Krtečka, klasické české dovednosti nebo nějakou rošťárnu?

Krtek perexNemohla jsem se rozhodnout a tak máme všechny. Dcera se konečně začíná dostávat do věku, kdy u knížky vydrží víc než jen pár vteřin a já si to strašně užívám. Krteček je u nás favoritem. Proto, když narazím na něco s jeho motivem, je mi jasné, že to prostě musíme mít. Takže, když jsem viděla Krtek a hodiny a Krtek kreativní blok, bylo rozhodnuto.

Krtek a hodiny učí děti, jak už sám název napovídá, umět hodiny. Velký ciferník s ručičkami je zabudován v samotné knížce a lze s ním hýbat. Děti si mohou samy nastavovat čas nebo jim ho můžeme posouvat my, když se s nimi čas učíme. Kniha je pojatá jako den. Začíná v 7.00 a končí v 20.00, když jde Krteček spát. Ke každé hodině, je krátké povídání, co zrovna Krek dělá a vše je doplněno klasickými obrázky Zdeňka Millera.

krtek2

Krtek kreativní blok považuji za naprosto geniální nápad. Není to vlastně knížka, ale soubor nápadů, jak si vytvořit dekorace, pozvánky, pexeso atd. Obrázky jsou již přichystané a lze je jen vyloupnout a dále je použít, ať už k tomu, na co je v knize návod, nebo podle vlastní fantazie. Je to skvělá zábava na deštivá odpoledne, ale i když chystáte oslavu narozenin nebo prostě jen chcete s dítětem vyzdobit pokojíček.

krtek4

Klasické české dovednosti pro kluky a holky mi udělaly vážně radost. Mám takový pocit, že se hodně vytrácí tradice a naše děti už ani pomalu nebudou vědět, jak uplést třeba pomlázku. Hodně dětí žije ve městech a nemají tolik příležitostí hrát si v přírodě. Neumí proto takové věci, jako uplést věneček z pampelišek nebo vyřezat píšťalku z dubové kůry. Tato publikace jim přiblíží všechny tyto dovednosti a ještě spoustu jiných.

krtek1

Pokusy a rošťárny jsou spíše pro starší děti, ale já neodolala. Na knihách je skvělé, že se nezkazí. Tak za pár let, to bude, jak kdybychom ji našli. Je to soubor návodů, jak provádět různé pokusy a jak zkoumat přírodu i své okolí. Objasní jim to spoustu školní látky, která jim od paní učitelky připadala nesrozumitelná. Ve škole bohužel není vždy prostor na to, aby dětem učitelé vše ukázali názorně na konkrétních příkladech. Najdete tu třeba, jak si vyrobit žárovku, jak provést špionáž s periskopem nebo jak sejmout otisk prstu. Tato kniha vás povede, abyste se svými dětmi mohli zpestřit nudné učení doma nebo se jen pobavili. U každého návodu je seznam pomůcek, které jsou pro pokus potřeba, postup a na konci knihy i vysvětlení proč to tak funguje. Vše je doplněno podrobnými obrázky. Není to ale jen kniha, která rozvíjí jen mentální dovednosti. Najdete tam mnoho nápadů na ven jako například, jak založit kompost, jak si založit mravenčí farmu, jak postavit budku pro netopýry nebo jak poznávat stopy a trus zvířat.

krtek3

Krtek a hodiny, Krtek kreativní blok, klasické české dovednosti pro kluky a holky, Pokusy a rošťárny
Nakladatelství: Fragment

O knihy můžete soutěžit ZDE: www.kultura21.cz/souteze/9075-velka-jarni-soutez-cesky-literarni-hrdina-hleda-cela-rodina

Seznamte se se slackline a gibbonem Markem Smolkou!

slackline smolka200Marek Smolka je členem českého národního týmu Gibbon Slacklines a jedním z organizátorů soutěží tohoto mladého dynamického sportu. Jedná se o balancování, chození, trikování a freestyle na natažen...

Cena Česká kniha bude udělena letos poprvé
ImageV roce 2012 startuje nový projekt, který má blíže představit české autory jak čtenářům, tak zahraničním pozorovatelům. Naši autoři to nemají doma vůbec jednoduché. Pulty knihkupectví zaplavují překladové titu...

Sedm čísel o zločinu v ženském pojetí

Sedm čísel 2

Už samotná obálka čtenářům napovídá, čeho se v thrilleru Sedm čísel dočkají. Anna Karolina se představuje české čtenářské komunitě a nabízí zajímavě pojatý příběh, který se může zalíbit ženám i mužům.

Sólisté Mariinského divadla představí v Praze Evžena Oněgina

mariinske divadlo 20Sólisty a dirigenta Mariinského divadla Machaila Sinkeviče uvítá jeden z nejkrásnějších a nejprestižnějších evropských hudebních sálů – Dvořákova síň pražského Rudolfina, aby zde za doprovodu Kühnova smíšeného sboru, založenéh...

Dlouhý příběh ve zkratce

sfz 200Znáte to - žijete v menší či větší skupině lidí, se kterou podnikáte různé akce a znáte se už tak dlouho, že je těžké to spočítat. I v té vaší skupince se dějí změny, zvraty, novinky. I Ellen, hlavní protagonistka Dlouhého příběhu ve zkratce, má takovou s...