Absolut Deafers – nenápadná hvězda českého metalového nebe

Absolut perexTaky máte někdy chuť poslechnout si něco neokoukaného, nějakého černého koně české scény? Pokud ano, při výběru ostravských Absolut Deafers rozhodně neuděláte chybu!

Tahle slezská banda se dala dohromady někdy v roce 2011, kdy také vydala své první CD + DVD Live! Through 10,000 Holes. Nutno podotknout, že kapela holduje jak mateřštině, tak i zpěvnější angličtině. A taky jde vidět, že do svojí muziky jdou do plných. Už jen počet koncertů, nebo i promo jejich debutového, plnohodnotného alba, které nese název Zrození, které vyšlo 18. října 2013. Zrození má vymakaný booklet i fotky – vůbec byste nepoznali, že jde o českou kapelu.

Kapela sestává z těchto jedinců: Jan Jašek – zpěv, Jiří Czyž – kytara, Radek Sněhota – kytara, Aleš Venglář – baskytara, Martin Zeman – bicí.

Když jsem byla požádána o sepsání této recenze, tak jsem nemohla být skeptičtější. Moc českých kapel neposlouchám – a když už, tak v drtivé většině nezpívají česky. Ale jsem ráda, že jsem nechala své pochyby a předsudky stranou a desku jsem zhltla a slyšela ji hned několikrát za sebou.

Chválím kvalitní zvuk, pěknou angličtinu i hřmotnou češtinu a taky promyšlenou kompozici skladeb. Na desce se nachází devět písní, z toho dvě jsou nazpívané česky. My War je lehce depresivní, leč energií nabíjející otvírák. Jediné, co mě irituje a kazí mi celkový dojem z písničky, je ženský vokál. O Silence bych řekla, že je to pěkný experiment, kde mě při šepotu až mrazí.

Z dalších písní vyniká Už jdou, svižný song, jež na mě působil podobně jako nějaký chorál horníků. V eponymní písni Zrození mě uhranulo příjemné tempo. Píseň Poslední se nese na vlně amerického pohodového hard rocku. Zkurvený den mě příliš nezaujal, ale líbilo by se mi, vidět klip k téhle skladbě. Fuck Off, to je výborný text, který se vysmívá a haní hudební recenzenty, respektivě zaprodaný hudební byznys. Album uzavírá skladba Q, která je mi hudebně snad nejbližší. Rychlá, nekompromisní, přesto melodická a okouzlující.

Hlavní devízou kapely je kvalitní zvuk, který je hutný, leč melodický a v našich končinách poměrně neokoukaný. Překvapilo mě, že i když je angličtina melodičtější a snadněji se v ní zpívá, tak mě více oslovily české písničky. Taky se mi líbí jejich zápal pro to, co dělají – z desky jde až hmatatelně cítit! Klukům fandím a do budoucnosti jim přeju další přinejmenším takto povedené album!

Název nosiče: Zrození

absolut

Interpret: Absolut Deafers