Jak to chodí v Silicon Valley
Banner

Jak to chodí v Silicon Valley

Email Tisk

blazinec sv200Pod značkou BizBooks v nakladatelství Albatros Media vyšla další kniha zaměřená na knihovnu světového byznysu a také marketing a obchod s názvem Blázinec v Silicon Valley. Jaký je tento svět start-upů, programátorů a investic?

 

 

Kniha má podtitul Rychlá auta, luxusní jachty, divoké večírky a... naše budoucnost, což je jak musím uznat, jen takový trik na české spotřebitele, protože v originálním názvu nic takového nenajdete. V samotném obsahu knihy už ano, ale chápu, že na obálce to spolu s dvěma geeky a také informací „New York Times bestseller“ vypadá dobře.

K dalším lákadlům k přečtení této knihy patří údaje z anotace ve stylu, že se jedná o dlouho utajovaný rukopis pracovníka Twitteru, Facebooku a zakladatele startupu. To vše je o autorovi Antoniu Garcíovi Martínezi pravda, ale s tím utajováním si po přečtení závěrečných řádků nejsem tak jistá… Nicméně servítky si příliš nebral a mnohá kamarádství si knihou také neutuží.

Blázinec v Silicon Valley je rozdělena do tří velkých částí – Narušování míru, Pseudonahodilost a Jednej rychle a něco znič. Názvy nejsou tak důležité, nejprve je děj zaměřen na start up a vše kolem něj, poté na Facebook a konec se točí kolem Twitteru. A celá kniha nabízí vyprávění o tom, jak to chodí v Silicon Valley, kalifornské mecce nadějí pracujících převážně v technologiích. Čtenáři se tak mohou dozvědět, jak se v tom všem dá plavat, jak je důležité blafovat, jednat s lidmi, co se řeší po telefonu, co po emailu nebo v případě Facebooku prostřednictvím messengeru. Není to jednoduché, je potřeba hodně trpělivosti i taktiky a ke všemu pořád platí jedna poučka ze závěru knihy: „Ideální smlouva je ta, ze které mají obě strany pocit, že je ten druhý trochu podrazil.“

Informací je v knize opravdu hodně a je moc zajímavé vidět pro nás tak běžné věci, co známe z Facebooku nebo Twitteru v okamžiku, kdy teprve vznikají… Antonio García Martínez vypravuje svůj příběh jako deník, popisuje jednotlivá setkání přesně tak, jak se odehrála, k tomu občas přidá nějaké vtipné přirovnání nebo nějakou narážku z knihy či seriálu. Sečtělost a inteligence se mu nedá upřít. Já osobně bych však knihu pořádně osekala – ač mi styl vyhovoval a mám jej ráda, tak na mě místy těch popisů a vysvětlování bylo jednoduše moc a přiznávám, že chvílemi jsem nějaké odstavce i přeskakovala.

Jako další problém jsem viděla to, že mi dané prostředí bylo poměrně vzdálené. Tam za velkou vodou je přeci jen jiný svět a chodí to tam jinak. I když kdo ví, jak je to s investory u nás. Přesto jsem ke knize přistupovala spíše jako k beletrii sloužící pro mě jako zdroj zajímavostí a informaci, než k nějaké poučné příručce, ale to je jen osobní pohled. Nadšencům do startupů, lidem s vizionářským myšlením a snech o místě v Silicon Valley tuto knihu každopádně doporučuji!

„Kapitalismus v Silicon Valley je přitom velice jednoduchý:
Investoři jsou lidé, kteří mají víc peněz než času.
Zaměstnanci jsou lidé, kteří mají víc času než mají peněz.
Podnikatelé jsou jen svůdníci mezi nimi.
Startupy jsou podnikatelské experimenty financované z cizích peněz.
Marketing je jako sex: platí za něj jenom zoufalci.
Firemní kultura je to, co se rozumí samo sebou.
Neexistují žádná pravidla, jen zákony.
Úspěch omlouvá jakékoli hříchy.
Lidé, kteří ti něco vykecají, vykecávají jiným o tobě.
Meritokracie je propaganda, kterou používáme, abychom nazdobili šarádu.
Hrabivost a marnivost jsou dva motory buržoazní společnosti.
Manažeři jsou většinou neschopní a svá místa si drží pomocí netečnosti a politiky.
Soudní pře jsou poměrně nákladné finty v dobře připraveném konfliktu mezi korporátními entitami.
Kapitalismus je amorální fraška, jejímž spoluviníkem je každý účastník – investor, zaměstnanec, podnikatel, konzument.“ (str. 71-72)

blazinec sv

Blázinec v Silicon Valley
Autor: Antonio García Martínez
Překlad: Vladimír Fuksa
Žánr: autobiografie, obchod a marketing
Nakladatelství: BizBooks ve společnosti Albtros Media
Rok vydání: 2017
Počet stran: 432
Hodnocení: 55 %
Zdroj foto: bizbooks.cz


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

LUKÁŠ LOUŽECKÝ


šéfredaktor

    32 let, ve znamení Štír. Je z Prahy a zaměstnán prozatím v Datartu na Službách zákazníkům. V rámci své amatérské žurnalistické kariéry má za sebou psaní a fotografování pro několik webů – zejména hudebních a literárních. Namátkou zmíníme ireport.cz, vaseliteratura.cz nebo cbdb.cz. Na šéfredaktorskou pozici nastoupil počátkem roku 2018 a doufá, že tento web povede k ještě větším úspěchům, než má prozatím za sebou.

    Pro Kulturu 21 píše již několik let. “Na práci pro Kulturu 21 mě baví především to, že je tento web tak všestranný. Můžu psát o knížkách, výstavách i třeba hudbě. Navíc je v něm přátelské prostředí."

    Ve volném čase se vedle psaní a fotografování věnuje zejména své rodině – manželce a téměř tříletému synovi. Je téměř abstinent, ale občas si dá skleničku vína. Odnaučený kuřák se závislostí na brambůrkách.

    Životní motto:

    Užívej života než ti uteče.

Toulavka

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 36

Z archivu...

Čtěte také...

Máte dostatečně naplněnou Zkušenostní banku?

vsechno co si nepamatuju 200I do Česka se dostal román ve Švédsku velmi oceňovaného autora Jonase H. Khemiriho, který si nebere servítky a velmi nahlas a otevřeně komentuje švédskou společnost. Především se zabývá vztahem většiny k přistě...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Kniha o televizi mapuje zákulisí audiovizuálního média

kniha o televiziBez televize si sotva dokážeme představit svůj život. Obrázky, které se z ní nepřetržitě linou, ovlivňují, ba určují naše vnímání okolního světa. Někteří badatelé dokonce tvrdí, že ve skutečnosti nezažíváme realitu vůbec, kromě té...

Divadlo

Zábava aneb chi-chi, cha-cha, che-che

ypsilonka 200Začali jsme slovy dnes již jistě klasické pohádky. V té se snažili princeznu rozveselit učením smíchu. A smích, to má být přece zábava. A zábavu a její smysl si vzali na paškál v divadle Ypsilon prostřednictvím jednoaktového absurdního dram...

Film

Mladí ostravští umělci natočili film. Veřejnost žádají o podporu

ostravica 200Prostory bývalého módního domu Ostravica – Textilia se na konci května proměnily ve filmový ateliér. Někdejšímu skvostu mezi prvorepublikovými obchodními domy vdechli nový život ostravští tanečníci z MOVE Dance Company spolu se studenty Jan...