Bible pro bylinkáře - Alchymie bylin

Bible pro bylinkáře - Alchymie bylin

alchymie bylin 200V říjnu vydalo nakladatelství CPress pořádnou bichli pro všechny bylinkáře a příznivce zdravého životního stylu bez nadužívání chemie - Alchymii bylin od Rosalee de la Foretové. Pojďte se podívat na zoubek fotografiemi i vědomostmi nabité knize, která vám ukáže, že i vy doma máte v kuchyni přírodní lékárnu!

Rosalee de la Foretová je nadšená pomocnice lidí, kteří objevují svět bylinkářství a přírodního zdrvaí. Je autorkou online kurzů The Taste of Herbs (Chuť bylinek), The Herbal Cold Care (Bylinkami proti nachlazení) a Apothecary: The Alchemy of Herbs Video Companion (Lékárník: Videoprůvodce alchemií bylin). Když zrovna není ponořená v bylinkách, fotí přírodu, jezdí na kajaku s manželem nebo si čte knihy.

Autorka uvádí, že je již 40 let praktikující bylinkářkou a že běžně dostupné suroviny dokážou pomoci při celé řadě obtíží (nachlazení, chřipka, oslabená imunita atd) a nahradí tak chemické tabletky a jiné preparáty. Její myšlenkové pochody jsou mi celkově blízké, je vidět, že používá selský rozum a nabádá nás, abychom vnímali jídlo i jako lék a řídili se mantrou „Jíme, abychom žili.“

Chválím, že je Obsah na začátku knihy a nemusíme ho hledat někde ke konci. V knize najdeme Předmluvu Rosemary Gladstarové, Úvod a pak je kniha členěna do dvou hlavních kapitol – Část I: Úvod do bylinek a koření a Část II: Bylinky. Závěrem zde najdeme Doslov, Tabulku metrických převodů, Glosář, Doporučené zdroje, Poznámky, Rejstřík, Poděkování a O autorce.

Úvod do bylinek a koření podává výčet informací o přínosu bylinek (tedy posílení trávení, přísunu antioxidantů, podpoře nervového systému a podpoře imunitního systému) a o jejich léčivé síle. Podnětnou a přínosnou podkapitolou byla ta s názvem Jak přiřadit bylinky k člověku, ne k nemocem. Přistupuje ke čtenáři s respektem a pomáhá mu pochopit to, co je potřebné. Druhá část už se věnuje jednotlivým bylinkám a co je zajímavé, dělí je dle chutě na ostré, slané, kyselé, hořké a sladké. Daným bylinám je věnováno hodně prostoru a vše je přehledně a podrobně sepsáno – úvod, informace v tabulce, léčivé vlastnosti a energie dané byliny, jak bylinu používat (např. dávkování, zvláštní opatření) a nechybí ani řada mimořádných receptů a to vše doplněno kvalitními barevnými fotografiemi. Co víc si přát?

Alchymie bylin, to je jednoduché, ale komplexní pojednání o bylinkách a jejich užití. Autorka mi svými názory připadá přirozeně inteligentní a ztotožňuji se s jejím názorem, že moderní medicína trvá na jednom řešení pro každého a že nepřistupuje k problémům jednotlivce. Vždyť co kus, to originál. A originál máme i v této souhrnné knize o bylinkách, kterou doporučuji všem, kteří nedají na zelené zlato z přírody dopustit.

alchymie bylin

Název: Alchymie bylin
Autor: Rosalee de la Foretová