Krtečka, klasické české dovednosti nebo nějakou rošťárnu?

Krtek perexNemohla jsem se rozhodnout a tak máme všechny. Dcera se konečně začíná dostávat do věku, kdy u knížky vydrží víc než jen pár vteřin a já si to strašně užívám. Krteček je u nás favoritem. Proto, když narazím na něco s jeho motivem, je mi jasné, že to prostě musíme mít. Takže, když jsem viděla Krtek a hodiny a Krtek kreativní blok, bylo rozhodnuto.

Krtek a hodiny učí děti, jak už sám název napovídá, umět hodiny. Velký ciferník s ručičkami je zabudován v samotné knížce a lze s ním hýbat. Děti si mohou samy nastavovat čas nebo jim ho můžeme posouvat my, když se s nimi čas učíme. Kniha je pojatá jako den. Začíná v 7.00 a končí v 20.00, když jde Krteček spát. Ke každé hodině, je krátké povídání, co zrovna Krek dělá a vše je doplněno klasickými obrázky Zdeňka Millera.

krtek2

Krtek kreativní blok považuji za naprosto geniální nápad. Není to vlastně knížka, ale soubor nápadů, jak si vytvořit dekorace, pozvánky, pexeso atd. Obrázky jsou již přichystané a lze je jen vyloupnout a dále je použít, ať už k tomu, na co je v knize návod, nebo podle vlastní fantazie. Je to skvělá zábava na deštivá odpoledne, ale i když chystáte oslavu narozenin nebo prostě jen chcete s dítětem vyzdobit pokojíček.

krtek4

Klasické české dovednosti pro kluky a holky mi udělaly vážně radost. Mám takový pocit, že se hodně vytrácí tradice a naše děti už ani pomalu nebudou vědět, jak uplést třeba pomlázku. Hodně dětí žije ve městech a nemají tolik příležitostí hrát si v přírodě. Neumí proto takové věci, jako uplést věneček z pampelišek nebo vyřezat píšťalku z dubové kůry. Tato publikace jim přiblíží všechny tyto dovednosti a ještě spoustu jiných.

krtek1

Pokusy a rošťárny jsou spíše pro starší děti, ale já neodolala. Na knihách je skvělé, že se nezkazí. Tak za pár let, to bude, jak kdybychom ji našli. Je to soubor návodů, jak provádět různé pokusy a jak zkoumat přírodu i své okolí. Objasní jim to spoustu školní látky, která jim od paní učitelky připadala nesrozumitelná. Ve škole bohužel není vždy prostor na to, aby dětem učitelé vše ukázali názorně na konkrétních příkladech. Najdete tu třeba, jak si vyrobit žárovku, jak provést špionáž s periskopem nebo jak sejmout otisk prstu. Tato kniha vás povede, abyste se svými dětmi mohli zpestřit nudné učení doma nebo se jen pobavili. U každého návodu je seznam pomůcek, které jsou pro pokus potřeba, postup a na konci knihy i vysvětlení proč to tak funguje. Vše je doplněno podrobnými obrázky. Není to ale jen kniha, která rozvíjí jen mentální dovednosti. Najdete tam mnoho nápadů na ven jako například, jak založit kompost, jak si založit mravenčí farmu, jak postavit budku pro netopýry nebo jak poznávat stopy a trus zvířat.

krtek3

Krtek a hodiny, Krtek kreativní blok, klasické české dovednosti pro kluky a holky, Pokusy a rošťárny
Nakladatelství: Fragment

O knihy můžete soutěžit ZDE: www.kultura21.cz/souteze/9075-velka-jarni-soutez-cesky-literarni-hrdina-hleda-cela-rodina

Mým cílem v tanci je práce s emocemi

Seidlerova 200Nicole Seidlerová se tanci věnuje již od svých raných let. Ve stejné době, kdy byla přijata na AMU, začala v Praze vyučovat lekce moderního a klasického tance. Zazářila v muzikále „Addamsova rodina“, v českých videoklipech a spolu s tím se pr...

Příběhy Elišky, Vítka a Čenišky (21)

Recenze: Případ Pavlína

Pripad Pavlina 200Nová kniha Případ Pavlína od české spisovatelky Martiny Formanové byla slavnostně pokřtěna 30. října v Pražském paláci Luxor  za přítomnosti spisovatelky a také  dvou hlavních aktérek Pavlíny Pořízkové a její maminky Anny. Kniha v...

Knihy jsou nesmrtelné aneb Anne Holtová: Smrt démona

dem 200V nakladatelství Jota vyšel napínavý detektivní příběh Smrt démona od norské autorky Anne Holtové, která knihu vydala už roku 1995. Podařilo se i po letech zachovat aktuálnost a akutnost vyprávění?

...

MACBETH – Too Much Blood, klasika tak trochu jinak

ldy MacbethDivadelní adaptace jednoho z nejznámějších děl mistra dramatu, Williama Shakespeara, v podání českého filmového a divadelního režiséra a dramatika Davida Jařaba svou nevšedností a minimalismem, až komiksovou stručností textů a precizním zpodobn...

V zajetí tradic a pravidel

norsko 200Na devátém ročníku festivalu Severský filmový podzim nabídnou v sedmnácti českých městech to nejlepší ze severské a pobaltské filmografie. Letošní ročník je plný snímků se sportovní tématikou. My se ale dnes podíváme na film norské autorky Iram ...