Ladislav Špaček do každé knihovny

Ladislav Špaček do každé knihovny

Spacek obchodni perexNakladatelství Fragment nedávno vydalo velmi poučnou a praktickou knihu od mistra etikety Ladislava Špačka s názvem Úspěšný obchodní zástupce, která se zabývá především etiketou a zdařilou prezentací sebe sama.

Etiketu neboli pravidla zdvořilého chování, by měl ovládat každý člověk nebo se o to minimálně snažit. Větší důraz by na ni měli klást především ti, kteří jsou denně ve styku s lidmi a potřebují na ně udělat dobrý dojem. Mezi ně patří právě obchodní zástupci nebo podnikatelé, pro které je tato kniha primárně určena.

V úvodu knihy najdeme krátké informace o úspěchu a také tipy pro začátek podnikání. Dozvíme se cenné věci jak o životopisech, motivačních dopisech a přijímacích pohovorech, tak o získávání nových klientů. S tím souvisí i další kapitola věnující se business komunikaci, která plynule přechází do business etikety. Kromě „základu“ typu představování, podávání ruky a oslovování, se poučíte i v oblasti etikety „všedního dne“. Víte například, jak jít správně se ženou po ulici či pod deštníkem?

„V dešti je na muži, aby se postaral o pohodlí váženější osoby. Deštník tedy nese muž, a to tak opatrně a dostatečně vysoko, aby ženě nezpůsobil místo komfortu újmu na účesu.(…) Často se stává, že muž ani nezaregistruje, že žena stojí před výlohou s parfémy a mokne, kdežto on pokračuje v plnění úkolu – cestě do divadla. Společenská pravidla s tím počítají a nabízejí řešení: pod deštníkem se žena může do muže zavěsit vždy, bez ohledu na vztah, který je mezi nimi. Jde o čistě technické opatření (aby muž měl ženu stále „pod kontrolou“), nikoli o demonstraci intimního vztahu mezi nimi. Potkáme-li tedy pana ředitele s jeho asistentkou za slunečného dne, jak do sebe zavěšení odcházejí na oběd, můžeme nás napadnout leccos, pokud však prší a pan ředitel nese deštník, nesmí násnapadnout nic.“ (str. 105)

Dále se Ladislav Špaček podrobně věnuje obchodním schůzkám a to hned na různých místech – především tedy v kavárnách i restauracích, ale také v domě klienta či na hromadných společenských událostech. Dozvíte se mnoho podrobnosti o stolování a často se dočkáte upozornění na to, že při jídle musíte konverzovat. Závěr knihy je věnován etiketě oblékání a business dresu obecně.

Jak je patrné z ukázky citované výše, kniha je protkána humorem Ladislava Špačka, který dokáže důležitou teorii vždy lehce a nenásilně odlehčit. Styl je tak velmi čtivý a mnohdy vás přiměje k pousmání. Celkově je kniha velmi přehledná a hlavně názorná – každé téma je doplněno fotografiemi, které jasně ukazují co a jak. Jsou velké a kvalitní, takže jednoznačně palec nahoru.

Do této knihy si budu velmi často chodit pro rady a doporučovala bych to každému, protože slušné chování se cení.

Ladislav Špaček se narodil 17. srpna 1949 v Ostravě, původním povoláním je pedagog. Vyučoval na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy, poté byl redaktorem a moderátorem Československé televize. Od roku 1992 působil jako mluvčí prezidenta Václava Havla a účastnil se tak mnoho vrcholných společenských událostí. Je autorem a protagonistou televizního seriálu Etiketa a Mr. E pro děti. Také napsal řadu knih, například Etiketa, Velká kniha etikety, Komiksová etiketa, Špaček v porcelánu a další. Působí jako konzultant v oboru komunikace a etikety, pořádá přednášky pro veřejnost, pro manažery firem a úřadů a pro politiky.

Úspěšný obchodní zástupce

ladislav spacek

Autor: Ladislav Špaček
Žánr: náučná
Nakladatelství: Nakladatelství Fragment
Počet stran: 214

Zdroj foto: fragment.cz

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (3)

I spokojený život se může proměnit v peklo

tma 200Již potřetí se vrací komisař Martin Servaz, aby vypátral záhadného zločince. Zároveň pokračuje i obliba Bernarda Miniera v krátkých názvech. Tentokrát se totiž román jmenuje Tma.

...

Legenda The Beatles

TheBeatles perexKdo by je neznal – čtyři sympaťáci z Liverpoolu dobyli v šedesátých letech svět: promlouvali svými písněmi, stali se hvězdami snad ze dne na den. Fanynky je zbožňovaly, sály praskaly ve švech. Jejich písničky měly co říct tenkrát, mají co ř...

Balet Luskáčik okúzlil návštevníkov

lusk 200V Dome umenia v Piešťanoch sa 22. novembra predstavil hrou Luskáčik Svetoznámy Kyjevský City balet v  hudobnom podaní Piotra Iľjiča Čajkovskija.

...

Digitálně zrestaurovaná Ikarie XB 1 putuje na Berlinale

ikarie200Digitálně zrestaurovaný snímek Ikarie XB 1 režiséra Jindřicha Poláka z roku 1963 se po úspěšném uvedení na festivalu v Cannes představí také divákům Berlinale v únoru 2017. Snímek digitálně restauroval Národní filmový archiv v rámci projektu podpoř...