Předmět doličný

Předmět doličný

Email Tisk

Predmet dolicny200Soudní patoložka Kay Scarpettová řeší případ brutální vraždy mladé spisovatelky. Všechno se ale ukáže být mnohem komplikovanější. S novým detektivním příběhem z pera americké spisovatelky Patricie Cornwellové přichází Knižní klub.

 

 

Kay Scarpettová zjišťuje, že na smrti mladé spisovatelky Beryl Madisonovéněco nehraje. V celém domě byla nalezena podivná vlákna a navíc zmizel rukopis autobiografie, který by mohl mnohým lidem znepříjemnit život. Kay Scarpettová se pustí do vyšetřování, ale zanedlouho si vrah vytipuje i ji.

Druhý díl ze série se soudní patoložkou Kay Scarpettovou se může některým čtenářům zdát poněkud nereálný. Příběh v originále vyšel již v roce 1991, a tak chybí řada metod, které jsou dnes samozřejmostí a vyskytují se v každé detektivce. I tak je příběh čtivý a poměrně napínavý. Autorce se podařilo vtěsnat do děje vše, co má každý detektivní příběh obsahovat. Na druhou stranu mi některé pasáže připadaly nereálné. Například skutečnost, že se vyšetřováním v terénu zabývá primárně patolog a ne kriminalista, nebo že je Kay Scarpettová opět terčem šíleného vraha (stejně jako v prvním díle). Chápu, že je na tom založena celá série (alespoň tedy na vyšetřování v čele se soudní patoložkou), ale i tak bych uvítala jako alespoň vysvětlení.

O autorce: Patricia Cornwellová je americká spisovatelka, známá svým mnohaletým úsilím o vyřešení záhady Jacka Rozparovače, do které investovala krom spousty času i nemalé množství financí. Její první knihy Postmortem vyšla v roce 1990 a získala řadu ocenění. V této knize se poprvé objevila i oblíbená postava soudní patoložky Kay Scarpettové. Od té doby vydala téměř tři desítky knih.

Predmet dolicny

Celkové hodnocení: 65 %
Autor: Patricia Cornwellová
Název: Předmět doličný
Rok vydání: 2017 (v originále 1991)
Nakladatelství: Knižní klub ve společnosti Euromedia Group a. s.
Počet stran: 288
Překlad: Petr Hejný
Obálka: Gabriela Janovská
Odpovědná redaktorka: Martina Bekešová
Technický redaktor: David Dvořák


 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit





Přihlášení

K21 se představuje

RENÁTA LUCKOVÁ


redaktorka

    je fotografka, novinářka, moderátorka a koučka. V autorské dvojici s Pavlem Veselým organizovali a moderovali mnoho akcí. Vedla rozhovory s různými významnými osobnostmi – podnikateli, manažery, politiky, diplomaty, s lidmi z kultury a dalšími. Její fotografie a texty byly publikovány např. v Katolickém týdeníku, na webových stránkách Arcibiskupství pražského, Historická šlechta, Svět úspěšných, v kulturní a hospodářské revue Fragmenty, v časopise Naše rodina, v tiskové agentuře MediapressServis, v časopise Policista, Český bratr, Překvapení aj. Absolventka VŠE a UK. Má zkušenosti v oblasti PR, reklamy a marketingu, ale i v oblasti  firemních financí, personálního řízení a andragogiky.

    Spolu s Pavlem Veselým jsou autoři knihy "Setkání s Dominikem kardinálem Dukou OP", která vyšla k jeho 70-tým narozeninám, kde publikovala i své fotografie.

Toulavka

Anketa


Partneři

Hledat

Mimísek 40

Čtěte také...

Kde se touláš Bernadetto - kniha z 21. století

kde-se toulas perexNetradiční a překvapivá forma běžného vyprávění typu „ich“ je umocněna velkým množstvím e-mailů, faxových zpráv, vzkazů či dopisů, které si mezi sebou navzájem vyměňují jednotliví aktéři příběhu. Ten se odvíjí jak v přítomném, tak...

Nové komentáře

Facebook

Twitter


Literatura

Ellu a Maxe najdete tentokrát na farmě

farma 200Nakladatelství Presco Group opět vydalo knihu z edice Ella a Max zaměřené na dětské knížky. Tentokrát se jedná o další Velkou knížku pro malé vypravěče zaměřenou na Farmu, tak hurá na ni!

 

...

Divadlo

Muzikál Mamma Mia! se exkluzivně vrací do Prahy během letních prázdnin!
 
MammaMiaČeští producenti světově známého a legendárního muzikálu Mamma Mia! prodloužili licenční práva a během letošních prázdnin uvedou exkluzivně 32 představení, která se budou hrát denně. Mamma Mia! se stěhuje do...

Film

Jak se kdysi odečítal film

I dnes se stává, že diváci prožívají nekonečné seriály (proč by se na ně jinak dívali?), že mají tendenci vztahovat postavu na jejího představitele. Oblibu nezaručuje sebelépe zvládnutá role v "kusovém" pořadu, ale ustavičně se vracející typizované figurky: vždyť kdo vítězí třeba v soutěži TýTý?...