nikdy předtím.

Pirati

Na začátku příběhu se ocitáme na ostrově, kde Will Turner vysadil svou ženu Elizabeth a jejich syna a vydal se vstříc svému osudu jako kapitán Bludného Holanďana. Henry, jeho syn, prahnoucí po osvobození svého otce z hrozné kletby, se vydává na dobrodružnou cestu s cílem najít Jacka Sparrowa, který by mu měl pomoci otcovu kletbu zlomit. Na své cestě se setkává s Carinou, mladou a krásnou astronomkou, jež je za své vědomosti považována za čarodějnici a nejednou musí „tahat Jacka z průšvihu.“ Jackova honba za záchranou vlastního života ale teprve začíná. Ocitá se tváří v tvář „duchům své minulosti“ - bandě smrtících nemrtvých námořníků pod vedením strašlivého kapitána Salazara, kterým se podařilo uniknout z Ďáblova trojúhelníku a jejichž jedinou touhou je připravit o život každého piráta - a zejména Jacka. Jeho jedinou nadějí se tak stává mladý námořník Henry a půvabná Carina, jako jeho průvodci na cestě za bájným Poseidonovým trojzubcem, který má moc zrušit kletbu Henryho otce a Jackovi zachránit život. Při Salazarově honbě za Jackem padne nejedna pirátská loď, včetně několika lodí z flotily proslulého kapitána Barbossy, který však neváhá znovu zradit Jacka a uzavřít smlouvu i se zlem, jaké představuje Salazar. Ten konečně Jacka dostihne až ve chvíli, kdy už má trojzubec na dosah. Souboj v (doslova) otevřeném moři přináší nečekané rozuzlení. A nakonec je to Henry, kdo pomocí trojzubce zničí všechny kletby moře a zachrání tak nejednoho námořníka či piráta.

Pirati 1

Cesta Pirátů z Karibiku by se dala popsat jako „od nejlepšího k nejhoršímu.“ U prvního dílu – Prokletí černé perly bylo už z výborných trailerů zřejmé, že se máme opravdu na co těšit. Tématika pirátů sice byla v té době tak trochu opomíjená, ale producent Jerry Bruckheimer dal divákům přesně to, po čem toužili, i když o tom do té doby ještě vůbec nevěděli. Diváci v Americe  na film chodili ještě 26. týden od premiéry a tento díl tak vydělal téměř 5 krát tolik, kolik stála jeho produkce. I s těmito čísly se však neřadí mezi nejvýdělečnější. Obrovské očekávání a globální úspěch. Tak dopadl druhý díl Pirátů z Karibiku. Druzí Piráti vsadili na značný rozpočet a všudypřítomné upoutávky, které bylo možno vidět dlouhé měsíce před premiérou snímku. Oblíbenost Pirátů z Karibiku naznala mezí a výdělky byly oproti prvnímu dílu téměř dvojnásobné. To samé však platilo pro rozpočet, který se přehoupl přes 225 miliónů dolarů. Završení původní pirátské trilogie je dodnes považováno za jeden z nejdražších filmů všech dob. Natáčení Truhly mrtvého muže a Na konci světa probíhalo současně s plánovaným rozpočtem kolem 500 milionů dolarů pro obě díla, ale ještě než se vůbec začalo bylo jasné, že se bude hodně doplácet. Film i přes mírný pokles tržeb neprodělal, ale nebyl tak výrazným dílem jako předchozí zpracování režiséra Gora Verbinskiho. Ačkoliv je čtvrtý díl série s podtitulem Na vlnách podivna obvykle spojován s přízvisky jako nechtěný, nezábavný, nepovedený, tak v kinech se mu dařilo tak dobře, že se stal téměř nejvýdělečnějším filmem z celé ságy. Poslední díl byl svěřen do rukou prakticky neznámé norské režisérské dvojici Joachimu Rønningovi a Espenu Sandbergovi, díky jejich zkušenostem s natáčením na moři. Tento díl svým rozpočtem 320 miliónů dolarů překonal všechny své předchůdce, ale rozhodně pomohl Pirátům z Karibiku vylepšit jejich reputaci a již za první víkend po uvedení do kin v USA vydělal přes 62 miliónů dolarů.

Pirati 2

Z osobního pohledu tento díl patří rozhodně mezi jeden z nejlepších z celé série vůbec. Zaujme nejen díky skvělým filmovým efektům a napínavému příběhu, ale také bravurním výkonem Javiera Bardema v roli kapitána Salazara s nepřekonatelným španělským přízvukem.  Pokud jste tedy po posledním díle ztratili zájem a odhodlání vidět další, tento díl vás přesvědčí o tom, že pirátská sága ještě rozhodně není na odpis.

Piráti z Karibiku: Salazarova pomsta

PREMIÉRA: 25. 05. 2017
REŽIE: Joachim Rønning, Espen Sandberg
KAMERA: Paul Cameron
STOPÁŽ: 129 minut
HUDBA: Geoff Zanelli
SCÉNÁŘ: Jeff Nathanson
HRAJÍ: Johnny Depp, Javier Bardem, Brenton Thwaites, Kaya Scodelario, Kevin R. McNally, Golshifteh Farahani, David Wenham, Stephen Graham, Geoffrey Rush
DABING: Jack Sparrow - Alexandr Rašilov, Carina - Petra Tenorová, Henry – Jan Cina, Barbossa - Pavel Rímský, Salazar - Jiří Schwarz, Gibbs - Jaromír Meduna, Will - Michal Jagelka, Strýc Jack - Miro Žbirka
HODNOCENÍ: 80%