Miovo blues přináší mnohonásobné překvapení

miovo blues200Advokáta Martina Bennera, který žije ve Stockholmu, jsme už mohli potkat v knize Lotosové blues, která rozjela šílený kolotoč prapodivných událostí. Na jejím konci stála úleva, ale také další komplikovaný úkol pro Martina. Jak se s tím vším vyrovná?

Stejně jako autorka ve druhém díle shrnula události Lotosové blues, pokusím se o to ve zhuštěné podobě i já. Martin Benner, nafoukanec, který si žije na vysoké noze a stará se o svou neteř Bellu, kterou adoptoval po smrti své sestry, přijme podivnou návštěvu. Muž ho žádá, aby očistil jméno jeho sestry. Jenže ta je po smrti. Nakonec se ukáže, že jde o „Sáru z Texasu“, která byla obviněna z 5 vražd ve Švédsku, ale i USA. Bratr však tvrdí, že je nevinná a Martin to má dokázat. Nejdříve s případem nechce nic mít, ale srdce dobrodruha ho nenechá klidným. Musí zjistit, kdo je tajemný Lucifer a odjíždí do Texasu, kde strávil nějaký čas jako policista. Na konci příběhu je jasné, že Sara s vraždami nemá nic společného, ale vyvstává nový úkol – najít jejího ztraceného syna Mia.

Martin i se svou partnerkou Lucy začíná nový běh pátrání, ale i honbu za přežitím. Neznámý nepřítel vraždí o sto šest a všechny oběti chce přihrát za vinu Martinovi. Tomu se navíc vrací děsivé noční můry, které na povrch vynášejí jeho nejhorší tajemství. K tomu všemu se zdá, že jeho přítel od policie Didrik je spíš proradná krysa a ne pomocník, za kterého ho Martin dosud považoval.

Knihu provází strach, žádná vodítka, jedno tajemství, které nejde zapomenout a které nás přivede k opravdu překvapivému odhalení. Jenže těch „cože???“ okamžiků je v druhé půlce knihy hned několik. Až si někdy říkáte, jestli to už není překombinované. Ale vlastně není, autorka ukazuje, kam až může zajít nenávist k člověku, která je vyvolaná dlouhodobými nepravdami. A ač o hlavním mužském hrdinovi píše žena, nenechá se strhnout nějakou romantickou představou a nepředkládá naivní pohled na mužské jednání.

Za mě můžu jak Lotosové blues tak Miovo blues doporučit všemi deseti. Kristina Ohlssonová má neskutečný talent a nezbývá než doufat, že se k nám brzy dostane další novinka. Kdo bude jejím hlavním hrdinou příště?

Miovo blues/Mios blues
Autor: Kristina Ohlssonová
Žánr: krimi