RockOpera Praha připravuje operu Anna Karenina v motorkářském hávu

Email Tisk

rock200RockOperu Praha čeká premiéra nové rockové opery Anna Karenina z dílny Milana Steigerwalda a Pavly Forest. Představení se inspiruje známým příběhem o zásahu vášně do osudu poměrně vyrovnaného manželského páru na motivy románu Lva Nikolajeviče Tolstého, avšak z prostředí carského Ruska se dostáváme do současného světa motorkářů.

 

 

Opera vzniká pod taktovkou režiséra Romana Štolpy. Ústřední milenecký trojúhelník ztvární Pavla Forest (Anna Karenina), Jiří Zonyga (manžel Alexej Karenin) a Jan Toužimský (milenec Alexandr Vronskij). Premiéra je naplánovaná v holešovické divadelní aréně na 25. listopadu 2015 od 19 hodin.  

„Anna Karenina je velmi silný, emočně napjatý příběh. Rozum bojuje se srdcem, praktičnost a výkon se bije s porozuměním a citem. Na jednu stranu otázky morálních zásad, společenského statusu, na straně druhé touha po naplněném životě a štěstí. Ono vykolejení z běžného stavu věcí, emoční napětí a síla neovladatelných citů je to, co Annu Kareninu dělá velkým literárním dílem, ale zároveň souzní i s podstatou rocku, s jeho vypjatým hudebním výrazem,“ popisuje libretistka a představitelka Anny Kareniny Pavla Forest.

rock

 

Klasický příběh umocňuje rockově-metalové zpracování, které mu dodává novou dynamiku a přenáší ho do současné doby. Odpovídat tomu bude i vizuální podoba představení, která kromě energické hudby a dechberoucích artistických čísel nabídne i originální kostýmy, stylové masky, ohnivou a světelnou show.

„Naším cílem je, aby se inscenační a režijní koncepce odlišovala od jiných zpracování. Režisér Roman Štolpa s choreografkou Irinou Andreevou ji proto uchopili velmi soudobě. Děj se odehrává v motorkářském klubu, který je zde symbolem státu, hierarchie a řádu, jenž má být Annou porušen. Motorkářský svět navíc dává dostatečný prostor, aby se v něm zpěváci, kapela, akrobati, tanečnice i ohnivá skupina Pyroterra pořádně vyřádili. Opět to bude velký pěvecký a vizuální zážitek,“ doplňuje Pavla Forest.


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

Přihlášení

K21 se představuje

IRENA AMBROŽOVÁ


redaktorka ve věku kolem třiceti let :-)

    Pochází z Prahy, kde strávila celý svůj život, kromě půlročního studia v Litvě a několika měsíčního toulání se Asií.

    Vystudovala Provoz a řízení letecké dopravy na ČVUT a Enviromental Engineering na ČZU. Pracuje jako dispečer v letecké dopravě.

    Pro K21 píše od léta 2014, před tím pracovala jako redaktorka a korektorka pro Studentpoint.cz, též přispívala do Informuji.cz, Info-Koktejl, CityBee a dalších. Na K21 má ráda příjemnou atmosféru podobně naladěných lidí  a možnost se dostat k zajímavým knižním a filmovým titulům.

    Mezi koníčky Ireny patří: literatura, letectví, cestování, tvůrčí psaní (je spoluautorkou dvou almanachů Odemykání), sport (zejména běh – členka běžeckého oddílu SK Svěrák, aktivně se účastní běžeckých závodů všech délek  a profilů, od krátkých krosů až po silniční maratony), běhá i Spartan race, ráda trávím čas v horách a nepohrdne dobrým pivem a vínem.

    A Ireny motto? „Daleká ať cesta má! Marné volání“

Toulavka

Anketa


Banner

Partneři

Hledat

Mimísek 27

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Když vás život donutí začít znovu od nuly

nulta hodina 200Na každého z nás může v životě čekat moment, který pro nás bude nultou hodinou – okamžikem, od kterého začneme svůj život žít jinak, kdy změníme své základní hodnoty. Důvodů pro zásadní proměnu můžeme být mnoho. Budou vám o tom vyprávět...

Divadlo

Citové vzplanutí a herecký koncert Hany Maciuchové v Branickém divadle


maciuch 200Zamilovat se lze v jakémkoli věku. A láska může být opětovaná! To je asi největší poselství monodramatu francouzské autorky Noelle Chatelet Žena Vlčí mák. Představení, které uvedlo Branické divadlo, je hereckým koncertem Hany Maciuchové.

Film

Zlín Film festival, sekce Noční horizonty: Pluto

pluto200Díky zlínskému filmovému festivalu a jeho sekci Noční horizonty se na plátna zlínských kin dostanou snímky, které se běžně do české distribuce nedostávají. Divácký vkus v kombinaci s rentabilitou provozu kin jsou neúprosnými kritérii, jež bohužel mnoho...