Přerostlá lolitka aneb na věku nezáleží

Přerostlá lolitka aneb na věku nezáleží

Prerostla Lolitka 200V nakladatelství Moba vyšla další kniha populární české spisovatelky Inny Rottové, tentokrát s příběhy již vyzrálých žen, které neodpovídají tradičním představám o klidném a moudrém stáří.

Kniha obsahuje pouhých sedm povídek s různou délkou a musím hned na úvod poznamenat, že všechny stojí za to. Přerostlá lolitka dávající knize jméno vypráví o mladé femme fatale, která se stala některým mužům zhoubou, Sečtělý architekt pracuje se záhadou starého deníku a odhaluje dávné skutečnosti, zatímco Pověrčivý muž seznamuje čtenáře s Františkem žijícím nyní se čtvrtou ženou. Se světem módy souvisí zajímavé vyprávění, kde figuruje Tajemná madame Guilbert, se vzpomínkami a náhodou se potkáte u Ernest a Ernestiny a že láska kvete v každém věku potvrzuje jak povídka Náladová klientka, tak poslední s názvem Stará Amazonka.

Přerostlá lolitka v příbězích ukazuje především ženy, a to se všemi jejich vlastnostmi i touhami. Tu je nesmělá, tu zvědavá a vždy prostě ženská. Na věku zde opravdu nezáleží, ale přesto jsou zde zakomponovány různé starosti trápící starší lidi jako jsou například takzvaní šmejdi nebo problémy se zdravím. A také jsem ocenila různé vzpomínání na minulou dobu plnou prověrek a doložek, které se v knize také vyskytuje a hraje významnou roli.

Ke knize jsem přistupovala bez nějakých větších očekávání, ale lákala mě krásná obálka, povídková forma i ne úplně tradiční námět. Ve výsledku jsem byla velmi mile překvapená, protože šlo o hodně čtivé dílo a také odpočinkovou četbu úplně ideální do současného počasí. Inna Rottová je pro mě tedy milým objevem a ráda si od ní v budoucnu přečtu například nějakou detektivku.

Inna Rottová vystudovala Strojní fakultu Vysoké školy textilní v Leningradě a pracovala jako konstruktérka v Závodech textilního strojírenství, ve Výzkumném ústavu pro sdělovací techniku v Praze a v letech 1963 až 1971 byla učitelkou odborných předmětů na učňovské škole. Pak se až do roku 1992 živila jako tlumočnice a překladatelka na volné noze. Od roku 1974 vyšlo několik stovek jejích povídek v různých časopisech a novinových přílohách a próz v sešitových vydáních. Knižně publikuje od roku 1990. Až do roku 1998 publikovala pod příjmením svého prvního muže jako Inna Mirovská, nyní píše pod jménem Rottová a občas pod pseudonymy.

Nyní je autorkou přes 40 titulů knih různých žánrů: společenských a historických románů (…a na hlavu se snášejí dějiny, Hrátky s přízraky, Muži s cizinkami, Vděk mocných aneb Švédský klobouk aj.), literatury faktu (Den pěti světel, Doktorka ze Ženevy aj.), pověstí (Tajemný cizinec a jiné židovské pověsti, Golem prochází Prahou aj), detektivek s hlavní postavou Janou Brodskou, tchyní majitele detektivní kanceláře (Dcera atraktivního nebožtíka, Vidiny popletené tlumočnice aj.), nebo kapitánky Sabiny Hronové, bývalé houslistky (Případ dárkové kazety, Vzkaz na starém záznamníku, Dáma z komparzu aj.), a souborů povídek (Šest hodin ve vlaku, Ostrov stálého štěstí, Lásky svobodných a nevěry ženatých aj.).

Prerostla Lolitka

Přerostlá lolitka
Autor: Inna Rottová
Žánr: povídky
Nakladatelství: MOBA
Rok vydání: 2018
Počet stran: 240
Hodnocení: 89 %

Knihu k recenzi poskytlo Knihcentrum.cz a vy si ji můžete koupit zde: https://www.knihcentrum.cz/prerostla-lolitka

logo knihcentrum bilypodklad

Transformace Daniela Landy. Kouzelník Žito maluje čáry a věci se dějí.

LandaZpěvák, skladatel, scénárista, producent... Daniel Landa je navenek úspěšným mužem, v jehož práci se snoubí mnoho uměleckých profesí tvořících harmonický celek. Výsledkem je spousta písničkových hitů, několik ...

Hellboy číslo 6 uzavírá s Podivnými místy jednu kapitolu

hellboy6 200Nakladatelství Comics centrum vydalo v únoru druhé upravené vydání Hellboye s pořadovým číslem šest a lákavým názvem Podivná místa. Poslední Mignolou kreslený díl přináší dva temné příběhy a ukazuje, jak komplexní je svět kolem Hellboye.

...

Mít za přítele samotnou Smrt

smrt a jine vrcholy meho zivota200

Smrt je jedním z mystérií tohoto světa. Je tajemná, někdo se jí bojí, někdo na ni čeká...

Aneta Langerová rozdávala radost. Sedmihorské léto pokračuje s Miroslavem Etzlerem a dalšími hereckými osobnostmi.

sedmihorske leto 200Aneta Langerová se svou kapelou a smyčcovým triem vystoupila na hudebním a divadelním Sedmihorském létě ve čtvrtek 21. července. V rámci turné Na Radosti 2016 šlo o jedinou zastávku v regionu Českého ráje a širokého okolí této...

Jarní programová nabídka rozkvete v České televizi již začátkem ledna

CT perexPočasí je natolik nevyzpytatelným jevem, že i přes snahy všech možných odborníků a specializovaných přístrojů, nelze nikdy dopředu odhadnout jeho rozmary. Letošní rok je toho příkladem. Vánoce se překvapivě nezahalily do sněhového hávu, a místo pozorová...