Připomeňte si nejznámější díla od Shakespeara

Renata Fucikova Shakespeare 200Vydavatelství OneHotBook přineslo na audioknižní pole zajímavé dílo od Renáty Fučikové s názvem Shakespeare. Nechte se vtáhnout a zavzpomínejte si na nejznámější díla tohoto jedinečného dramatika.

Autorkou knihy Shakespeare je Renáta Fučíková, která vystudovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou, ateliér ilustrace a užité grafiky, která se zabývá se hlavně ilustrováním knih pro děti. Spolupracuje s českými i zahraničními nakladatelstvími a je také držitelkou několika ocenění, jako je například Zlatá stuha. Knihy nejen ilustruje, ale píše k nim i texty a vydala spoustu titulů nejen o významných osobnostech, jako jsou: Tomáš Garrigue Masaryk (Práh 2006), Jan Amos Komenský (Práh, 2008) nebo Antonín Dvořák (Práh 2012). Svými knihami nenáročnou formou vzdělává i seznamuje – podobné dílo jako je Shakespeare je například nová kniha Moliére: 7 převyprávěných her v historických souvislostech, která vyšla loni ve vydavatelství Vyšehrad. Vydavatelství OneHotBook se na ni také chystá, stejně jako na další připravované novinky z této série, jak nám prozradila Šárka Nováková, redaktorka vydavatelství.

Kniha Shakespeare vyšla v roce 2016, kdy se slavilo 400. výročí narození Williama Shakespeara a představuje dvanáct jeho dramat (Kupec benátský, Jak se vám líbí, Mnoho povyku pro nic, Romeo a Julie, Sen noci svatojánské, Večer tříkrálový, Zkrocení zlé ženy, Hamlet, Král Lear, Mackbeth, Othello a Bouře) v chronologickém pořadí. Můžete se těšit nejen na vyprávění těchto her, ale také na spoustu zajímavostí týkající se inspirace, doby, tehdejší módy nebo historie obecně. Kniha je navíc doplněna bohatými ilustracemi.

Muselo dát spoustu práce dát dohromady takové dílo – nejde jen o nutné znalosti a dohledávání informací, ale také o jakési zhuštění divadelních her do krátké a poutavé podoby. Díky knize a audioknize si připomenete tato díla, oživíte si, co se v nich dělo a k tomu se dozvíte něco navíc. Ilustrace jsou pak příjemným bonusem, který je v audioknize vykompenzován dramatizací a převyprávěním. Ukázky z původních překladů divadelních her jsou navíc v audioknižní podobě výrazně delší než v knize a to takovým způsobem, aby to bylo stále smysluplné a herci se mohli trošku rozehrát. To je rozhodně dobrý krok, protože hlasy i vyprávění stojí za to.

Audioknižní podoba je dílem mnoha lidí: průvodní slovo má sama režisérka Jitka Škápíková, historický a kulturní kontext vypráví Milena Steinamasslová, vypravěčem příběhů je skvělý Martin Stránský a v divadelních hrách září Igor Bareš, Jana Stryková, Veronika Khek Kubařová a Michal Balcar. Jedná se o známá jména a především kvalitní vypravěčské hlasy, díky kterým se dílo skvěle poslouchá. Audiokniha má také logickou strukturu a je tak skvěle rozdělena – každému Shakespearovu dílu jsou věnovány dvě až tři části, kdy je vždy dílo zasazeno do kontextu, následuje vyprávění příběhu a závěr je věnován nějakým zajímavostem. Příjemně to plyne a nevyžaduje to příliš soustředění.

Osobně jsem si audioknihu Shakespeare poslechla se zájmem a zavzpomínala jsem si díky ní na spousty divadelních adaptací her tohoto velikána, které jsem viděla. Moc mě bavily především ty věci navíc, po kterých se běžně člověk nepídí. Přesto si myslím, že tato audiokniha nejvíce potěší učitele literatury a možná i dějepisu – může se stát vítaným zpestřením nebo zdrojem inspirace.

Renata Fucikova Shakespeare audio

Shakespeare
Autor: Renáta Fučíková