Vražedný advent, Matylda na stopě 2

vrazednyadvent perexMám ráda příběhy s detektivní zápletkou. To už jsem v souvislosti s knížkou od stejné autorky jednou říkala. To bylo poté, co jsem přečetla první příběh vitální a neúnavné Matyldy. Jeho volné pokračování mě utvrdilo v tom, že tohle čtení je opravdu dobrá volba.

A nebyla by to Matylda, aby se kolem ní zase něco nepřihodilo. I tentokrát se, ze zdánlivě bezvýznamné věci, vyklube pořádný kriminální případ, ve kterém není nouze o napětí a dokonce ani o vraždu.

Matylda Pekárková je čerstvá penzistka, která neumí pořádně odpočívat. Poté, co se vrátí z dovolené na Istrii, kam ji poslala rodina, aby jí příchod do penze trochu zpříjemnila, se její život zase pěkně zamotá. Odpočine si sotva pár dní a slíbí výpomoc ve svém bývalém zaměstnání. Archiv je třeba dát do pořádku a to je pro Matyldu opravdová výzva. Hned první den však narazí na záhadu, která jí nedá spát. Ale připadá jí dost nepravděpodobné to, co ji okamžitě napadne. Přeci by někdo nefalšoval zápisy v evidenci… Řekne si, že to pustí z hlavy, ale další události na sebe nenechají dlouho čekat. Poté, co ji někdo přepadne v archivu, začne mít strach, že to asi nebylo náhodou. Stále jí nejdou z hlavy všechna "proč?". Věci dostanou ještě rychlejší spád poté, co se jí ozve její kamarád Dan, se kterým se seznámila na dovolené u moře. Proč se jí v životě pletou do cesty pořád nějaké záhady?

Příběh, který začíná nevinně, se dramatizuje a události, které spolu zdánlivě nesouvisí, do sebe najednou zapadají jako ozubená kolečka v hodinovém strojku.

Vražedný advent jsem přečetla za tři večery a bylo mi líto, že to tak rychle uteklo. Matyldu, dámu, se kterou se nikdo nenudí ani na okamžik, jsem si oblíbila hned v úvodu první knížky od paní Ivany – Jedna vražda stačí. I přesto, že se jedná o dva samostatné příběhy, jsou oba provázané, nemusíte je číst nutně obě. Každá má svůj vlastní děj a ucelený příběh. Ovšem byla by velká škoda ošidit se o jednu z nich. Ještě větší škodou je ale smutný fakt, že autorka, Ivana Hutařová, nám další pokračování již nedá. V roce 2013 odplula na obláček, ze kterého jistě sleduje, jak čtenář se zaujetím bere do ruky její knížky, u kterých se chvěje napětím a utírá slzy dojetí.

Pojďte se na chvíli zastavit a také si odpočinout u příběhu s detektivní zápletkou. Zkuste najít ve svém životě místo na příběh psaný životem někoho jiného. Tahle četba určitě stojí za to. Je logická, má spád a příběh není nereálný. Posuďte sami. Příjemnou četbu!

Vražedný advent s podtitulkem Matylda na stopě 2

Vrazedny advent obalka mala

Autor: Ivana Hutařová
Žánr: Beletrie pro dospělé
Nakladatelství: JaS, s.r.o., Praha 5
K vydání připravila: Jana Semelková
Korektura sazby: Věra Marušková
Ilustrace: Klára Mayerová
Obálka: Karim Shatat
Rok vydání: 2012, 8. publikace, vydání první, vázaná
Počet stran: 184  ISBN: 978-80-904936-9-8
Hodnocení: 90%

RENATA PETŘÍČKOVÁ

redaktorka K21

Nechte si poradit, knihy jež uleví duši... Jak jste si asi všimli, zrovna já tu jsem většinou přes knihy, které se nějak zabývají psychologií a seberozvojem. To je velmi široké téma a také patří v knihkupectví k těm nacpanějším regálům. Nějak plynule jsem k nim došla přes pár pokusů s romantickými knihami v ranném mládí a už jsem u nich zůstala. Myslím si, že o takovou knihu alespoň čas od času člověk stojí. Které mne oslovily a ovlivnily nejvíce? Možná tou úplně první byl vždycky Malý princ, kterého když jsem doopravdy pochopila, tak to byl přenádherný sladkobolný pocit. Mám ráda také knihu Elisabeth Haich: Zasvěcení, to je ale bible pro celý život a jsem dosud ráda, že mnoho z tam řečeného je mi zatím zahaleno tajemstvím. Přístupnější a komerčnější jsou pak knihy Davida Deidy, pro muže Cesta pravého muže, a pro ženy snažící se mužům porozumět pak Když jde o muže. Z andělských děl Doreen Virtue pak Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas, nebo V zajetí jídla, Zbavte se svých kil bolesti, což jsou její nejméně andělské, nejvíce psychologické a do hloubky ženské duše jdoucí tituly. A mezi poslední okouzlení patří Alberto Villoldo a Návrat duše, což je kniha, která je výtečným základem pro každého, kdo chce vůbec porozumět psychologii, kořenům šamanismu a své vlastní duše. A kdo má rád, stejně jako já tarot, tak kromě své vlastní knihy Základní tarot a Svět tarotu, ráda poradím cokoliv od Barbary Moore.Ta je mojí velkou učitelkou! A když bych měla poradit něco "naživo"? Pak jsou to přednášky Jaroslava Duška všude různě po republice a v pražských divadlech jeho Duše K, Čtyři dohody nebo Pátá dohoda. Přednášky Pjéra la Šéze, které jsou o jungovské psychologii, do které přidává své vlastní názory, které dovolím si říci - jsou velmi podnětné a odvážné. Když zajdu ještě dál, tak příští rok by měl Brno navštívit Clemens Kuby a opět představit své mentální léčení a možná i novou knihu, zatím nevíme...

Mimísek 16

Coco Chanel poodhalená

coco 200Módní značka proslulá elegancí, jednoduchostí, důrazem na perfektní vypracování, používáním kvalitních materiálů, pohodlností. Kdo by neznal „malé černé“ nebo parfém s číslem 5! Coco Chanel, značka, mýtus. Ale hlavně ona sama, výjimečná žena.