Udílení Oscarů bude mít i českou stopu
Banner

Udílení Oscarů bude mít i českou stopu

Email Tisk

blade perexNa vizuálních efektech k Blade Runnerovi se podílelo pražské studio UPP. Pohled na jejich práci a do celkového zákulisí natáčení filmu nabízí bonusy na DVD a Blu-ray filmu.

 

 

Nesnáším zelené pozadí,“ hřímá režisér v jednom z nich. Režisér Denis Villeneuve vytvořil ve sci-fi Blade Runner vizuálně podmanivý svět, který nejenže navázal na kultovní předlohu Ridleyho Scotta, ale dokázal ji ještě rozšířit. Podobu filmu ocenili i filmoví akademici v Americe a nominovali film hned v pěti kategoriích - a to včetně kamery, výpravy a vizuálních efektů.

Tvorby vizuálních efektů se účastnilo i pražské trikové studio UPP a udílení letošních Oscarů bude mít díky tomu i českou stopu. Konkrétně stopu sedmdesáti specialistů, kteří pod vedením ředitele a supervizora VFX pana Viktora Mullera pracovali na více než dvou stovkách trikových záběrů. V Praze byly dokonce vyrobeny miniatury města, na kterých se testovaly atmosféry, které potom pro film vyráběla Weta Workshop.

Práci a kouzla českých trikařů mohou vidět zblízka i diváci. Těsně před udílením prestižních filmových cen vyšel Blade Runner 2049 i na domácích nosičích. Ty kromě filmu samotného nabízejí i tři krátké filmy, které spojují první a druhý díl, a důkladný pohled do zákulisí na přípravy, vizualizace a samotné natáčení. V nich je možné pozorovat i konkrétní práce studia UPP, například tvorbu replikantů v kádích v hale Wallace Corporation nebo změnu obličejů z kaskadérů na herce při rvačce z úvodu filmu.

 

Blade Runner 2049 DVD 3D

 

Bonusy odhalují i to, že tvůrci se oproti zvyklostem snažili minimalizovat využití zeleného plátna pro následné triky a snažili se mít vše skutečné a fyzické. „Nesnáším zelené pozadí,“ hřímá režisér v jednom z nich. „Už během příprav jsme se rozhodli, že zelené pozadí budeme používat co nejméně, tak málo, jak to jen půjde. Naopak jsme se rozhodli mít co nejvíc věcí skutečné. Opravdové prostředí, opravdové fyzické kulisy, auta, makety a podobně.“

Skutečné prostředí hercům hrozně moc pomáhá. V opravdovém prostředí se chovají mnohem opravdověji. I vaše kroky zní najednou jinak,“ pochvaluje si Harrison Ford.

Přestože film vzniká v reálném prostředí a se skutečnými kulisami, do konečného obrazu je potřeba řadu věcí dodat i zpětně. Jedna ze sekvencí, na které UPP pracovalo, byla i ta odehrávající se v galerii zastaralých modelů replikantů uvnitř Wallace Corporation. V reálných kulisách na natáčení byly do prázdných kádí umístěny figuríny visící na drátech. V prvních verzích se přidávala kapalina, ve které se figuríny vznášely a retušovaly se nedokonalosti. Režisér ale požadoval přidat figurínám jemný pohyb. Nejprve se pracovalo pomocí 2D postupu (warp a morph). Tato metoda ale nebyla schopna plně respektovat svícení scény (končetiny by na tělo vrhaly pohybující se stíny, caustika od vodní hladiny atd). A tak, aby byl výsledek perfektní, nakonec se do finálního záběru figuríny odretušovaly a vše se vytvořilo ve 3D (s pomocí 3D scanu postav).

UPP pracovalo i na scéně zrození replikantky, dále na finálním souboje u Sea Wall, kde jednou nejzajímavějších prací bylo vytvoření vody v podvodním souboji. Také se „měnily obličeje“ u úvodní rvačky Sappera a K, protože byla samozřejmě natočena kaskadéry. Pro film byla ve studiu UPP vytvořena řada pozadí a prostředí včetně létajících spinnerů.



Související články:
Nejnovější články:
Starší články:

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

Anketa



Literatura

Třicetiminutová kuchařka bezpšeničných receptů

Bez psenice 200Když vydal William Davis knížku Život bez pšenice, prý se strhla doslova bouře a milióny lidí změnily své stravovací návyky. Tito lidé zjistili, že geneticky upravená pšenice pro ně není nezbytně nutná, ba právě naopak – je nutričně ochuz...

Divadlo

Nora, osekaná, Helmerová

nora uvodkaHenrik Ibsen a jeho Nora (původně Domeček pro panenky) patří k divadelní klasice. Hra byla napsaná před více než sto lety, ale její téma – postavení žen ve společnosti - je živé dodnes. Inscenace brněnské Reduty (Národní divadlo Brno) přijela v p...

Film

Česká televize se vrací k Menzelovi

menzel rozmarne letoNa televizních obrazovkách znovu spatříme základní díla světové kinematografie, ať již se dotýkají hlubin lidské duše (jako Kieslowského triptych Tři barvy) nebo nahlížejí do soukolí mocenského zákulisí, v...