Objevte s dětmi vesmír s novým atlasem
Banner

Objevte s dětmi vesmír s novým atlasem

Email Tisk

atlas vesmiru perexNakladatelství Albatros si připravilo pro všechny rodiče zvídavých dítek pochoutku ve formě Atlasu vesmíru pro děti, díky kterému zvídavé malé hlavičky budou možnost nahlédnout pod pokličku tajemství celého vesmíru a to vše netradiční lákavou barevnou formou skládacích listů.

Za knihou stojí Mgr. Jiří Dušek, Ph.D. (* 1971), který je ředitelem Hvězdárny a planetária Mikuláše Koperníka v Brně a napsal řadu populárně-vědeckých publikací (např. Špioni z vesmíru, Nebeský cestopis, Hvězdy dalekohledem). Jan Píšala má na kontě knihy Hvězdy dalekohledem a Jaderné zbraně. To vše doplňují chytlavé příjemné ilustrace Tomáše Tůmy a Pavly Kleinové, které se povedly na jedničku!

Atlas sestává v podstatě ze šesti rozkládacích map a toto ozvláštnění jistě uvítá každý malý zájemce o noční oblohu. Navíc jsou u nich ještě mini zápisníčky s dodatečnými informacemi. Fyzická tvorba atlasu a jeho lepení musela být opravdu mravenčí práce, ale vymyšleno je to výborně a těší mě, že to tak dobře funguje.

Co vše v atlasu najdeme? Podrobné informace o Sluneční soustavě, o Měsíci, o severní a jižní hvězdné obloze, ale pozornost je věnována i praktickým informacím, např. jak vypadají planety v dalekohledu, nebo život astronautů ve vesmíru. Kniha se pouští i do složitějších termínů, třeba vysvětluje černou díru, mléčnou dráhu či mlhoviny. To vše srozumitelnou formou, aby to děti pochopily.

Atlas vesmíru pro děti nenucenou a nevtíravou formou ukazuje a učí děti pochopit záhady vesmíru, Sluneční soustavy, seznamuje s prvními kosmonauty i životem na vesmírné stanici. Díky této šikovné knížce se určitě spousta přemýšlivých dětí bude chtít stát právě astronauty! Doporučuju všem dětem, které jsou zvědavé, jak co funguje a které jen trochu zajímá, co se děje na noční obloze.

atlas vesmiru