Manželovo tajemství: Román o tom, že na minulost se nedá zapomenout

Manzelovo tajemstvi perexNěkolik týdnů před koncem roku 2014 na český knižní trh vstoupila Liane Moriatry – australská spisovatelka žijící v Sydney. Přestože původně pracovala jako marketingová manažerka, knihy s obchodní tématikou byste v jejím šuplíku hledali marně. Tato charismatická padesátnice má na svém kontě už několik knih pro děti. Sice je napsala pod pseudonymem, ovšem o jejich úspěchu se nedá pochybovat. Román Manželovo tajemství je Lianiným zatím posledním, ale nejdiskutovanějším počinem. Kniha vyšla ve více než pětatřiceti zemích světa a do dnešního dne se jí prodalo přes milion výtisků.

Hned na úvod musím říct, že román si velké ovace zaslouží právem. První, co Vás na této knize zaujme je nádherná obálka s motýlem v zavařovací sklenici (která mě opět donutila porušit předsevzetí, že nebudu čtení soudit podle obalu). Na skoro čtyřech stovkách stránek potkáváme tři ženy – Cecilii, Tess a Rachel. Neuvěřitelně propracovaná zápletka začíná u Cecilie, která jednoho dne na půdě objeví dopis s obálkou nadepsanou slovy: Pro mou ženu Cecilii Fitzpatrickovou. Otevřít jen v případě mé smrti. Cecilii přemůže zvědavost, a tak dopis otevře, což se záhy ukáže jako veliká chyba. Jedna stránka linkovaného papíru totiž během několika minut zničí vše, čemu Cecilia dosud věřila – včetně jejího bezchybného manželství.

Tess, se kterou se na stránkách knihy také setkáte, je úspěšnou obchodní manažerkou rodinné reklamní agentury. Její život plyne klidným, neměnným tempem – než jí manžel oznámí, že se zamiloval do Tessiiny sestřenice Felicity. Celá věc je ještě o to horší, že Felicity byla zároveň Tessinou nejlepší kamarádkou….

Hlavní hrdinka románu číslo tři – Rachel pracuje jako školní sekretářka. Její život kdysi dávno poznamenala smrt dcery, která za dosud nevyjasněných okolností zemřela na prahu dospělosti. Kromě této noční můry Rachel vnitřně bojuje také se snachou, kterou nesnáší a která chce její jedinou radost, vnuka Jackoba, odvést do New Yorku…

Za sebe mohu říct jedno – román Manželovo tajemství si rozhodně přečtěte, určitě nebudete litovat. Kniha je zpracována s neobyčejnou precizností – zápletka je neotřelá, takzvaně „neokoukaná“ a čtenáře udržuje v napětí do poslední chvíle. Liane Moriatry na této knize ukázala, že je nejen výbornou spisovatelkou, ale také skvělou psycholožkou. Postavy románu jsou vykreslené naprosto reálně a nebudete mít žádný problém se s nimi zcela ztotožnit. Hltala jsem každé slovo a byla náramně zklamaná, že román už končí. A to i přesto, že je relativně objemný (392 stran).

Za mě palec nahoru – určitě „jděte do toho“!

Manzelovo tajemstvi

Manželovo tajemství