Sedm statečných putuje za záchranou do Říma

bohove perexBýt polobohem není vůbec lehké poslání. Je to dar, který se rychle mění v nesnesitelné břímě. Zvlášť když každým dnem usilují o život polobohů ty nejhorší nestvůry vyvržené ze samotného lůna Tartaru. Děti narozené smrtelníkovi a Bohovi sídlícímu na Olympu si nemohou být vůbec jisté přízní svých božských rodičů a jejich příbuzných, kteří je velmi často využívají jako pěšáky pro velmi nebezpečné výpravy. Zejména Diova manželka si libuje v těchto riskantních úkolech. Proto nebylo divu, že si bohyně Héra vybrala z řad Řeků a Římanů sedm nejschopnějších polobohů, kteří by měli zabránit Gaie ovládnout svět.

V předchozích dílech (Proroctví, Neptunův syn) série Bohové Olympu jsme sledovali počínání dvou odlišných týmů polobohů, kteří ve Znamení Athény spojí své síly a vyrazí na velmi nebezpečnou výpravu, při které se čtenáři nebudou nudit ani minutu.

bohove proroctvi

Po úspěšném boji a porážce nestvůr vedených Polybotem se musí římský Tábor Jupiter připravit na nečekanou návštěvu ze strany nepřátelských Řeků, kteří se spustili do Tábora z létající trirémy Argo II. Místo útoku panuje na římské půdě mírumilovná nálada, protože se Percy po dlouhé době opět setkal s Annabeth a Římané zase oslavili návrat svého prétora Jasona. Křehkou stabilitu příměří nahlodávají jen Oktaviánovy nedůvěřivé prognózy o napadení, které se nakonec vyplní, neboť Argo II začne zničehonic útočit na Tábor. Percy se spolu s Frankem a Hazel musí rychle rozhodnout, zda se přidají k Annabeth, Leovi, Piper, Jasonovi a kapitánu Hedgeovi a podniknout s nimi výpravu do kolébky starověké římské kultury.

bohove neptun
V Římě by se měl nacházet i Hazelin bratr Niko di Angelo, který zde hledá Bránu smrti. Bohužel podle vyřčeného proroctví „Dvojčata uvězní v bronzovém džbáně anděla, jenž zná klíč k smrtelné bráně. Gigantů zhouba je zlatá a bílá, vyrvaná v bolestech z tkaného díla,“ padl do léčky dvojčat gigantů Ótose a Efailtése, kteří ho vězní v bronzové nádobě a naživu ho udržují pouze semínka granátového jablka. Hrdinům tak na Nikovu záchranu zbývá pouhých pět dní do červencové kalendy, kdy mu mají dojít semínka a synové Gaii rozpoutají peklo na Zemi. Než se však parta polobohů dostane do Říma, musí vykonat několik nezbytnou zastávku v Kansasu, kde se zjeví ve své schizofrenní podobě Dionýsos – Bakchus, v Atlantě navštívit Forkýse s Ketou v jejich podmořském světě a v charletonské pevnosti Sumter objevit mapu, která započne sólovou akci Annabeth, jejíž věštba „Moudrosti dcero nes samoty břímě. Znamení Athény zahoří v Římě,“ ji povede do hlavního města Itálie za záchranou sochy Athény Parthenónské, která může usmířit Řeky a Římany a která by se měla nacházet v osidlech Athéniny největší nepřítelkyně Arachné.
Jestli se Polobohové do Říma vůbec dostanou a zda v něm splní všechny vytyčené úkoly, bude záviset pouze na tom, zda knihu přečtete až do konce.

bohove hades

Třetí díl s názvem Znamení Athény je zatím vrcholnou částí pentalogie Ricka Riordana Bohové Olympu. Postavy zde zažívají mnoho zlomových okamžiků, které se týkají lásky, smrti, strachu či pocitu méněcennosti. Dějová linie je stejně bohatá jako psychologie postav a po celou dobu neztrácí svižné tempo. Při čtení by se napětí dalo krájet a závěr je natolik nečekaný, že čtenář lační po další části. Už z tohoto důvodu, by si fanoušci Percyho Jacksona, řecké a římské mytologie rozhodně neměli nenechat ujít čtvrtý díl nazvaný Hádův chrám, který vyjde v nakladatelství Fragment již 17. března.

Bohové Olympu: Znamení Athény (The Heroes of Olympus 3 The Mark of Athena)

bohove athena

Autor: Rick Riordan
Překlad: Dana Chodilová
Žánr: Dobrodružný fantasy román
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
Počet stran: 528
Hodnocení: 96 %

Imago, imagines I.-II.

Autoři zvolili jako východisko koncepce nové syntetické publikace věnované středověkému umění v českých zemích latinské slovo imago (označující nejen dvourozměrný obraz, kresbu apod., ale i výtvory trojrozměrné a případně i díla architektonická). academia.cz

Život byl pes

Tak to jsem já – pes Život. Rozhodně jsem se nenarodil jako domácí mazlíček. Díky různým okolnostem, které vám budu vyprávět, a také díky mému vzhledu a povaze, nikoho nenapadlo ho ze mě udělat. grada.cz

Cocotte Minute: Baví mě, jaký mají Pio texty, a jak pracují s češtinou

cocotte-pio-700x420Cocotte Minute zanedlouho vyjedou na své další turné. Tentokrát sebou na něj vezmou hiphopery Pio Squad a slovenské BijouTerrier. O turné, dětech i kariéře jsme si povídali s Martinem Zellerem a Czendou....

Žádná oběť není jen číslo

obet-2117 200Nakladatelství Host před Vánoci přineslo osmý díl detektivní řady o oddělení Q – Oběť 2117 od Jussiho Adlera-Olsena.

...

Kalba ve spoďárech: Pij a žij jako Fin

kalimeFinsko a jeho svéráznou kulturu cizinci popisují slovy sauna, zima, vodka a introverti. I přes obraz pochmurné zimní krajiny, který tato slova naznačují, je to ale nejšťastnější země světa.

Zhudebněná biografie překrásného děcka

200divDo Hradce Králové soustředila své tvůrčí síly dvojice Baláš - Brousek, aby v originálním zpracování mohla na scéně Klicperova divadla znovu ožít smyslná blondýna s ještě smyslnějšími iniciály.

...

A JE TO TADY!!!! - Rychle a zběsile 8

RZ perexUž je to skoro šestnáct let, co vyšel první díl nejznámější a nejsledovanější filmové série Rychle a zběsile. A dnes je tady osmička - jeden z filmů, které nejrychleji vydělaly miliardu dolarů a šestý nejúspěšnější a nejpopulárnější film na pokračování ...