Bible pro bylinkáře - Alchymie bylin

Bible pro bylinkáře - Alchymie bylin

alchymie bylin 200V říjnu vydalo nakladatelství CPress pořádnou bichli pro všechny bylinkáře a příznivce zdravého životního stylu bez nadužívání chemie - Alchymii bylin od Rosalee de la Foretové. Pojďte se podívat na zoubek fotografiemi i vědomostmi nabité knize, která vám ukáže, že i vy doma máte v kuchyni přírodní lékárnu!

Rosalee de la Foretová je nadšená pomocnice lidí, kteří objevují svět bylinkářství a přírodního zdrvaí. Je autorkou online kurzů The Taste of Herbs (Chuť bylinek), The Herbal Cold Care (Bylinkami proti nachlazení) a Apothecary: The Alchemy of Herbs Video Companion (Lékárník: Videoprůvodce alchemií bylin). Když zrovna není ponořená v bylinkách, fotí přírodu, jezdí na kajaku s manželem nebo si čte knihy.

Autorka uvádí, že je již 40 let praktikující bylinkářkou a že běžně dostupné suroviny dokážou pomoci při celé řadě obtíží (nachlazení, chřipka, oslabená imunita atd) a nahradí tak chemické tabletky a jiné preparáty. Její myšlenkové pochody jsou mi celkově blízké, je vidět, že používá selský rozum a nabádá nás, abychom vnímali jídlo i jako lék a řídili se mantrou „Jíme, abychom žili.“

Chválím, že je Obsah na začátku knihy a nemusíme ho hledat někde ke konci. V knize najdeme Předmluvu Rosemary Gladstarové, Úvod a pak je kniha členěna do dvou hlavních kapitol – Část I: Úvod do bylinek a koření a Část II: Bylinky. Závěrem zde najdeme Doslov, Tabulku metrických převodů, Glosář, Doporučené zdroje, Poznámky, Rejstřík, Poděkování a O autorce.

Úvod do bylinek a koření podává výčet informací o přínosu bylinek (tedy posílení trávení, přísunu antioxidantů, podpoře nervového systému a podpoře imunitního systému) a o jejich léčivé síle. Podnětnou a přínosnou podkapitolou byla ta s názvem Jak přiřadit bylinky k člověku, ne k nemocem. Přistupuje ke čtenáři s respektem a pomáhá mu pochopit to, co je potřebné. Druhá část už se věnuje jednotlivým bylinkám a co je zajímavé, dělí je dle chutě na ostré, slané, kyselé, hořké a sladké. Daným bylinám je věnováno hodně prostoru a vše je přehledně a podrobně sepsáno – úvod, informace v tabulce, léčivé vlastnosti a energie dané byliny, jak bylinu používat (např. dávkování, zvláštní opatření) a nechybí ani řada mimořádných receptů a to vše doplněno kvalitními barevnými fotografiemi. Co víc si přát?

Alchymie bylin, to je jednoduché, ale komplexní pojednání o bylinkách a jejich užití. Autorka mi svými názory připadá přirozeně inteligentní a ztotožňuji se s jejím názorem, že moderní medicína trvá na jednom řešení pro každého a že nepřistupuje k problémům jednotlivce. Vždyť co kus, to originál. A originál máme i v této souhrnné knize o bylinkách, kterou doporučuji všem, kteří nedají na zelené zlato z přírody dopustit.

alchymie bylin

Název: Alchymie bylin
Autor: Rosalee de la Foretová
Žánr: kuchařka, zdravý životní styl
Nakladatelství: CPress
Rok vydání: 2018, pevná
Počet stran: 376

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (8)

Moje hvězda měsíce

Stendhal 200Rozhodnout, kterou osobnost si zvolit jako hvězdu minulosti v měsíci lednu, není jednoduché. Hned prvního ledna se narodil baron Pierre Fredi de Coubertin, zakladateli novodobých olympijských her by bylo 150 let...

Jdou Vánoce, ten zlatý čas…

pohadky vanocniho zvonku kozik albatrosUž za měsíc zazvoní zvoneček, rozzáří se stromeček, rozjasní se oči dětí a nastane rozbalování dárků. Budou tady Vánoce. Pro Františka Kožíka prý kouzelné slovo. Alespoň to říká jeho...

Zhudebněná biografie překrásného děcka

200divDo Hradce Králové soustředila své tvůrčí síly dvojice Baláš - Brousek, aby v originálním zpracování mohla na scéně Klicperova divadla znovu ožít smyslná blondýna s ještě smyslnějšími iniciály.

...

Musí se do práce, i kdyby se nechtělo!

200filmFilm Já to tedy beru, šéfe…! reaguje na tehdejší podnikovou a ekonomickou stabilitu v Československu. Pracovních míst bylo mnohem více než práceschopných a kdyby nebylo zaměstnání ze zákona povinné, museli by se lidi k činnosti přemlouvat.

...