Umělecké dílo různých forem: Nečíst

Umělecké dílo různých forem: Nečíst

necist 200V květnu vydalo nakladatelství BizBooks literární prvotinu známého českého herce a režiséra Miroslava Krobota, doplněnou ilustracemi Julie Čermákové, s žertovným názvem Nečíst. Máte-li rádi humor pana Krobota, budete knihou nadšeni a slupnete ji jako malinu na posezení!

Takovou osobnost je těžké popsat ve zkratce…

Miroslav Krobot (* 1951) je divadelní režisér, herec, dramatik a divadelní pedagog. Vystudoval JAMU v Brně, po studiích nastoupil nejprve do divadla v Chebu. Pak působil několik let v Hradci Králové. Od roku 1984 pracoval v pražském Realistickém divadle. V roce 1996 se stal uměleckým šéfem Dejvického divadla, kam tehdy přivedl celý svůj absolventský ročník z DAMU. Za dobu jeho uměleckého vedení (1996-2014) Dejvické divadlo získalo řadu prestižních ocenění. Diváci ho mohli vidět i v jiných filmových snímcích, např. v Účastnících zájezdu, Venkovském učiteli, ve filmech Muž z Londýna, Tajnosti, Dům, Alois Nebel, Ve stínu, Hořící keř, Okresní přebor, Revival. V roce 2014 měl premiéru jeho filmový režijní debut Díra u Hanušovic, v roce 2017 pak film Kvarteto.

necist miroslav krobot

Proč Nečíst?

Nečíst nelze jednoduše zaškatulkovat jako sborník různých literárních textů a forem, docela mi k tomuto dílu sedí popisek „literární koláž“ nebo jak lákají na přebalu knihy: „Útržky, úvahy, nonsensy, vzpomínky, povídky. Důležité. Zábavné. Vedlejší. Bizarní. Fiktivní. Osobní. Intimní. Nečíst!“ A víc myslím netřeba vědět. To vše doplněno rozvernými ilustracemi ilustrátorky a grafičky Julie Čermákové a spolu tvoří opravdu komplexní umělecké dílo.

Co na to říkám?

V knize se podíváme do hlavy jedné z nejzajímavějších postav naší kulturní scény - a že je to tedy jízda! Navštívíme různá místa po naší zemi, potkáme překvapivé osobnosti, ale nakoukneme i do autorova okolí a myšlení. Pana Krobota si nesmírně vážím za jeho divadelní i filmovou tvorbu, ale tento příspěvek do kulturního fondu šel nějak mimo a pravděpodobně za to může fakt, že na něco takového jsem prostě neměla náladu, třebaže jsem knihu četla po částech na několikrát.

necist

Název: Nečíst
Autor: Miroslav Krobot
Ilustrace: Julie Čermáková
Žánr: povídky, úvahy
Nakladatelství: BizBooks
Rok vydání: 2020, paperback
Počet stran: 264
Hodnocení: 60 %

Turistický seriál K21: Zámek Březnice

zamek breznice 200Milí čtenáři, s blížícími se prázdninami jsme se u nás rozhodli podívat se pod pokličku různých turistických cílů. Seznámíme vás s životy kastelánů několika hradů a zámků, podíváme se na zoubek strašidlům a představíme pár muzeí. ...

Poďme sa stratiť v Provence!

pro 200Juh Francúzska je neuveriteľne krásne a rozprávkové miesto. Každý sa tam chceme raz dostať, niektorí z nás na turistiku, niektorí na filmový festival v Cannes, iných lákajú pláže Azúrového pobrežia. Mnohí z nás by si tam vedeli predstaviť letnú chatku ale...

Mysterium tremendum je český projekt, který nemá obdoby

myst200Velice zajímavým přírůstkem na poli české literatury se stala kniha s názvem Mysterium tremendum, kterou měl napsat jistý Sebastian Rainer. Skutečně stojí za pořízení?

...

Kočár plný neřesti i ctnosti

valmont 200Láska k jedné osobě na celý život a věrnost k tomu? Pro vyznavače volnomyšlenkářství je tato životní filozofie naprosto nepřípustná. Libertinové se právě naopak velmi rádi pouští nejen do neřízených sexuálních dobrodružstvích, ale také do milostný...

Intelektuální masakr
ImageFilmová adaptace divadelní hry Yasminy Rezy je uváděna jako drama/komedie, což si vlastně naprosto protiřečí. Je to ale nejvýstižnější určení žánru a zároveň hlavní zápletky filmu.
...