Smlsněte jednohubku od Miloše Čermáka

Valcik 200Za pár dní skončí crowdfundingová kampaň zaměřená na třetí povídkovou knížku od Miloše Čermáka. Ta se bude jmenovat Valčík na přivítanou a vyjde před Vánoci. Vydavatelství OneHotBook si pro své fanoušky připravilo ochutnávku v audioknižní podobě, která obsahuje osm povídek.

Povídky si zachovávají svou osobitost, tedy Miloš Čermák má svůj styl a tyto povídky by tak klidně mohly vévodit jeho předešlým knihám. Opět jim nechybí humor ani absurdita a jsou nenásilně protkány vulgárními výrazy. Témata jsou velmi aktuální, dotýkají se dnešní doby a poukazují například na moc technologií. Klasicky nechybí ani nádech nadpřirozena a několikrát se posluchač ocitne i v nebi, tedy v prvním sektoru.

Na povídkách obecně je úžasná především Čermákova práce s pointou. Dokáže skvěle udržet myšlenku a při tom neprozradit to hlavní a nechat čtenáře a posluchače, aby si užili často překvapivé rozřešení. Dalším plusem je samotné pojmenování povídek – například „V Cuppertinu už znějí zvony“ by se mohla jmenovat například Zamilovaná Siri, ale scházelo by tomu to kouzlo.

Ukázka ze začátku zmíněné povídky:

„Siri se chce vdávat.“
„Panebože,“ řekl Cook.
„Přesně tak,“ přikývl šéf bezpečnosti.
Cook zavřel oči a ruce s pěstěnými nehty přiložil ke spánkům. Vypadalo to, že přemýšlí, ale ve skutečnosti to byl projev bezmocnosti.
Vzhlédl. „Víte to jistě?“
„Naprosto.“
Cook si odkašlal. „Věděli jsme, že se to může stát. Ale stejně mě to zaskočilo.“

Valčík na přivítanou je opravdu kratičkou audioknihou, kterou zvládnete při jednom žehlení a zaručeně se dobře pobavíte.

Miloš Čermák se narodil 1. srpna 1968 v Praze a vystudoval kybernetiku na elektrotechnické fakultě ČVUT.  Je český novinář a spisovatel, šéfredaktor serveru iHNed.cz a učitel na katedře žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK. Psal například do Lidových novin nebo časopisu Reflex a spolupracoval s Českou televizi. Napsal mnoho knih, například 100 fíglů a tipů pro Internet, komiks Hana a Hana nebo Krutopřísné povídky. Jeho manželkou je Senta Čermáková.

Valcik

Valčík na přivítanou: Povídky z fleku 3
Autor: Miloš Čermák
Interpret: Miloš Čermák
Vydavatelství: OneHotBook
Délka: 1 hodina 45 minut
Typ: audiokniha

Zdroj foto: OneHotBook

ROBERT ROHÁL

redaktor K21

Pokud máte rádi český popík a potrpíte si třeba zrovna na osmdesátá a devadesátá léta minulého století, pak by vám mohlo konvenovat debutové album zpívajícího textaře, jehož jméno zní Vlady Gryc. CD dostalo název podle jedné z dvanácti písní - Já svý sny mám - a představuje nejen příjemné melodické písničky, ale i nový svěží hlas protagonisty, který je zároveň autorem všech textů. Témat má Vlady Gryc patrně na rozdávání, protože co píseň, to jiný příběh. Vůbec, texty jsou v případě Grycova debutu silnou stránkou, mají hloubku, jiskru i vtip. Patrně za to může i inspirativní hudební složka, což spadá na vrub hitmakera Hellmuta Sickela. Ti dříve narození si ho zcela jistě pamatují jako někdejšího manžela zpěvačky Heleny Vondráčkové, pro kterou napsal a zaranžoval hlavně v osmdesátých letech celou řadu hitů. Však se také všechny písničky opírají o vybroušený melodický styl již zmíněných osmdesátek a ozvěn let devadesátých, to vše s aranžérskými fígly současných hudebních trendů. Výsledkem jsou chytlavé písničky zabíhající hned do několika hudebních žánrů, až už jde o blues, rokenrol, šanson či latinu, s čímž ovšem zpěvák nemá problém. Pokud bych měl jmenovat alespoň pár titulů, které mě chytly na první poslech, pak je to určitě vyloženě letní hit Te Quero nebo titulní hitovka Já svý sny mám. Stejně tak se mi ale líbí autobiograficky laděný šanson Můj život, crazy písnička Tchýně (která se dočkala ve formě filmové minigrotesky originálního videoklipu) nebo óda na slavnou filmovou hvězdu - Marilyn... Další pozoruhodností debutového alba ostravského rodáka je účast slavných hostů, třeba rockové zpěvačky Tanji... Ale ocenil jsem i vyloženě vymazlený booklet plný zajímavých fotek a navíc se všemi texty, což není v této době zcela běžné. I to je další důvod, proč albu, které si nehraje na velké umění, ale přesto se po všech stránkách povedlo, přeji dobrý start a ještě lepší prodej.

Mimísek 19

Opera Betlém aneb Naivní vánoční zpěvohra

Betlem supraphon perexPustíte – li si jakýkoli nosič divadla Semafor, ať zvukový, nebo obrazový, nemůžete nikdy chybit. Mě k poslechu tohoto CD vedla hlavně zvědavost. Neuměla jsem si vůbec přestavit, jak pojmu „pouze“ zvukový záznam bez toho, abych...