Smlsněte jednohubku od Miloše Čermáka

Valcik 200Za pár dní skončí crowdfundingová kampaň zaměřená na třetí povídkovou knížku od Miloše Čermáka. Ta se bude jmenovat Valčík na přivítanou a vyjde před Vánoci. Vydavatelství OneHotBook si pro své fanoušky připravilo ochutnávku v audioknižní podobě, která obsahuje osm povídek.

Povídky si zachovávají svou osobitost, tedy Miloš Čermák má svůj styl a tyto povídky by tak klidně mohly vévodit jeho předešlým knihám. Opět jim nechybí humor ani absurdita a jsou nenásilně protkány vulgárními výrazy. Témata jsou velmi aktuální, dotýkají se dnešní doby a poukazují například na moc technologií. Klasicky nechybí ani nádech nadpřirozena a několikrát se posluchač ocitne i v nebi, tedy v prvním sektoru.

Na povídkách obecně je úžasná především Čermákova práce s pointou. Dokáže skvěle udržet myšlenku a při tom neprozradit to hlavní a nechat čtenáře a posluchače, aby si užili často překvapivé rozřešení. Dalším plusem je samotné pojmenování povídek – například „V Cuppertinu už znějí zvony“ by se mohla jmenovat například Zamilovaná Siri, ale scházelo by tomu to kouzlo.

Ukázka ze začátku zmíněné povídky:

„Siri se chce vdávat.“
„Panebože,“ řekl Cook.
„Přesně tak,“ přikývl šéf bezpečnosti.
Cook zavřel oči a ruce s pěstěnými nehty přiložil ke spánkům. Vypadalo to, že přemýšlí, ale ve skutečnosti to byl projev bezmocnosti.
Vzhlédl. „Víte to jistě?“
„Naprosto.“
Cook si odkašlal. „Věděli jsme, že se to může stát. Ale stejně mě to zaskočilo.“

Valčík na přivítanou je opravdu kratičkou audioknihou, kterou zvládnete při jednom žehlení a zaručeně se dobře pobavíte.

Miloš Čermák se narodil 1. srpna 1968 v Praze a vystudoval kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT.  Je český novinář a spisovatel, šéfredaktor serveru iHNed.cz a učitel na katedře žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK. Psal například do Lidových novin nebo časopisu Reflex a spolupracoval s Českou televizi. Napsal mnoho knih, například 100 fíglů a tipů pro Internet, komiks Hana a Hana nebo Krutopřísné povídky. Jeho manželkou je Senta Čermáková.

Valcik

Valčík na přivítanou: Povídky z fleku 3
Autor: Miloš Čermák