Nepolepšitelné děti za sídla Ashton

Nepolepšitelné děti za sídla Ashton

as 200Chytře napsaná kniha pro děti, je plná legrace a bohatě prošpikovaná moudrými průpovídkami Agáty Swanburnové, zakladatelky penzionátu pro výchovu nadaných chudých dívek, s nichž se stávaly mladé, moudré, svědomité vychovatelky dětí z bohatých rodin, stejně jako 15letá Penelopa Lumleyová v rodině Ashtonů.

Stará se o 3 zvlčilé děti, a to doslova, Alexandra, Beowulfa a Kasiopeu Hrozné. Děti jí říkají Lumaú, stejně tak si i upravují i další slova jako Kasaú, podobaúúúú, toroúúúú, Beuvú, moraúúúú ….. Zapříčinil to jejich prapodivný původ, kdy je sir Frederick Ashton našel při lovu v lese. Zanedbané vlčí děti, vypadající a chovající se jako vlčata. Není divu, vždyť je taky vychovali vlci a nebýt starého, zlověstně vypadajícího kočího Timotyho, nejspíš by skončily jako vycpaná trofej v salonku sira Ashtona. Ten se jich ujal, našel chůvu a poskytnul jim domov v sídle Ashtonů, navzdory protestům rozmazlené lady Konstance i jejímu odporu vůči Hrozným, jak je sir Frederick pojmenoval.

Přes spoustu  útrap, faux-pas, a podivných událostí, jako lov veverky na vánočním plese lady Konstance, zdemolování sídla, vlčího vytí, slintání, lovu dalších malých zvířátek se děti propracovaly za pomoci jejich chůvy k celkem slušnému vystupování, schopnosti poslouchat a učit se. S drobnými, odpustitelnými chybami, které jim lze s přihlédnutím k jejich původu, odpustit.
Dostáváme se tak k 2.dílu knihy, kdy děti s chůvou prožívají nová, úžasná i děsivá dobrodružství na výletě v Londýně. Kam ji pozvala ředitelka penzionu A.Swanburnové, slečna Mortimerová. Nápad se líbil i lady Konstance, a tak se celá domácnost stěhuje na čas do Londýna. Dobrodružství začíná.

as 1

Děti a Penelopa se zvláštní příručkou Hyxbiho v ruce, dárkem od slečny Mortimerové se vrhají do ulic velkoměsta. Během cesty se setkají s mužem, který se snaží spící Penelopě vzít jejího průvodce. Jako správná vlčata se děti do tohoto zlodějíčka s chutí zakousnou. Jakmile dorazí na nádraží, jsou zmatení a nepomůže ani Hyxbi. Ztratí se a v klokotu kolemjdoucích  není kdo by poradil. Přijdou tak až k peripetiím města, setkají se s podivnou cikánkou a její děsivou předpovědí, seznámí se se Simonem. Ten jim pomůže a jako správný gentleman je doprovodí až k místu bydliště.

Simon Penelopu s dětmi dále provází celým příběhem i přes nepříjemnosti, do kterých se ne vlastní vinou dostal. Mohlo za to jedno docela obyčejné kolo. Vše dopadá dobře a tak Simon provází naše Hrozné záludnostmi Londýna. Největším dobrodružstvím jim ale je objevení dobře utajené obrazárny č.17. s obrazy tak nápadně podobnými fresce zlověstné krajiny na půdě sídla Ashton. Ale to předbíhám. Nejdříve navštěvují divadlo, mají štěstí a tak jim Simon přinesl lístky do královské lože. Nebyli by to oni, Hrozní, kdyby i tam nevyprovokovali neočekávanou situaci, kdy se piráti, herci, řítí za dětmi a ženou je přes celé divadlo až na ulici a rozhodně se nechystají od svého pronásledování upustit. Opět zasahuje starý Timothy. Jak to, že je vždy tam, kde děti potřebují zachránit? Penelopa a děti nasedají do kočáru, v něm se setkají se Simonem a starou cikánkou s výbornými cikánskými koláčky, do nichž se děti okamžitě pustí. Piráti je loví dál v čele s papouškem, ze kterého byla v divadle málem svačinka Hrozných.

Přijíždějí tak k muzeu a s pomocí Hyxbiho nachází vchod do utajené obrazárny. Pronásledovatele zatím zabaví cikánka svým spiritistickým výstupem. Piráti odchází a naši hrdinové nachází poklady obrazárny, žel bez průvodce Hyxbiho, který záhadně mizí.

Příběh je bravurně a zároveň jednoduše napsán. Rozhodně je vhodný již pro děti od 6 let. Kromě dobrodružství lákajícího k procítění se dětem zalíbí i příznačné kresby doplňující dané situace. Užijete si každou stránku knihy, seznámíte se s Londýnem, královskou stráží, ale hlavně neposednými vlčími dětmi s jejich nepředvídatelnou povahou. Napínavé čtení s příměsí humoru, to vše najdete mezi řádky beletrie (nejen) pro děti Nepolepšitelné děti za sídla Ashton.

Vydavatelství JOTA - Nepolepšitelné deti...

Název:  Nepolepšitelné děti ze sídla Ashton – Utajená obrazárna

Autor: Maryrose Woodová
Žánr: literatura
Nakladatelství: JOTA
Rok vydání: 2011
Počet stran: 246

( 1 hlas )

Betome – betonové rámy na Dyzajn marketu

betome 200

Rozhovor s Tomášem Bečkou.

...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (21)

Nahlédněte do života Vincenta

vincent 200Nizozemská autorka Barbara Stok se prostřednictvím komiksu pokusila seznámit dnešní čtenáře se životem malíře Vincenta van Gogha. Na český trh se tato malovaná a půvabná kniha dostala díky nakladatelství Mladá fronta.

...

Star Trek: Původní série

star trek 200Právě jsem se vrátil z hvězdného cestování s přátelskou federativní lodí Enterprise. Za svého pobytu na této lodi jsem se seznámil s hlavními členy posádky, se kterými jsem byl společně v mnoha ...

Divadelní festival ve Slavičíně

krovi200Ve Slavičíně se od 9. do 13 března uskuteční již 14. ročník Valašského křoví – tradiční divadelní přehlídky. Během necelého týdne se ve slavičínské Sokolovně potkají neprofesionální činoherní a studentské soubory, aby změřily své síly na prknech, která z...

Malí Nezbedové - velká dobrodružství na malém dvorku
ImageDistribuční společnost Intersonic připravila pro malé diváky DVD s oblíbeným animovaným seriálem Malí Nezbedové (v originálu The Backyardigans). Nyní jsou na pultech obchodů k dispozici již dvě DVD se šesti...