Láska z pohledu jezevčíka

jezevcik 200Každý, kdo má doma psa nebo jiného domácího mazlíčka, jistě někdy přemýšlel nad tím, co si asi myslí. A právě německá autorka Frauke Scheunemannová na tomto postavila celou knihu, kterou slupnete jako buřtík.

Kniha začíná v okamžiku, kdy si Carolin v útulku vyhlédne jezevčíka Carla-Leopolda von Eschersbach. Vezme si jej domů, dá mu jméno Herkules a v tom okamžiku ještě netuší, s jak moc inteligentním zvířetem má čest. Herkules vše sleduje, komentuje a celou dobu se snaží pochopit lidské bytosti. Tedy hlavně vtahy mezi nimi. V této nauce mu hodně vypomáhá kocour Felix, se kterým se nakonec skamarádí.

Nebýt toho, že jde o knihu psanou z pohledu jezevčíka, šlo by o obyčejný příběh o běžných lidských osudech. Carolin se díky Herkulovi s Felixem dozví o nevěře jejího partnera, je sama a psychicky na dně. Pes jako věrný přítel ji v tom nechce nechat a dává se do akce, jejímž cílem je, aby Carolin byla šťastná… Ten psí pohled a nechápavost tomu všemu dodává roztomilý nádech, a pokud máte dobrou fantazii, také se hodně nasmějete.

„Ale s Wagnerem se baví spíš o jiných věcech, kterými se lidi rádi zabývají, a to je práce nebo taky oblíbené staré časy. Zívnu. Nebo úplným favoritem bývá kombinace obojího – práce a minulost. Už jen otázka, kdo chtěl čím být, když byl malý, zabrala skoro hodinu. Je pro mě nepochopitelné, jak se někdo může zabývat věcmi, které už stejně nejdou změnit V tom jsou lidi bezkonkurenční. Opravdoví mistři. Co by bylo, kdyby bylo? Otázka, kterou by si rozumný pes v životě nepoložil. Jinými slovy popíjení vína je synonymem pro zvlášť neúčinnou metodu jak zabít večer, když je někdo, nejčastěji člověk, jenom líný zaběhnout si regulérní kolečko v nejbližším parku.“ (str. 161)

jezevcik

Až budete v knihkupectví nebo v knihovně pátrat po nějakém oddechovém letním čtení, které bude o lásce a o zvířatech, dejte tomuto malému jezevčíkovi šanci. Zeleno hnědou obálku a Herkulův dlouhý čumák určitě nepřehlédnete!

Frauke Scheunemannová se  narodila v roce 1969 v Düsseldorfu. Vystudovala práva a pracovala jako novinářka a tisková mluvčí. Od roku 2002 je na volné noze. Z pohledu jezevčíka není jediným románem, kde je Herkules v hlavní roli a umísťovaly se také na předních příčkách na seznamu bestsellerův časopise Spiegel. Frauke Scheunemann žije se svým manželem, čtyřmi dětmi a psíkem Elmo v Hamburku.

Z pohledu jezevčíka
Autor: Frauke Scheunemannová
Překlad: Jana Chaloupková