Nepolepšitelné děti za sídla Ashton

Nepolepšitelné děti za sídla Ashton

as 200Chytře napsaná kniha pro děti, je plná legrace a bohatě prošpikovaná moudrými průpovídkami Agáty Swanburnové, zakladatelky penzionátu pro výchovu nadaných chudých dívek, s nichž se stávaly mladé, moudré, svědomité vychovatelky dětí z bohatých rodin, stejně jako 15letá Penelopa Lumleyová v rodině Ashtonů.

Stará se o 3 zvlčilé děti, a to doslova, Alexandra, Beowulfa a Kasiopeu Hrozné. Děti jí říkají Lumaú, stejně tak si i upravují i další slova jako Kasaú, podobaúúúú, toroúúúú, Beuvú, moraúúúú ….. Zapříčinil to jejich prapodivný původ, kdy je sir Frederick Ashton našel při lovu v lese. Zanedbané vlčí děti, vypadající a chovající se jako vlčata. Není divu, vždyť je taky vychovali vlci a nebýt starého, zlověstně vypadajícího kočího Timotyho, nejspíš by skončily jako vycpaná trofej v salonku sira Ashtona. Ten se jich ujal, našel chůvu a poskytnul jim domov v sídle Ashtonů, navzdory protestům rozmazlené lady Konstance i jejímu odporu vůči Hrozným, jak je sir Frederick pojmenoval.

Přes spoustu  útrap, faux-pas, a podivných událostí, jako lov veverky na vánočním plese lady Konstance, zdemolování sídla, vlčího vytí, slintání, lovu dalších malých zvířátek se děti propracovaly za pomoci jejich chůvy k celkem slušnému vystupování, schopnosti poslouchat a učit se. S drobnými, odpustitelnými chybami, které jim lze s přihlédnutím k jejich původu, odpustit.
Dostáváme se tak k 2.dílu knihy, kdy děti s chůvou prožívají nová, úžasná i děsivá dobrodružství na výletě v Londýně. Kam ji pozvala ředitelka penzionu A.Swanburnové, slečna Mortimerová. Nápad se líbil i lady Konstance, a tak se celá domácnost stěhuje na čas do Londýna. Dobrodružství začíná.

as 1

Děti a Penelopa se zvláštní příručkou Hyxbiho v ruce, dárkem od slečny Mortimerové se vrhají do ulic velkoměsta. Během cesty se setkají s mužem, který se snaží spící Penelopě vzít jejího průvodce. Jako správná vlčata se děti do tohoto zlodějíčka s chutí zakousnou. Jakmile dorazí na nádraží, jsou zmatení a nepomůže ani Hyxbi. Ztratí se a v klokotu kolemjdoucích  není kdo by poradil. Přijdou tak až k peripetiím města, setkají se s podivnou cikánkou a její děsivou předpovědí, seznámí se se Simonem. Ten jim pomůže a jako správný gentleman je doprovodí až k místu bydliště.

Simon Penelopu s dětmi dále provází celým příběhem i přes nepříjemnosti, do kterých se ne vlastní vinou dostal. Mohlo za to jedno docela obyčejné kolo. Vše dopadá dobře a tak Simon provází naše Hrozné záludnostmi Londýna. Největším dobrodružstvím jim ale je objevení dobře utajené obrazárny č.17. s obrazy tak nápadně podobnými fresce zlověstné krajiny na půdě sídla Ashton. Ale to předbíhám. Nejdříve navštěvují divadlo, mají štěstí a tak jim Simon přinesl lístky do královské lože. Nebyli by to oni, Hrozní, kdyby i tam nevyprovokovali neočekávanou situaci, kdy se piráti, herci, řítí za dětmi a ženou je přes celé divadlo až na ulici a rozhodně se nechystají od svého pronásledování upustit. Opět zasahuje starý Timothy. Jak to, že je vždy tam, kde děti potřebují zachránit? Penelopa a děti nasedají do kočáru, v něm se setkají se Simonem a starou cikánkou s výbornými cikánskými koláčky, do nichž se děti okamžitě pustí. Piráti je loví dál v čele s papouškem, ze kterého byla v divadle málem svačinka Hrozných.

Přijíždějí tak k muzeu a s pomocí Hyxbiho nachází vchod do utajené obrazárny. Pronásledovatele zatím zabaví cikánka svým spiritistickým výstupem. Piráti odchází a naši hrdinové nachází poklady obrazárny, žel bez průvodce Hyxbiho, který záhadně mizí.

Příběh je bravurně a zároveň jednoduše napsán. Rozhodně je vhodný již pro děti od 6 let. Kromě dobrodružství lákajícího k procítění se dětem zalíbí i příznačné kresby doplňující dané situace. Užijete si každou stránku knihy, seznámíte se s Londýnem, královskou stráží, ale hlavně neposednými vlčími dětmi s jejich nepředvídatelnou povahou. Napínavé čtení s příměsí humoru, to vše najdete mezi řádky beletrie (nejen) pro děti Nepolepšitelné děti za sídla Ashton.

Vydavatelství JOTA - Nepolepšitelné deti...

Název:  Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton – Utajená obrazárna

Autor: Maryrose Woodová
Žánr: literatura
Nakladatelství: JOTA
Rok vydání: 2011
Počet stran: 246

( 1 hlas )

Seriál k měsíci čtenářů: Knihovny pro K21, Uherské Hradiště

brezen-mesic-ctenaru 200Regály plné knih, u počítače dáma či pán, který obřadně přebírá vracené knížky a zapisuje nově vypůjčené. Místnost specificky vonící – tak voní jenom tištěné publikace, stojící jako vojáci v řadách. V sále tichý šum, jak...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (33)

Pšenica – áno či nie?

pseniAj vy máte radi vôňu čerstvého chleba? A možno vám je po chlebe ťažko aj bez toho, aby ste trpeli celiakiou. Odpoveď je alergia alebo intolerancia na pšenicu. Ale ako sa mám vzdať pšenice, veď je predsa vo všetkom!

Partnerská poradna do kabelky

Mam te rad 200Mám tě rád, ale zamilovaný už nejsem s podtitulem Sedm kroků k záchraně vašeho vztahu je celý název knihy anglického terapeuta Andrewa G. Marshalla, která vyšla v Nakladatelství NOXI. Pokud cítíte, že ve vztahu není všechno v pořádku a zd...

Nový počin souboru Kašpar: Baterka Miki

baterka miki 200Divadlo v Celetné má na kontě další premiéru. V úterý 19. února divadelní soubor Kašpar odehrál poprvé v České republice monodrama Baterka Miki. Hra z pera současné francouzské spisovatelky je neotřele pojaté vyprávění. Není ovšem na...

Future gate festival scifi filmů letos proběhl ve znamení něžného pohlaví

futuregatefest perexMilovníci scifi filmů si i letos přišli na své. V pražském kině Lucerna probíhal festival scifi filmů z let minulých i ze současnosti. Tématem letošního ročníku byly ženy ve scifi.

...