Zamilovaná pohoda z Francie se vrací

Zamilovaná pohoda z Francie se vrací

Lituji recenze perexFrancouzská autorka Agnes Martin-Lugand se už u českých čtenářů zapsala srdcervoucím příběhem Diane, která přišla o svou rodinu a jela svou duši léčit do Irska, kde narazila na komplikovaného a charismatického Edwarda (Šťastní lidé čtou a pijou kávu, Šťastní lidé mají snadný život). Letos se vrací s novou hrdinkou Yaël, workoholičkou, která zapomněla, že v životě se dá i bavit a mít rád.

Yaël za studentských let bezstarostná dívčina, která si užívá život plnými doušky a pořád se směje, projde proměnou a stane se chladnou kariéristkou, která by pracovala klidně třicet hodin denně, kdyby to jen bylo možné. Telefon v pohotovosti, usnutí bez prášku na spaní nereálné, vražedné tempo, nepřátelský přístup ke všem okolo.

Situace graduje v okamžiku, kdy se Yaël začíná fyzicky hroutit a šéf ji pošle na dovolenou, kterou si několik let nevybrala. Yaël se brání, nicméně příkaz je jasný. A tak naše přepracovaná hrdinka odjíždí do letního domu, kde trávila dětství a snaží se znovu zapadnout do party ze studentských let. Není to lehké, zvlášť když se ke stálé skupině vrací Marc, o kterém ostatní neslyšeli dlouhá léta, kdysi zmizel bez vysvětlení ze dne na den.

Yaël to chvíli trvá, ale nakonec trochu pookřeje, přítomnost Marca s ní dělá divy. Ale práce na povýšení v zaměstnání jí také nenechává v klidu. Možná nás má tento příběh upozornit na to, abychom si promysleli pořádně své priority. Jestli to, že se většina z nás žene za kariérou, je to pravé ořechové. Zda si u smrtelné postele představujeme šéfa, který bude chtít ještě dokončit poslední úkoly, na které vydal deadline nebo ne.

Na čtenáře čeká pořádný kolotoč událostí. Kniha je svým způsobem dobře předvídatelná, ale stejně jsem se do ní s chutí začetla. Je to výborné odpočinkové čtení, ideální na letní dovolenou. Čte se opravdu lehce, věřím, že i díky citlivému překladu. A to překvapení na konec (nebo by možná bylo lepší napsat oddechnutí?), to je prostě třešnička na dortu. Pozve nás autorka znovu do Yaëlina života?

Lituji recenze

Lituji, čekají mě/ Désolée, je suis attendue
Autor: Agnes Martin-Lugand
Překlad: Dana Melanová
Žánr: beletrie
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2017
Počet stran: 384
Hodnocení: 85 %

Nepodceňujte důležitost vyšetření sluchu. V roce 2050 bude jeho ztrátou postiženo až 900 milionů lidí

REJA Rozhovor Ing. Strnada perexU příležitosti Světového dne sluchu vám dnes přinášíme rozhovor s panem inženýrem Strnadem o sluchu, sluchových ztrátách a možnostech jejich kompenzace, o tom, jak si vybrat vhodné sluchadlo, a proč ...

Šumavský samotář píše o svém životě a vztahu k přírodě v knížce A klika byla vysoko

klikaZnáte knihu Raději zešílet v divočině? Právě jeden ze šumavských samotářů Roman Szpuk publikoval v roce 2018 svou autobiografickou prózu s poetickým názvem A klika byla vysoko. Knihu vydalo nakladatelství 65. pole.

Povídky Jiřího Raichla vás dostanou nejen vtipem a lehkostí

tenci nez vlakno 200Tenčí než vlákno pavučiny je název povídkové knihy Jiřího Raichla, kterou byste si rozhodně neměli nechat ujít.

...

Letní scéna Divadla Ungelt

Již poosmé si mohou příznivci divadla vychutnat komorní letní scénu Divadla Ungelt na hradčanském Novém světě. Divadlo, které patří k nejznámějším a především k nejpopulárnějším u nás, zařadilo do letního programu dvě oblíbené hry, jednu premiéro...

Americký snímek Lovelace vypráví o ženě, kterou do konce života pronásledovala pověst pornohvězdy

film perexSlavný pornofilm Hluboké hrdlo (1972) patřil k prvním produktům svého druhu, které se navzdory zákazům a soudním opatřením dostaly do široké distribuce a vydělal prý 25 milionů dolarů (podle knihy Dawn B. Sovy Zakázané filmy), zisk tedy vložené n...