Láska z pohledu jezevčíka

jezevcik 200Každý, kdo má doma psa nebo jiného domácího mazlíčka, jistě někdy přemýšlel nad tím, co si asi myslí. A právě německá autorka Frauke Scheunemannová na tomto postavila celou knihu, kterou slupnete jako buřtík.

Kniha začíná v okamžiku, kdy si Carolin v útulku vyhlédne jezevčíka Carla-Leopolda von Eschersbach. Vezme si jej domů, dá mu jméno Herkules a v tom okamžiku ještě netuší, s jak moc inteligentním zvířetem má čest. Herkules vše sleduje, komentuje a celou dobu se snaží pochopit lidské bytosti. Tedy hlavně vtahy mezi nimi. V této nauce mu hodně vypomáhá kocour Felix, se kterým se nakonec skamarádí.

Nebýt toho, že jde o knihu psanou z pohledu jezevčíka, šlo by o obyčejný příběh o běžných lidských osudech. Carolin se díky Herkulovi s Felixem dozví o nevěře jejího partnera, je sama a psychicky na dně. Pes jako věrný přítel ji v tom nechce nechat a dává se do akce, jejímž cílem je, aby Carolin byla šťastná… Ten psí pohled a nechápavost tomu všemu dodává roztomilý nádech, a pokud máte dobrou fantazii, také se hodně nasmějete.

„Ale s Wagnerem se baví spíš o jiných věcech, kterými se lidi rádi zabývají, a to je práce nebo taky oblíbené staré časy. Zívnu. Nebo úplným favoritem bývá kombinace obojího – práce a minulost. Už jen otázka, kdo chtěl čím být, když byl malý, zabrala skoro hodinu. Je pro mě nepochopitelné, jak se někdo může zabývat věcmi, které už stejně nejdou změnit V tom jsou lidi bezkonkurenční. Opravdoví mistři. Co by bylo, kdyby bylo? Otázka, kterou by si rozumný pes v životě nepoložil. Jinými slovy popíjení vína je synonymem pro zvlášť neúčinnou metodu jak zabít večer, když je někdo, nejčastěji člověk, jenom líný zaběhnout si regulérní kolečko v nejbližším parku.“ (str. 161)

jezevcik

Až budete v knihkupectví nebo v knihovně pátrat po nějakém oddechovém letním čtení, které bude o lásce a o zvířatech, dejte tomuto malému jezevčíkovi šanci. Zeleno hnědou obálku a Herkulův dlouhý čumák určitě nepřehlédnete!

Frauke Scheunemannová se  narodila v roce 1969 v Düsseldorfu. Vystudovala práva a pracovala jako novinářka a tisková mluvčí. Od roku 2002 je na volné noze. Z pohledu jezevčíka není jediným románem, kde je Herkules v hlavní roli a umísťovaly se také na předních příčkách na seznamu bestsellerův časopise Spiegel. Frauke Scheunemann žije se svým manželem, čtyřmi dětmi a psíkem Elmo v Hamburku.

Z pohledu jezevčíka
Autor: Frauke Scheunemannová
Překlad: Jana Chaloupková
Žánr: humoristický román
Nakladatelství: Ikar (Euromedia Group)
Rok vydání: 2015
Počet stran: 244
Hodnocení: 85 %

RENATA PETŘÍČKOVÁ

redaktorka K21

Nechte si poradit, knihy jež uleví duši... Jak jste si asi všimli, zrovna já tu jsem většinou přes knihy, které se nějak zabývají psychologií a seberozvojem. To je velmi široké téma a také patří v knihkupectví k těm nacpanějším regálům. Nějak plynule jsem k nim došla přes pár pokusů s romantickými knihami v ranném mládí a už jsem u nich zůstala. Myslím si, že o takovou knihu alespoň čas od času člověk stojí. Které mne oslovily a ovlivnily nejvíce? Možná tou úplně první byl vždycky Malý princ, kterého když jsem doopravdy pochopila, tak to byl přenádherný sladkobolný pocit. Mám ráda také knihu Elisabeth Haich: Zasvěcení, to je ale bible pro celý život a jsem dosud ráda, že mnoho z tam řečeného je mi zatím zahaleno tajemstvím. Přístupnější a komerčnější jsou pak knihy Davida Deidy, pro muže Cesta pravého muže, a pro ženy snažící se mužům porozumět pak Když jde o muže. Z andělských děl Doreen Virtue pak Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas, nebo V zajetí jídla, Zbavte se svých kil bolesti, což jsou její nejméně andělské, nejvíce psychologické a do hloubky ženské duše jdoucí tituly. A mezi poslední okouzlení patří Alberto Villoldo a Návrat duše, což je kniha, která je výtečným základem pro každého, kdo chce vůbec porozumět psychologii, kořenům šamanismu a své vlastní duše. A kdo má rád, stejně jako já tarot, tak kromě své vlastní knihy Základní tarot a Svět tarotu, ráda poradím cokoliv od Barbary Moore.Ta je mojí velkou učitelkou! A když bych měla poradit něco "naživo"? Pak jsou to přednášky Jaroslava Duška všude různě po republice a v pražských divadlech jeho Duše K, Čtyři dohody nebo Pátá dohoda. Přednášky Pjéra la Šéze, které jsou o jungovské psychologii, do které přidává své vlastní názory, které dovolím si říci - jsou velmi podnětné a odvážné. Když zajdu ještě dál, tak příští rok by měl Brno navštívit Clemens Kuby a opět představit své mentální léčení a možná i novou knihu, zatím nevíme...

Mimísek 15

Pohádky pro neposlušné děti

pohad 200Mám ráda hezké věci. Proto se hezkými věcmi obklopuji. Mám ráda hodné lidi, proto se snažím být v jejich společnosti, je – li to trochu možné. Mám ráda hodné děti. Ale hodné děti děláme my – dospělí. Dobrým příkladem, důslednou výchovou, vzory, a poku...