Jo Nesbo a jeho Přízrak trhají rekordy

jo 200Nový detektivní román norského spisovatele Jo Nesba byl uveden na stránky českých knihkupců 16. října.  Již před uvedením byl zaznamenán pozoruhodný zájem o tuto knihu v elektronické podobě. Její tištěná verze není výjimkou a čtenáři ji kupují s velký m nadšením.

O čem vlastně nový detektivní příběh je?

9. díl krimi série o detektivu Harrym Holeovi. Harry Hole se po třech letech strávených v Hong Kongu vrací domů do Norska, nejde ovšem o žádnou zdvořilostní návštěvu. Po příletu okamžitě míří na policejní ředitelství, kde žádá svého někdejšího nadřízeného, aby se mohl ujmout vyšetřování již takřka uzavřeného a objasněného případu vraždy na drogové scéně. V Oslu se díky spolupráci nového sociálního úřadu a nového šéfa policejní složky pro potírání organizovaného zločinu snížil počet drogových gangů a značně klesl též prodej heroinu. V ulicích se však objevila nová droga jménem fiolin, opiát mnohonásobně silnější než heroin, jež vede méně často k předávkování, ale zato vyvolává mnohem silnější závislost. Harrymu je umožněno setkat se s domnělým vrahem. Jde o osmnáctiletého chlapce, jehož Harry dlouho neviděl, avšak který mu byl kdysi velice blízký. Jejich setkání není jediným překvapením, jež Harryho při vyšetřování čeká. Zpočátku vražda typická pro drogové prostředí se rozroste do rozměrů, o jakých se Harrymu ani nesnilo. Sám se okamžitě ocitá ve značném nebezpečí, neboť se kvůli svým aktivitám stává velmi nepohodlnou osobou. Většina stop přitom ukazuje jediným směrem. Směrem vzhůru. A také vyšetřování vede k jedinému, nadmíru překvapivému vyústění.

jo 1

Jo Nesbo (*29. 3. 1960, Oslo) si během své spisovatelské kariéry získal miliony čtenářů po celém světě. Jeho knihy jsou překládány už do 35 jazyků. Nejslavnějšími knihami, které získaly i řadu severských ocenění, jsou příběhy právě o detektivu Harry Holeovi. Nicméně píše Nesbo i knihy pro děti, které jsou neméně úspěšné a čtivé.

Jo Nesbo je původním vzděláním ekonom a finanční analytik. Nejdříve pracoval jako makléř, později jako novinář.

V roce 1997 vyšla jeho prvotina Netopýr a ta odstartovala jeho spisovatelskou dráhu. Přinesla obrovský úspěch autorovi, ale také hlavnímu hrdinovi Harry  Holeovi.

Autor: Jo Nesbø
Vydavatelství: Kniha Zlín
ISBN:     978-80-7473-221-8
Žánr: Detektivní román
Překlad: Kateřina Krištůfková
Datum vydání: 16. října 2014
Počet stran / vazba: 515/vázaná
Cena:    359 Kč

Přízrak od Kniha Zlín

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 19

Kam na dovolenou? Přece na sever Francie, do Bretaně a Normandie

bretan 200S rozhodováním, který kraj světa při své dovolené navštívit, vám pomůže nový turistický průvodce Bretaň a Normandie od nakladatelství Jota a to již ve třetím upraveném vydání s nejaktuálnějšími informacemi a tipy pro prvotřídní zážitek.

...