Josef Jonáš, Jiří Kuchař: Svět přírodních antibiotik

Antibio perex„Bakterie jsou neuvěřitelné. Na Zemi byly už v prekambriu a patří k vůbec nejstarším organismům. Jejich předky byly podle všeho jednobuněčné organismy, které údajně žily na Zemi už před miliardami let. Pokud stáří naší planety skutečně odpovídá současným názorům, můžete si o jejich existenci na Zemi udělat jednoduchou představu: Kdyby odhadovaných 4,6 miliardy let představovalo pomyslných 24 hodin lidského vývoje, přišly by bakterie na svět někdy před sedmou hodinou ranní, zatímco celé lidské dějiny by se vešly do poslední vteřiny.“

Tak co myslíte? Kdo má nadvládu nad Zemí? My, mrzcí lidé, nebo mikroorganismy? Svět přírodních antibiotik je jako vzrušující výprava do dokonalého lůna přírody a rovnováhy naší planety. Myslím si, že více strhujícím způsobem už tato kniha napsat nešla. O moudrosti i obrovské síle přírody, o nějak skomírající moudrosti člověka, ale hlavně o jeho malosti v poměru ke všemu ostatnímu na Zemi.

Díky seznamu 88 léčivých přírodních prostředků, tak dostupných a jednoduchých, si tato kniha našla jedno z prvních míst na mé poličce první pomoci, hned vedle základního Domácího lékaře. Je to jedna z nejhodnotnějších knih na toto téma, jakou jsem kdy za poslední dobu četla.

První část pro mne byla velmi silná a strhující. Má atmosféru jako dokumentární film, ve kterém vše zapadá na své místo. Historie Země, mikroorganismů, jejich inteligence a vůle přežít, několikanásobně vyšší než lidská… Pokud si zcela odmyslíte děs a hrůzu, kterou v člověku všechna ta fakta budí (protože život lidský zdá se v tu chvíli nesmírně křehký a nedokonalý), je to výpravná publikace, která rozšíří vaše vědomosti způsobem více než fascinujícím. Ano, je to kniha – jak tvrdí autoři – nejen pro laickou veřejnost, alternativní léčitele, ale i pro uvědomělé lékaře. Informační hodnota knihy je obrovská díky preciznosti obou autorů, jejich touze ověřovat mýty a polopravdy, shánět informace a nebát se jít do vlastních zkušeností a praxe MUDr. Jonáše. A hlavně říkat věci tak, jak jsou – nebát se jít proti zmanipulovanému hlavnímu proudu. Sháněli informace díky svým kolegům a lékařským kapacitám i v zahraničí a vycházeli z dodnes velmi cenných knih Pavla Váni a jiných publikací na toto téma. A není to jen o antibiotikách. Mimo jiné se tu dozvíte něco o rizicíchočkování obecně, stejně jako o koloidním stříbru, které by jako parťák k antibiotikům bylo vysoce účinné. Ale jsou tu všechna ta „ale“, která znamenají ztráty finančního zisku pro farmaceutické firmy.

Čtenář si tak nějak udělá naprosto jiný obrázek o lékařské vědě, o jejím směřování a o fungování lidského těla a obrovské moudrosti nikoliv člověka, ale přírody samé.

Druhá část knihy už mne uvedla do klidu, protože tady je postupný seznam 88 přírodních prostředků, které můžeme s úspěchem použít pro samoléčení. Mnohé z nich jsou již pro své silné účinky známé (med, křen, zázvor), jiné jsou známé, ale netušíme, jak přesně je pro sebe využít (skořice, hřebíček, čekanka – cikorková káva, lopuch, merlík, papája…) a je tu i řada rostlin, které jsou u nás skoro neznámé, především z Indie a Jižní Ameriky (mutanba, picao preto nebo parijata). Dalo by se říci, že to je nadšené čtení pro každého milovníka rostlin a přírody, je tu množství zajímavostí i jiných způsobů využití rostlin. Navíc jednoduché recepty na tinktury nebo odvary se stručným návodem k použití přímo lákají k tomu, abychom opravdu ve chvíli nouze zkusili nejprve sáhnout do přírodní lékárny. Ať už ve formě mastí, čajů, koupelí, lihových nápojů či svařeného červeného vína s kořením, ale třeba i ve formě vonných olejů. Tady mne hodně zaujal antidepresivní a duši oživující účinek santalu.

Třetí část je rejstřík, ve kterém snadno a rychle najdete nejen konkrétní nemoc, která vás trápí, ale také konkrétní mikroorganismus. Následně si v knize snadno zpětně dohledáte ty pravé bylinky a přírodní prostředky, jež můžete s úspěchem použít.

O autorech:

MUDr. Josef Jonáš (lékař a léčitel) a Jiří Kuchař (nezávislý publicista) společně napsali knihy Zdraví v ohrožení – Hořká pravda o sladkém cukru a Tak chutná štěstí, která obsahovala množství sladkých i slaných receptů bez použití rafinovaného cukru. S jejich články a příspěvky nejen na téma cukr, antibiotika, alternativní způsoby léčení a zdravý životní styl se můžete pravidelně setkávat na stránkách měsíčníku Regenerace.

antibio 900

Svět přírodních antibiotik
Autoři: J
osef Jonáš, Jiří Kuchař
ISBN: 978-80-7281-479-4

Hodnocení: 100 % (dokonalá precizní informační hodnota i čtivost!)

Rozhovor s velkou hvězdou Sunday Music Jamu

vinnie-james 200Velkou zahraniční hvězdou festivalu Sunday Music Jam je folkový zpěvák Vinnie James. Jeho myšlenky by se mohly tesat do kamene a takového nadšence do České republiky byste mohli hledat dlouho. Ostatně, posuďte sami!

...

Jedinečný výlet do Norska v excelentním debutu D. B. Millera

Norsko v noci 200Nakladatelství Kniha Zlín již dlouhá léta představuje ve své ediční řadě Fleet jedinečné romány, jejichž autoři patří mezi stálice světové literatury. Do této edice se nyní zařazuje i americký romanopisec Derek B. Miller se svým výjim...

Domácí řeznická kuchařka – skvělá kniha pro milovníky masa

rez200Nakladatelství Albatros Media nedávno vydalo nové aktualizované vydání Řeznické kuchařky od Jaroslava Dušátka z roku 1991 a přidalo knize přízvisko Domácí. Milovníkům masa se jistě budou sbíhat sliny už při pohledu na obálku a co teprve po nahlédnutí do je...

Představte si Tři verze života

tri verze zivota perexUž vás někdy napadlo, jak by se konkrétní situace změnila ve chvíli, kdy byste se vy nebo váš partner zachovali v daném okamžiku jinak? A jak by se celá situace vyvinula dále?

...

Pražské kino Aero ovládne na počátku listopadu Stanley Kubrick. Chystá se přehlídka devíti jeho filmů

kurbick200Pražští diváci se poprvé v historii dočkají přehlídky filmů jednoho z nejvýraznějších režisérů druhé poloviny dvacátého století. Průřez tvorbou Stanleyho Kubricka bude v kině Aero možné zhlédnout od úterý 1. do pátku 4. listopadu. Všech devět legend...