Klejinčino tajemství

Klejinka 200Klejinka. Krásná, tajuplná vila z počátku 20. století, projektována slavným Aloisem Fousem jako jeho prvotina, pro zámožnou rodinu továrníka Kleina. Po něm je i vila pojmenována.

Do této vily se nastěhují Simonovi. Manželé Martin a Týna se 3 syny z prvního manželství, Tomášem, Petrem a Kamilem. Všem se dům líbí, i přestože je třeba jej značně opravit. Rekonstrukci započali již předchozí vlastníci. Pár, který vilu opustil již po půl roce.

Pobyt v Klejince se časem stal pro Týnu nesnesitelným. Kromě děsivých snů z prostředí koncentračního tábora se jí stávaly zvláštní, nešťastné nehody. Nabyla tedy dojmu, že ji vila odmítá, a proto na ni útočí jejich vlastní věci. A tak začalo Týnino pátrání po tajemstvích domu. A také pokladu. Ovšem není poklad jako poklad. Detektivní práce Týně umožnila odhalit příběh prvních majitelů Klejinky. Jejím životem však pořádně zamíchají ti poslední, Babulovi. Vlastně Strnadovi. Paní Babulová je totiž sestrou pana Strnada, který je vlastníkem firmy opravující Klejinku již před minulými majiteli, vily a přiléhajících pozemků. Tehdy bydlel v domě i se sestrou a prarodiči. Sourozenci se snaží dostat vilu. Stůj co stůj. Cizí jim není ani zastrašování a vražda.

Týna si v domě zakusila hořkosladké chvíle. Štěstí, kalené hrůzostrašnými útoky obyčejných věcí. Samozřejmě, že lidé kolem ní si mysleli, že je blázen. I ti nejbližší. A Týna? Ta spřádala paranoidní spiknutí proti vlastní osobě. Obvinění se nevyhnou ani přátelé či vlastní manžel.

Klejinka

Nakonec se vše rozplete a jedno obvinění za druhým ztrácí svoji půdu pod nohama. Její tzv. útoky se všechny vysvětlí.

Osudy Simonových se proplétají s příběhy Kleinových, Strnadových a Proškových, okořeněné zážitky Týniných přátel, kteří ji v Klejince navštěvují. Zažívají zde okamžiky radosti, ale i bolesti až čiré hrůzy, když zde dojde i k tragédii. Všechny události ničící Týnu a její samotný pobyt ve vile vedou k překvapujícímu, ale v podstatě zřejmému rozuzlení.

V popisném stylu detektivního románu se seznámíme i s okolím Klejinky, samotným městečkem a jeho obyvateli.

Název: Klejinčino tajemství
Autor: Zdenka Hamerová
Žánr: literatura
Nakladatelství: motto

Počet stran: 323 s.

Komentáře

+1 #2 úpravaRadka Mothejzíková 2015-02-23 12:00
Vážená paní Zdenko, děkujeme za Vaše upozornění, text hodnocení knihy jsme upravili - máte naprostou pravdu! Ještě, že máme tak pozorné čtenáře. RM
Citovat

0 #1 vyzrazení celé pointyZdenka Hamerová 2015-02-22 14:36
Dobrý den, děkuji za recenzi, ale prosím o její zásadní úpravu. Vyzrazuje naprosto všechny důležité zápletky a pointy, které mají být čtenářům do poslední chvíle. ČTENÁŘ MÁ POŽITEK Z ČETBY THRILLERU JEN TEHDY, KDYŽ NETUŠÍ KAM SE BUDE DĚJ UBÍRAT. Pokud v recenzi vyzradíte to, co se má čtenář dozvědět až úplně na konci, považuji to za neprofesionální a nefér. Jak vůči autorovi, tak vůči čtenáři. Předem děkuji za úpravu a pochopení;-) Zdenka
Citovat

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 20

Tety Radana a Milena vědí o sexu všechno!

OsexuBezostychu perexPři čtení téhle útlé knížky musíte být opravdu ostražití, protože členění textu je malinko nepřehledné. Na stránce je vždycky kus textu a potom pasáže psané kurzívou, jsou tu poznámky v bublinách nebo barevně označené odstav...