Zamilovaná pohoda z Francie se vrací

Zamilovaná pohoda z Francie se vrací

Lituji recenze perexFrancouzská autorka Agnes Martin-Lugand se už u českých čtenářů zapsala srdcervoucím příběhem Diane, která přišla o svou rodinu a jela svou duši léčit do Irska, kde narazila na komplikovaného a charismatického Edwarda (Šťastní lidé čtou a pijou kávu, Šťastní lidé mají snadný život). Letos se vrací s novou hrdinkou Yaël, workoholičkou, která zapomněla, že v životě se dá i bavit a mít rád.

Yaël za studentských let bezstarostná dívčina, která si užívá život plnými doušky a pořád se směje, projde proměnou a stane se chladnou kariéristkou, která by pracovala klidně třicet hodin denně, kdyby to jen bylo možné. Telefon v pohotovosti, usnutí bez prášku na spaní nereálné, vražedné tempo, nepřátelský přístup ke všem okolo.

Situace graduje v okamžiku, kdy se Yaël začíná fyzicky hroutit a šéf ji pošle na dovolenou, kterou si několik let nevybrala. Yaël se brání, nicméně příkaz je jasný. A tak naše přepracovaná hrdinka odjíždí do letního domu, kde trávila dětství a snaží se znovu zapadnout do party ze studentských let. Není to lehké, zvlášť když se ke stálé skupině vrací Marc, o kterém ostatní neslyšeli dlouhá léta, kdysi zmizel bez vysvětlení ze dne na den.

Yaël to chvíli trvá, ale nakonec trochu pookřeje, přítomnost Marca s ní dělá divy. Ale práce na povýšení v zaměstnání jí také nenechává v klidu. Možná nás má tento příběh upozornit na to, abychom si promysleli pořádně své priority. Jestli to, že se většina z nás žene za kariérou, je to pravé ořechové. Zda si u smrtelné postele představujeme šéfa, který bude chtít ještě dokončit poslední úkoly, na které vydal deadline nebo ne.

Na čtenáře čeká pořádný kolotoč událostí. Kniha je svým způsobem dobře předvídatelná, ale stejně jsem se do ní s chutí začetla. Je to výborné odpočinkové čtení, ideální na letní dovolenou. Čte se opravdu lehce, věřím, že i díky citlivému překladu. A to překvapení na konec (nebo by možná bylo lepší napsat oddechnutí?), to je prostě třešnička na dortu. Pozve nás autorka znovu do Yaëlina života?

Lituji recenze

Lituji, čekají mě/ Désolée, je suis attendue
Autor: Agnes Martin-Lugand