Recenze: Doktor Proktor a prdicí prášek

Recenze: Doktor Proktor a prdicí prášek

Doktor Proktor 200Podle stejnojmenné knihy vydané Nakladatelstvím JOTA v roce 2012 vznikl nosič, který nemá obdoby. Právě držíte v ruce příběh plný humoru, fantazie, slovních hříček a ztřeštěných situací.

Davida Novotného jsem znala už dříve. Do paměti se mi ale vryl jako herec, hlavně seriálový a filmový. Tady jsem ho ale poznala jako člověka mnoha tváří a hlasů. Na tomto CD se postaral o ztvárnění všech osob, a že jich není málo, to mi věřte. Původně jsem si myslela, že tu knížku prostě jenom přečte. Jenže on si pohrál s každou osobou do těch nejmenších detailů. Nejen, že měnil hlasy podle jednotlivých postav, ale dokázal sem vkusně vsunout i rrráčkování doktora Proktora, které dalo celému příběhu náležitý šmrnc. Vedle mnoha hlasů všech postav je tady i řada neobyčejných zvukových efektů. Ty ocení především malí posluchači, kteří potřebují být neustále v napětí a očekávání něčeho nového, neotřelého a překvapivého. Já nejsem už dávno nejmenší posluchač, ale bavila jsem se parádně.

Příběh roztržitého vynálezce, doktora Proktora, a malého kluka Bulíka se odehrává v Oslu. Během čtyř a půl hodiny jsem prožila opravdu hodně veselých příhod a seznámila se s mnoha postavami. Díky tomu, že každá z nich má svůj osobitý hlas, jsem se mohla lépe orientovat. Prostě jsem se v těch dětech i dospělých vyznala mnohem líp a okamžitě si některé z nich oblíbila. Naproti tomu jsem naopak cítila k některým i jistou odtažitost a to byl jistě účel. To postavy jakoby vystupovaly do prostoru a byly, aspoň pro mě, téměř hmatatelné. A tak to jistě autor chtěl – aby byl posluchač co nejvíc vtažen do děje a prožíval ta dobrodružství emotivně a opravdově, jako by byl sám jejich součástí. Jo Nesbo je uznávaným norským autorem, který má na svém kontě širokou žánrovou paletu. Při jeho detektivkách se vám potí ruce napětím a u dětských knížek se chechtáte, až vás bolí břicho.

Doktor Proktor

Mám moc ráda audioknihy, protože mi zpříjemňují hodiny strávené za volantem. A když ji navíc načte někdo tak excelentně jako David Novotný, každá minuta na silnici je mi opravdovým potěšením. Nečekali jste, že vám budu vyprávět příběhy o Bulíkovi, že ne? Nebudu, protože to musíte slyšet sami. Ale jednu poznámku bych měla: nebuďte puritáni. Já jím trochu byla, protože co hezkého může být na prdícím prášku? Sama jsem se však podivila tomu, co všechno může vzniknout ve fantazii dospělého člověka. Nemám ráda nereálné příběhy. Ale tenhle se tak nějak vymyká mým zásadám. Stala jsem se na nějakou dobu dítětem, které prahne po lumpárnách a je spokojené, když se může setkat s něčím opravdu prdlým. A tady jsem se s tím fakt setkala. A jestli se v růžku na přebalu CD píše „silně výbušná a originální audiokniha“, pak věřte, že je to do puntíku pravda!

Název: Doktor Proktor a prdící prášek
Autor: Jo Nesbo
Žánr: Audiokniha pro děti
Produkce: Martin Pilař, OneHotBook
Režie: Jitka Škápíková
Zvuk a střih: Karel Heřman
Mastering: Pavel Krch
Nahráno: ve studiích ADK-Prague v roce 2014
Vydalo: vydavatelství OneHotBook  ve spolupráci s Nakladatelstvím JOTA, s.r.o. v roce 2014
Načetl: David Novotný
Délka nahrávky: 4 hodiny 35 minut

Keramika i malba se staly mou velikou láskou, říká výtvarnice Věra Katka Tatarkovičová

tatarkovicova perex"Nádherné obrazy. Vyzařují neskutečnou pohodu a teplo a vy máte pocit, jako by rozzářily celý prostor foyer Domu kultury v Kroměříži. Tvorba olomoucké výtvarnice má neskutečné pozitivní atmosféru..." To jsou názory návštěvníků na n...

Praštěný nápad Kuny Elišky

Luděk Munzar oslavuje 80. narozeniny, k jubileu si nadělil vzpomínkové CD

munzar mile vzpominky200Luděk Munzar 20. března oslavuje 80té narozeniny. Při příležitosti tohoto jubilea vychází CD Milé vzpomínky Luďka Munzara.

...

Osobitá francouzská jednohubka: Bazar u puntíkaté zebry

bazar u puntikate zebry200V červnu vydalo nakladatelství Grada v edici 7lásky knihu Francouzsky Raphaëlle Giordano s poutavým názvem Bazar u puntíkaté zebry. Svérázný laskavý příběh je milým čtením vhodným pro klidné večery.

Od mejdanu po drama. Ve Švandově divadle připravují Chlast, divadelní adaptaci stejnojmenného kultovního filmu

chlast 200Divadelní adaptaci snímku Chlast oceněného v roce 2021 Oscarem za nejlepší cizojazyčný film uvede koncem dubna Švandovo divadlo v Praze. Autory adaptace jsou režisér filmu Thomas Vinterberg a Claus Flygare. Ti svou divadelní verzi Chlastu postavili n...

Před dvaceti lety padla první klapka Snowboarďáků. Výročí kultovní komedie oslaví v kině Lucerna

snowboardaci200Legendární komedie Karla Janáka o teenagerech Rendym a Jáchymovi (Vojtěch Kotek a Jiří Mádl), kteří hodlají pokořit zasněžené horské svahy a získat obdiv půvabných dívek, i když na prkně stáli zatím jen v počítačové herně, se vrací na vel...