Smlsněte jednohubku od Miloše Čermáka

Valcik 200Za pár dní skončí crowdfundingová kampaň zaměřená na třetí povídkovou knížku od Miloše Čermáka. Ta se bude jmenovat Valčík na přivítanou a vyjde před Vánoci. Vydavatelství OneHotBook si pro své fanoušky připravilo ochutnávku v audioknižní podobě, která obsahuje osm povídek.

Povídky si zachovávají svou osobitost, tedy Miloš Čermák má svůj styl a tyto povídky by tak klidně mohly vévodit jeho předešlým knihám. Opět jim nechybí humor ani absurdita a jsou nenásilně protkány vulgárními výrazy. Témata jsou velmi aktuální, dotýkají se dnešní doby a poukazují například na moc technologií. Klasicky nechybí ani nádech nadpřirozena a několikrát se posluchač ocitne i v nebi, tedy v prvním sektoru.

Na povídkách obecně je úžasná především Čermákova práce s pointou. Dokáže skvěle udržet myšlenku a při tom neprozradit to hlavní a nechat čtenáře a posluchače, aby si užili často překvapivé rozřešení. Dalším plusem je samotné pojmenování povídek – například „V Cuppertinu už znějí zvony“ by se mohla jmenovat například Zamilovaná Siri, ale scházelo by tomu to kouzlo.

Ukázka ze začátku zmíněné povídky:

„Siri se chce vdávat.“
„Panebože,“ řekl Cook.
„Přesně tak,“ přikývl šéf bezpečnosti.
Cook zavřel oči a ruce s pěstěnými nehty přiložil ke spánkům. Vypadalo to, že přemýšlí, ale ve skutečnosti to byl projev bezmocnosti.
Vzhlédl. „Víte to jistě?“
„Naprosto.“
Cook si odkašlal. „Věděli jsme, že se to může stát. Ale stejně mě to zaskočilo.“

Valčík na přivítanou je opravdu kratičkou audioknihou, kterou zvládnete při jednom žehlení a zaručeně se dobře pobavíte.

Miloš Čermák se narodil 1. srpna 1968 v Praze a vystudoval kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT.  Je český novinář a spisovatel, šéfredaktor serveru iHNed.cz a učitel na katedře žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK. Psal například do Lidových novin nebo časopisu Reflex a spolupracoval s Českou televizi. Napsal mnoho knih, například 100 fíglů a tipů pro Internet, komiks Hana a Hana nebo Krutopřísné povídky. Jeho manželkou je Senta Čermáková.

Valcik

Valčík na přivítanou: Povídky z fleku 3
Autor: Miloš Čermák
Interpret: Miloš Čermák
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 1 hodina 45 minut
Typ: audiokniha

Zdroj foto: OneHotBook

RENATA PETŘÍČKOVÁ

redaktorka K21

Nechte si poradit, knihy jež uleví duši... Jak jste si asi všimli, zrovna já tu jsem většinou přes knihy, které se nějak zabývají psychologií a seberozvojem. To je velmi široké téma a také patří v knihkupectví k těm nacpanějším regálům. Nějak plynule jsem k nim došla přes pár pokusů s romantickými knihami v ranném mládí a už jsem u nich zůstala. Myslím si, že o takovou knihu alespoň čas od času člověk stojí. Které mne oslovily a ovlivnily nejvíce? Možná tou úplně první byl vždycky Malý princ, kterého když jsem doopravdy pochopila, tak to byl přenádherný sladkobolný pocit. Mám ráda také knihu Elisabeth Haich: Zasvěcení, to je ale bible pro celý život a jsem dosud ráda, že mnoho z tam řečeného je mi zatím zahaleno tajemstvím. Přístupnější a komerčnější jsou pak knihy Davida Deidy, pro muže Cesta pravého muže, a pro ženy snažící se mužům porozumět pak Když jde o muže. Z andělských děl Doreen Virtue pak Chci změnit svůj život, ale nemám na to čas, nebo V zajetí jídla, Zbavte se svých kil bolesti, což jsou její nejméně andělské, nejvíce psychologické a do hloubky ženské duše jdoucí tituly. A mezi poslední okouzlení patří Alberto Villoldo a Návrat duše, což je kniha, která je výtečným základem pro každého, kdo chce vůbec porozumět psychologii, kořenům šamanismu a své vlastní duše. A kdo má rád, stejně jako já tarot, tak kromě své vlastní knihy Základní tarot a Svět tarotu, ráda poradím cokoliv od Barbary Moore.Ta je mojí velkou učitelkou! A když bych měla poradit něco "naživo"? Pak jsou to přednášky Jaroslava Duška všude různě po republice a v pražských divadlech jeho Duše K, Čtyři dohody nebo Pátá dohoda. Přednášky Pjéra la Šéze, které jsou o jungovské psychologii, do které přidává své vlastní názory, které dovolím si říci - jsou velmi podnětné a odvážné. Když zajdu ještě dál, tak příští rok by měl Brno navštívit Clemens Kuby a opět představit své mentální léčení a možná i novou knihu, zatím nevíme...

Mimísek 13

Pozor, je tu nová fantasy série – Hraničářův učeň

rozvaliny-gorlanu 200Rozvaliny Gorlanu jsou prvním dílem z fantasy série Hraničářův učeň, kterou přináší vydavatelství Audiotéka. Interpretem tohoto příběhu je Matouš Ruml.