James Altucher: Zvolte sebe!

James Altucher: Zvolte sebe!

Zvol sebe perexDobrá, přehlédněte hned zkraje na knize poznámku „Vydělejte miliony“, protože vás může demotivovat. Málokomu se to podaří a byla by škoda, kdybyste tuto knihu odložili s tím, že to bude zase snůška žvástů na téma rychlého zbohatnutí. Kdepak… Nechte se očarovat zrcadlovou obálkou a věřte, že minimálně v tomto má James Altucher pravdu. V tom zrcadélku opravdu vidíte člověka, který vám může v životě nejvíce pomoct.

Kniha Zvolte sebe! představuje doslova revoluční pohled do světa byznysu, na zaměstnance a zaměstnavatele a nakonec i na nás samé. Vše, co se zdálo stabilní a důležité, už neplatí. Nové technologie nahradily potřebu korporací zaměstnávat další lidi, snižuje se počet pevných pracovních míst a nabízí se především krátkodobé pracovní příležitosti a zaměstnání na dobu určitou.

James Altucher vám ukáže, jak v takové situaci obstát, jak nebýt závislí na jediné osobě (svém zaměstnavateli), jak důležité je mít vlastní cíle, jak se stát strojem na nápady, jak zůstat v každé situaci otevření a nebát se nových věcí a změn, ale naopak jak je využít ve svůj vlastní prospěch.

Dobrá anotace slibuje celkem dobré čtivo, ze kterého je už tady zřejmé, že si český čtenář bude muset zvyknout na to, že kniha je obrazem americké společnosti, nikoliv té české. Struktura zaměstnávání je tam trošku jiná, ale není vyloučeno, že nějaká taková podobná doba bude i u nás (tato byla v originále vydána v roce 2013). A i přes tu evidentně i odlišnou mentalitu čechů a američanů, můžete z této knihy načerpat mnoho velmi užitečných podnikatelských nápadů. Či spíše vychytávek. Něco, díky čemu ušetříte svou energii a nasměrujete ji efektivnějším směrem.

Zvol sebe

Jaké možnosti přináší rychlá doba? Prostor pro bláznivé nápady a internet
Nejvíce mne asi zaujalo, jakým skvělým způsobem James Altucher celou knihou prolíná dva základní směry dnešního podnikání. Musíte chytit za pačesy – třeba internet, sociální sítě, blogy, propagovat, sledovat, jak se prolíná oblíbenost.
Kdybych toto uvedla do praxe, asi před 5 – 3 lety byly blogy jen výšplechty pubertálních dítek, případně chabé pokusy chudých o vlastní weby. Mít koncovku označující blog za svými stránkami se rovnalo téměř hanbě a potupě, pokud na takovém internetovém místě chtěl někdo propagovat cokoliv. Dnes blogy zažívají obrovský boom a blogeři se stávají vysoce ceněnými a výdělečnými. Samozřejmě jen někteří. A mnohým z nich právě jejich blog otevřel cestu do velkého podnikatelského světa.

Druhá věc, souvisí s tou první, stále musíte zůstat bdělí a neustále zkoušet zachytávat nové trendy. Z velice rychle se neustále měnících podnikatelských podmínek musíte umět vytěžit nejvíc, být pružní a jít s dobou. Nemusíte dělat nic nového, chcete-li podnikat, můžete začít i s něčím starým a známým, ale DĚLEJTE TO NOVĚ. Přidejte svým službám nějakou přidanou hodnotu, něco, kvůli čemu budete oblíbení a zapamatovatelní.

Zvolte sebe-obalka neoluxor

Spousta drobných rad!
Kniha obsahuje mnoho výtečných rad… a také velice pozoruhodný literární výkon autora. Začíná celou knihu poměrně nezáživně, skoro až odrazuje čtenáře, protože se prezentuje jako zkrachovalec a neúspěšný muž, ale možná to byl jeho chytrý tah, abyste začali být zvědaví, jak se ten pán z té šlamastiky nakonec dostal. Postupně tento zvláštní a důvěru příliš nebudící tón (na který možná slyší američané, ale mě dost rozčiloval) opouští a přichází s jasnými, stručnými a zamyšleníhodnými nápady. Podnikatelé, lépe šetřete svým časem. Vždyť kolik času strávíte na nicneříkajících schůzkách a párty, které jsou k ničemu? To James si odpracuje své a pak jde domů, zaleze do postele a čte si. Věru, lepší program. Alespoň je ráno svěží a ještě věnoval čas sobě a své vlastní energii.

Porozuhodná kniha, u které si moc ráda počkám na nějaké další názory v diskuzích, recenze a pohledy jiných čtenářů. Je rozhodně dobrým odrazovým můstkem pro každého, kdo se nemůže ve své pracovní oblasti hnout z místa a má pocit, že tráví svůj život neefektivně.

Choose Yourself!
Autor: James Altucher
Překladatel: Jiří Špalek
Vydalo v originále: 2 Seas Literary Agency and Livia Stoia Literary Agency, 2013
Vydalo v českém jazyce: Synergie Publishing SE,2015
Hodnocení: 90%

Rockeři z Turba: Ještě se nám vůbec nechce bilancovat

turbo skupinaV pátek 24. srpna bude pro mnoho lidí velkým dilematem. V Horčápsku, nedaleko od Příbrami budou v tento den vystupovat SkaliSka, Eviwat, punková legenda E!E a několik DJs. V té samé době rozezní l...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (17)

Marissa Meyer přichází s válkou Renegátů a anarchistů

42774042

Další příběh o maskovaných superhrdinech dostal název Renegáti a na svědomí ho má oblíbená autorka Marissa Meyer. Tentokrát ovšem nečekejte žádného Supermana nebo Batmana, ale vlastně puberťáky s mocí ovládat svět.

...

Simpsonovi vyrážejí na cestu, tak pojeďte s nimi!

simpsonovi200Komiksové nakladatelství Crew nám každý měsíc přináší pravidelnou dávku žlutého šílenství v podobě komiksového magazínu Bart Simpson. Nicméně v listopadu přibyla do knihovničky příběhů o Simpsonovic rodince sebrané příběhy pod názvem Simpsonov...

VELKÝ TŘESK na Malé scéně: Krejbich – Hlaváč – Ondra: Smrt zítřkům

Krejbich Daniel divadlo21 200Co je to Velký třesk? Velký třesk je projekt, který formou světové premiéry a maximálně dvou repríz, prezentuje původní tvorbu českých umělců. Jde o dlouhodobý projekt Divadla D21

Programy České televize se na podzim zahalí do staronových kabátů

CT Doktor Martin Raub 200Rok co rok se Česká televize snaží přijít se zajímavým podzimním schématem, které by uspokojilo nejednoho, více či méně reptajícího diváka zatěžkaného odváděním koncesionářských poplatků. Avšak stejně jako člověka tak a...