Způsobí Krvavý polibek zkázu Říše temnot?
Chyba
  • Chyba při nahrávání RSS.

RiseTemnot perexNakladatelství Fragment přináší náctiletým čtenářkám Krvavý polibek. Jedná se již sedmou knihu young adults fantasy série Říše temnot oblíbené americké autorky L. J. Smithové, kterou na výsluní popularity vynesla série Upíří deníky, jejíž první díly vyšly již v roce 1991 a později byly i úspěšně zfilmovány do podoby televizního seriálu. Cyklus Říše temnot, započatý v roce 1996 knihou Tajemství upírů, má deset dílů a přináší zejména milostné příběhy teenagerů z Říše temnot a obyčejných smrtelníků.

Kde vlastně leží ona tajemná Říše temnot? Říše temnot je de facto všude kolem nás. Nebezpečná, nekonečná, nepoznaná. Říše temnot není „říší“ v pravém slova smyslu. Jedná se o tajné společenství upírů, čarodějnic, vlkodlaků a zvláštních bytostí, které žijí na zemi mezi lidmi. O jejich existenci však nikdo nemá ani ponětí. Říše temnot má dvě základní pravidla, která musí být striktně dodržována: žádný člověk se nesmí dozvědět o existenci říše a nikdo se nikdy nesmí zamilovat do člověka.

Sedmnáctiletá upírka Jez, vůdkyně upírského gangu motorkářů, se při jedné z nočních honiček na skinhedy náhle rozpomene na okolnosti, při nichž zahynuli její rodiče, a uvědomí si, že není tím, kým si myslela, že je. Zpřetrhá proto své veškeré svazky s upíry a nachází nový domov mezi lidmi, jež se rozhodne chránit. Aby svému úkolu dostála, musí zabránit vyplnění starého proroctví, které předpovídá zánik lidstva a vládu upírů. Splní své poslání i za cenu spojenectví s bývalými nepřáteli? Odolá touze po krvi a starým citům, které opět vzplály?

Krvavý polibek je nenáročnou oddechovkou, v níž autorka popisuje hrdinčiny trable s láskou i záchranou lidstva. Nechybí ani napínavé akční scény (souboje upírů, pády ze střechy, boj s měňavcem, únosy) a rozšifrovávaní tajemného proroctví. Jedná se o samostatný příběh, proto znalost předchozích dílů není nutná.

O autorce:
Lisa Jane Smithová se narodila v roce 1958 na Floridě. Na univerzitě vystudovala angličtinu a pedagogiku. Pracovala jako učitelka na základní škole. Psaní se věnuje od roku 1987. Napsala více než dvacet pět knih pro mládež, včetně populárních Upířích deníků. Nakladatelství Fragment kromě Říše temnot vydává další dvě její série, Temné vize a Upíří deníky. Její knihy obsahují fantastické, romantické i hororové prvky. Žije v Kalifornii, mezi její koníčky patří čtení, turistika, cestování a její kočka Suzie. www.ljanesmith.net

Říše temnot – Krvavý polibek

risetemnot

Autor: L. J. Smithová
Překlad: Milena Hordinová
Žánr: fantasy pro mládež
Vydáno: 2014
Stran: 236
Vydalo nakladatelství: Fragment
Hodnocení: 70 %
Zdroj foto: fragment.cz

Hledáme do týmu...

Co se skrývá za intermediální poetikou příběhu?
ImageIntermedialita bývá vydávána za poněkud módní záležitost posledních let - jako cíl si vytyčuje zkoumání vzájemných vazeb mezi uměním a médii, ale také sledování téhož příběhu napříč uměním i médii. ...

Kniha o knihách pro všechny malé knihomoly

knihozroutiPokračování úspěšné knihy o takzvaných Knihožroutech spatřilo světlo světa. Novinka s podtitulem Kam zmizela školní knihovna pochází z pera Kláry Smolíkové a o ilustrace se opět postarala Bára Buchalová.

...

Gazdova krv vás dostane korektními i nekorektními vtipy

altDivadelní festival Střetnutí Stretnutie zahájila hra Gazdova krv, ve které excelovala tvář festivalu Szidi Tobias a nejen ona.

...

Kdo přežije v boji Na život a na smrt?

na zivot smrt perexFilm Na život a na smrt, v originále Lone Survivor (opět kvalitní překlad že?), shrnuje události, které proběhly v roce 2005 v Afghánistánu ve válečné americké operaci pod krycím názvem „Red Wings“, jejímž hlavním cíl...