Detektivní nuda - Volání kukačky

volani kukacky perexNápaditý obal knížky zve na další román od J. K. Rowlingové, skrývající se pod pseudonymem, což knihkupci u tohoto detektivního románu rádi uvádí, protože i jméno prodává. Po tragikomickém románu Prázdné místo se autorka pustila do dalšího žánru.

Začíná popisem náhlé sebevraždy topmodelky, jejíž smrt na čas plní stránky bulvárních plátků spoustou dohadů i potvrzení policie o sebevraždě neomylným inspektorem Carverem.

Po tomto krátkém úvodu autorka rozdělila knihu na pět částí a každou z nich na několik kapitol. V první části se čtenář seznamuje s dívkou jménem Robin, kterou posílá agentura na týdenní záskok do detektivní kanceláře Cormorana Strikeho a seznámení s ním je pro její tělo velmi bolestivé. Zatím co se Robin ten den přímo vznášela radostí nad svým zasnoubením, Strike jenž právě opustil svou přítelkyni má svůj život v troskách. Sekretářku nepotřebuje, nemá pro ni ani práci, ani peníze. Nečekaně po jejím příchodu se objevuje i movitý klient, který žádá vyšetřit případ sebevraždy jeho nevlastní sestry Luly. Strike když zjistí, o koho se jedná, nemá o práci zájem, věří, že policie udělala pro vyšetřování maximum. Nakonec přijímá s tím, že za očekávaný výsledek se nemůže zaručit, což klient kupodivu přijímá. Před Robin skrývá, že žije vlastně v kanceláři, před čtenáři ukrývá svou minulost.

Pomalu se rozbíhá pátrání a odkrývá nejen jeho minulost, ale i dalších aktérů vstupujících do děje Teprve posledních pár stránek, s obvyklým nečekaným detektivním rozuzlením, udrží čtenáře v napětí. Autorka ani nenutí čtenáře po končící kapitole, aby okamžitě začínal tu další. Používáním velmi silných a častých vulgarismů čtenář ztrácí přehled, v jaké společnosti se vlastně právě nachází. Také velké množství osob, prolínající se minulost z přítomností, přibližuje chaoticky svět vysoké módy, život modelek, společnost smetánky, spodiny i rodinné vazby ukazují, že toto dílo má dodobré detektivky daleko.

Volání kukačky

volani Hkukacky

Autor: Robert Galbraith