Skoro úplně mezi lvy

Skoro úplně mezi lvy

Email Tisk

200fSkoro úplně vymyšlený film vznikl v rukou mladých lidí, kteří ještě neztratili víru, že filmy mohou změnit svět. A svět opravdu pomaličku mění, alespoň ten filmařský. Mladý snímek byl zařazen mezi ostatní profesionální české filmy a bude se ucházet o cenu České filmové a televizní akademie (ČFTA).

 

 

 

Studenti filmových škol, mladí designéři a návrháři z různých odvětví, hudební skladatelé a muzikanti, všichni dohromady milovníci filmu – takové je složení štábu, který má na svědomí vznik Skoro úplně vymyšleného filmu. Jeho výroba probíhala téměř jeden a půl roku, kdy se 26 natáčecích dní vtěsnalo mezi studium a pracovní povinnosti tvůrců. Cílem bylo jasně ukázat, že filmová tvorba je to, co tato skupina přátel chce opravdu dělat, a je rozhodnutá pro to tak nějak naivně obětovat všechno. Tato jejich snaha ukázat své přesvědčení a odhodlání ostatním došla k naplnění. Prezídium filmové akademie se rozhodlo dát snímku šanci a zařadit ho mezi profesionální české filmy, které se letos budou ucházet o cenu ČFTA.

f

„Je to krásné završení mých úvah a prvních producentských kroků. Náš film jsem za ručičku dovedla až mezi ty ostatní dospělé, teď už musí pokračovat sám za sebe. Mám velkou radost, že ta snaha dát prostor myšlenkám a schopnostem začínajících filmařů teď může začít sklízet ovoce,“ říká producentka filmu Petra Ptáčková. Film teď zhlédnou přes dvě stovky filmových profesionálů, kteří budou rozhodovat o užším výběru filmů do nominací. „Znamená to, že se na náš film podívají i filmaři, kteří už za sebou mají velké věci a kterých si vážíme. Tahle příležitost by se nám asi jinak jen tak nenaskytla,“ dodává Petra Ptáčková.

 f1

Distribuce filmu probíhala velmi originální cestou individuálních projekcí v českých a slovenských kinech. Tvůrci se svým filmem navštívili téměř dvacet kin a klubů, ve kterých potkali na tisícovku diváků. S nimi se seznamovali a sbírali jejich reakce a názory. Režisérce filmu a autorce scénáře Tereze Kovářové za každou projekci přibyl na hlavě jeden dred. „Během celého toho turné mi z rozhovorů s diváky došlo, že lidem asi fakt chybí osobní a upřímná výpověď tak trochu o nás samých, odraz našich zkušeností. V tom filmu je vidět naše přemýšlení nad světem. Nezáleží mi na tom dělat filmy za účelem „obchodní počin století“ (naše skoro-profesionální distribuce do kin občas probíhala stopem), důležitým zůstává, aby ho viděli lidi, kteří na něj pak budou občas myslet, nebo díky němu začnou myslet na věci, co by je jinak nenapadly. SUV film se bude promítat dál, a nejen proto, že půlka dredaté hlavy vypadá blbě.“ říká Tereza Kovářová o podzimním putování. Poslední podzimní projekce filmu proběhne v pondělí 2. 12. 2013 v pražském BIO OKO. Tento večer bude setkáním herců, tvůrců a fanoušků přesně dva měsíce od premiéry filmu v Olomouci.


 





Rozhovor

Moderátoři Česko Slovensko má talent: „Trochu sa citíme ako antistresová hmota.“

moderatori 200Show Česko Slovensko má talent letos moderuje dvojice Marcel Forgáč a Milan Junior Zimnýkoval. Společně se znají od roku 1998 a 6 let moderují společně. Co pro ně znamená tato příležitost a co je dokáže nadchnout? To se dozvíte v našem rozhov...

Hledat

Chaty s osobností

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (33)


Literatura

Jedinečný nápad, dokonalý systém, skvělé ilustrace – to je Krasohled české poezie pro děti 19. století

hrapky-drapky-odpadky 200Petr Šrámek představuje všem, kdo mají rádi poezii a rádi nahlížejí do minulosti, verše literátů 19. století. Některé dobře známe – však jsme se s jejich díly potýkali od základní školy –, o jiných j...

Divadlo

Představení Peklo - Dantovské variace s 420PEOPLE a Davidem Prachařem: nečekané spojení tance a činohry

Peklo 200Soubor současného tance 420PEOPLE, herec David Prachař, režisér Jan Nebeský a scenáristka Lucie Trmíková společně zinscenují Peklo. Představení inspirované Božskou komedií Dante Alighieriho a tématem krize středního věku bude mít dvě premiéry 29. a...

Film

Kean vs. Kean

big eyes uvodkaPo dvaceti letech se Tim Burton opět pustil do natočení životopisného filmu (první Ed Wood, 1994). Tentokrát se zaměřil na malířku Margaret Kean, která proslula obrazy dětí s obrovskýma očima a které je Burton sám fanoušek a vlastní některá...