Kladivo na čaroděje udeřilo již po osmé a vznikla tak Pekelná šleha

sleha perexNakladatelství Epocha nám přináší další díl knižní seriálu akční městské fantasy s týmem netradičních detektivů, kteří bojují proti nadpřirozeným silám a zvráceným bytostem. Co se odehrává v osmém příběhu a jak to na čtenáře působí, se dočtete v následujícím článku.

Do série Kladivo na čaroděje se vrhla Epocha někdy v roce 2010, kdy se prvních dvou dílů zhostil Jiří Pavlovský. Mezi další jména, která do série přispěla, patří Ondřej S. Nečas, Dušan D. Fabian, Jakub Mařík a nyní konečně i Martin D. Antonín. Devátý díl z produkce Darka Šmída s názvem Žrádlo pro psy by měl vyjít již v červnu.

Martin D. Antonín (1978) je pražský spisovatel a překladatel, organizátor larpů. Na kontě má například fantasy romány Křivé ostří, Zelená a sérii Damenoica či fantasy novelu Saladinova lampa.

Detektivní agentura, která ještě nemá žádné jméno, pod vedením Felixe Jonáše řeší netradiční případy spojené s magií, nějakou formou zla nebo podobnými záležitostmi. Případem tohoto dílu je pomoc jedné mladé vědkyni, která je momentálně nezvěstná. Nic není tak jednoduché, jak na první pohled vypadá, ale tým se nevzdává a dokáže si poradit i s tímto zapeklitým zádrhelem a při tom si užít pořádnou jízdu plnou šílené akce.

Knížka je nabitá akcí, o tom bez diskuze. Ale nějak mě ten popis akčních sekvencí nechytl a nedokážu vyjádřit, proč vlastně. Zběsilý hon po Vltavě měl být třešničkou na dortu, mně to však přišlo až zbytečně zdlouhavé. Humor hodnotím kladně, hlášek je zde až až – někdy možná až příliš tlačí na pilu (např. mám pocit, že si autor říkal, co tam můžu ještě přidat – jo, třeba fanoušky fotbalu). Přesto mě nejvíc pobavilo toto: „No starej dobrej trik s Prstenem! Pýcha je Sauron, my a Sedmička jsme Společenstvo. Gandalf, Aragorn a ty dvě multikulti podržtašky udělaj pořádnej bugr před Mordorem, čtyři mrňaví hobiti zatím nenápadně proklouznou až k Hoře osudu a prásk! Ustřelíme Temnýmu pánovi koule. Teda v našem případě. Obyčejně se jenom házej šperky do lávy. A chybí nám Glum.“ (str. 156, 157)

Pro mě osobně představuje Kladivo na čaroděje - jak svou délkou, tak i příběhem - takovou tu typickou lehkou letní četbu, vhodnou k vodě nebo při lenošení na houpačce. Začtete se, chytne vás to, ale nejde o nic převratného ani moc k přemýšlení, k čemu byste se v dohledné době chtěli vrátit. Kdo má rád takový typ sci-fi a kdo si u knížky rád odpočine, ten by měl sáhnout po celé této sérii. Navíc Pražákům by se to mohlo líbit o to víc, že děj se odehrává v naší metropoli v současnosti.

sleha

Kladivo na čaroděje 8 – Pekelná šleha
Autor: Martin D. Šmíd