Škrábnutí od Terezy Černochové, zpěvačky s hlasem jak ponorná řeka, stojí za to

Cernochova 200Zvláštní snivou krásu přináší v pořadí druhé sólové album Terezy Černochové.  Název dostalo podle skladby Škrábnutí, jejíž text napsal kdysi pro zpěvaččina otce Karla Černocha Zdeněk Borovec. Celá deska je vůbec jedno velké překvapení, které řadím k těm největším na naší domácí scéně v poslední době. Tereze Černochové se totiž povedlo něco, co bych od ní v tuto chvíli nečekal. Zčistajasna přišla s deskou, kterou prostě jen tak neodložíte.

Přiznám se, že si ji pouštím asi tři týdny, ale dělám to jen pokud vím, že mám na ni těch přibližně čtyřicet minut v kuse. Protože pokud si ji pustím, nemůžu od ní odejít - tak moc mě okouzluje a přitahuje. Její kouzlo totiž nespočívá jen ve zpěvu a zpěvaččině výrazu, ale také v atmosféře a celkovém pojetí, které vás jednoduše nutí splynout s tím vším, co zpěvačka a tvůrci předkládají.

Cernochova 1
Můžou za to barvy, nálady a emoce, které jsou v písních. Často ztlumených až do pološepotu a šerosvitu, občas zase zjitřelých a kovově jasných. Nelze přeslechnout, že protagonistka s hlasem jako ponorná řeka má nejen talent a techniku, ale že má něco odžito a že už také něco ví - třeba o nesnesitelné lehkost bytí. Punc  toho všeho cítíte nejen ze zpěvu, ale třeba i z textových obrazů, v nichž se to metaforami a jinotaji jen hemží.  Díky tomu všemu - včetně naléhavého vokálu i vokálů - nechybí napětí, které panuje od začátku do konce tohoto pozoruhodného alba.

Vpravdě ideální spojení našla Tereza Černochová  nejen v Lence Dusilové, Danu Bártovi nebo Aleně Rytířové, kteří -  ať už sami nebo se zpěvačkou - stvořili textovou složku alba, ale zejména  v producentovi Romanu Holém, který je autorem několika písní (Polibky andělů, Celá já, Škrábnutí, Vem si mě, Až nastane září). Jiné skvělé skladby dodal Jiří Hutárek (Všeobjímák, Podplouvám, Půl), přičemž závěrečná písnička Andělé je cover verzí skladby od Kapely Dr. Max.

Cernochova 2

Co mne na tomto zahloubaném a žánrově neuchopitelném Škrábnutí ještě fascinuje, jsou momenty překvapení, a to jak v aranžmá a relativně minimalistickém doprovodu, tak v melancholicky laděných textech. Zpěvačka na nich staví své (a třeba i vaše) příběhy, které ožívají až na této nahrávce. Dovedu si proto představit i televizní film nebo DVD, kde by Škrábnutí dostalo ještě vizuální podobu. Inspirací by mohly být právě fotografie Veroniky Strachové použité v bookletu CD.

Název nosiče: Škrábnutí
Interpret: Tereza Černochová
Žánr: Pop
Skladby: Polibky snílků, Všeobjímák, Podplouvám, Půl, Celá já, Škrábnutí, Vem si mě, Až nastane září, Andělé
Stopáž: 39 minut
Vydavatelství:  Supraphon, a. s.

Zdroj foto: Supraphon

Hledáme do týmu...

Před objektvem zvířecí miláčci

Zvirata 200Nakladatelství Computer Press vydalo knihu Antonína Malého Fotografujeme psy a jiná zvířata.

...

Městské divadlo Zlín začalo zkoušet muzikál My fair lady

200divPo Řeku Zorbovi a Divotvorném hrnci uvede Městské divadlo Zlín 26. dubna v 19.00 ve Velkém sále další velký broadwayský muzikál My fair lady. Režie se chopil Zdeněk Dušek, který se zlínskými herci v minulosti nastudoval například úspěšnou ...

Hon: nezištné lži na komunální úrovni

hon jagten 200Obecně vzato jsou skandinávská dramata opředena řadou mýtů. Například, že seveřané točí často filmy o patologických jevech ve společnosti (násilí, alkoholismus, rodinné krize) a že je točí realisticky a bez cíleného uspokojování diváckých oč...