Odhalte tajemství metody Tokio – Paříž

japonky-nechodi-na-plastiku perexV nakladatelství Esence nedávno vyšla růžovo-bílá kniha s lákavým názvem Japonky nechodí na plastiku a podtituly Cesta ke kráse a štíhlé linii a také právě výzvou o odhalení metody Tokio-Paříž. I když jde o další knihu věnující se hubnutí a zdravému životnímu stylu obecně, můžete se dozvědět spoustu nových a zajímavých informací.

Dílo na první pohled zaujme svou růžovou barvou, která se objevuje jak na obale, tak i v knize samotné a pěkně kontrastuje s bílými stránkami. Typograf si zde vyhrál a přitom to nepůsobí přehnaně ani prvoplánově.

Kniha je rozdělena do tří stěžejních částí dále rozdělených na kapitoly: Tajné recepty Japonek Jak být stále štíhlá a mladá, Zeštíhlující metoda Tokio-Paříž a Životní postoj Tokio-Paříž: Další nápady pro lepší život. První část tedy přináší obecný úvod, seznamuje čtenáře s různými zvyklostmi Japonců a představuje zde nejdůležitější pojem kalorická hustota. Ve zkratce se jedná o energetický přínos potraviny vyjádřený v kaloriích na gram. Pokud vás zajímá více, sáhněte právě po této knize.

Dále kniha představuje jednotlivé potraviny a nápoje tak typické a oblíbené v japonské kuchyni. Kromě ovoce, zeleniny a různých řas jsou to také luštěniny nebo konjak – hlízu konzumující se nejčastěji jako příloha místo rýže nebo těstovin. Vše je srozumitelně popsáno a pro přehlednost a názornost ještě zobrazeno v tabulce, takže stačí nalistovat příslušnou stranu a najít si, co potřebujete.

Další části knihy se zaměřují na aplikaci teorii do praxe – na kombinování různých potravin a nápojů, jejich přichystání v takzvaných bento boxech a nechybí ani spousta praktických rad o cvičení a samotném přístupu k životu.

Kniha Japonky nechodí na plastiku je velmi zajímavá a především praktická. Vše je podrobně, a přesto velmi čtivě vysvětleno a popsáno, nechybí ani různé přehledy a připomenutí a obecně se dozvíte mnoho hodnotných informací.

Za velké plus považuji také to, že kniha působí jako od české autorky - vše je vysvětleno, potraviny by měly být u nás běžně dostupné a není zde znát propast, jako se stává u některých podobně zaměřených zahraničních knih. Sophie Ortegová navíc dobře ví, o čem píše, to je znát, a přesto čtenář necítí žádné povýšené vyznění nebo nemá dojem, že jej k něčemu nutí.

Já jsem si po přečtení hned koupila konjakové těstoviny, poohlédnu se po nějakém dobrém čaji a časem zkusím třeba batátovou pěnu s coulis ze zeleného čaje. Celkově jsem ráda, že mám tuto růžovou krásku v knihovně.

Sophie Ortegová vystudovala medicínu a výživové poradenství Několik let se věnuje konzultacím ohledně tělesné váhy, tvarování postavy a také omlazováním a inovacím v estetické medicíně. Její příspěvky můžete najít v různých časopisech.

japonky-nechodi-na-plastiku

Japonky nechodí na plastiku
Autor: Sophie Ortegová